Gå til innhold

Hadde jeg hatt borderline isteden hadde jeg fått masse hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har man borderline får man tilbud om gruppeterapi på 2 ganger i uka pluss 1 gang i uka med eneterapi dvs 3 ganger i uka. Med mine diagnoser får jeg derimot kun time annenhver uke. Ja jeg syns de med borderline er heldige som har trukket vinnerloddet og fått den diagnosen som det fins masse behandlingsmetoder mot og hyppig terapi. Andre diagnoser blir svært lite prioritert. 

Anonymkode: 481ad...321

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har man borderline får man tilbud om gruppeterapi på 2 ganger i uka pluss 1 gang i uka med eneterapi dvs 3 ganger i uka. Med mine diagnoser får jeg derimot kun time annenhver uke. Ja jeg syns de med borderline er heldige som har trukket vinnerloddet og fått den diagnosen som det fins masse behandlingsmetoder mot og hyppig terapi. Andre diagnoser blir svært lite prioritert. 

Jøss! Hvor i landet får de med borderline dette tilbudet?  Hvor mye får man ved unnvikende pf? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vinnerloddet 😂😂😂😂😂

Anonymkode: 0aacc...0b7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig individuelt hvor ofte man får timer, uavhengig av diagnose. Borderline er en ganske alvorlig diagnose, og ikke noe du burde ønske deg… 

Anonymkode: 52c77...501

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Rettelse; hadde du vært sykere og hatt behov for mer hjelp, så hadde du fått mer terapi. 

Ikke alle med borderline får gruppe eller 3 ganger i uken. 

Anonymkode: 0d32f...47d

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Problemet med unnvikende er at de avlyser og avlyser og avlyser…,

Anonymkode: cebb8...762

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, hvilke diagnoser har du og hvor gammel er du?

Anonymkode: 8d9cd...c5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Problemet med unnvikende er at de avlyser og avlyser og avlyser…,

Anonymkode: cebb8...762

Hæ, hvor står det om unnvikende her? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Rettelse; hadde du vært sykere og hatt behov for mer hjelp, så hadde du fått mer terapi. 

Ikke alle med borderline får gruppe eller 3 ganger i uken. 

Jeg får ikke gå i gruppeterapi fordi jeg er for syk!! Jeg spurte psykologen og han sa at det er en veldig krevende terapi som krever mye av deg med hjemmelekser hver dag som du må skrive skjemaer til neste time og du må kunne være flink til å ressonere, noe som er vanskelig når man har alvorlig kognitiv svikt pga schizofreni. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får ikke gå i gruppeterapi fordi jeg er for syk!! Jeg spurte psykologen og han sa at det er en veldig krevende terapi som krever mye av deg med hjemmelekser hver dag som du må skrive skjemaer til neste time og du må kunne være flink til å ressonere, noe som er vanskelig når man har alvorlig kognitiv svikt pga schizofreni. 

Men da har du jo allerede en alvorlig diagnose da? Behandlingen man får, er individuell. 

Du kan godt si at du mener at du får for lite behandling, men ikke driv å sammenlign med andre diagnoser. Det er ikke bra for deg, og er heller ikke så gøy å lese, for de som har borderline diagnosen

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så du er for syk for gruppe og du ønsker å ha borderline for da får du tilbud om gruppe.... hva pokker klager du over egentlig? Det blir som å klage over utsikten fra hotellrommet når du er 100% blind. 🤦‍♀️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mer og bedre hjelp etter av borderline -diagnosen ble fjernet. 

Anonymkode: 911c6...772

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til; du skal ikke klage. Borderline har kun terapi, schizofreni kan behandles og kontrolleres med medisiner. Så det er du som har trukket vinnerloddet, ikke de med borderline. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg var diagnotisert feil med borderliner i mange år. Tro meg,  å ha borderliner er virkelig ikke som å trekke vinnerloddet. Det er sikkert noen som får tilstrekkelig med hjelp, men mange med borderliner opplever å bli møtt med forutinntatte meninger og gammeldagse myter pga diagnosen. 

Jeg fikk mye bedre hjelp etter at diagnosen min ble endret. 

Anonymkode: 23e16...ae0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk mer og bedre hjelp etter av borderline -diagnosen ble fjernet. 

Anonymkode: 911c6...772

❤️

Har hørt om mange med borderline som dessverre ikke blir tatt seriøst, pga diagnosen😕😕

Veldig dumt å drive og sammenligne med folk som har andre diagnoser, for man vet jo ikke hvordan det er. Man har kanskje hørt mye fra andre, men det er ikke lik behandling for alle med samme diagnose uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til; du skal ikke klage. Borderline har kun terapi, schizofreni kan behandles og kontrolleres med medisiner. Så det er du som har trukket vinnerloddet, ikke de med borderline. 

Så enkelt er det ikke. Det er ikke sånn at alle symptomer forsvinner bare ved å ta en medisin, ihvertfall ikke meg.

Og jeg kan klage så mye jeg vil og jeg ville mye heller byttet ut schizofreni med borderline. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så enkelt er det ikke. Det er ikke sånn at alle symptomer forsvinner bare ved å ta en medisin, ihvertfall ikke meg.

Og jeg kan klage så mye jeg vil og jeg ville mye heller byttet ut schizofreni med borderline. 

Men kanskje du kan holde det litt for deg selv? Eller ta det opp med behandleren din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg var diagnotisert feil med borderliner i mange år. Tro meg,  å ha borderliner er virkelig ikke som å trekke vinnerloddet. Det er sikkert noen som får tilstrekkelig med hjelp, men mange med borderliner opplever å bli møtt med forutinntatte meninger og gammeldagse myter pga diagnosen. 

Jeg fikk mye bedre hjelp etter at diagnosen min ble endret. 

Anonymkode: 23e16...ae0

Helt enig. Borderline er en ekstremt stigmatisert og kanskje den mest forhatte diagnosen som er. Den dagen de fant ut at jeg var feildiagnostisert og jeg fikk bipolar isteden, ble jeg frisk. Borderline-pasienter er uglesett av helsevesenet og får minimalt med hjelp. Ts aner ikke hva hen snakker om.

Anonymkode: 0217a...214

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en spøk eller? Ingen pasientgrupper er så uglesett i psykiatrien som de med borderline 

Anonymkode: 34855...bd9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tilbakevendende depressiv lidelse og PTSD, og går på DPS 1-2 ganger i uka. 

Så er ikke bare de med borderline som får så mange tilbud. Tror heller det avhenger av kapasitet, ikke diagnose. 

Anonymkode: 1e3eb...ede

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...