AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #21 Skrevet 24. juni 2022 Selv om jeg er slank, og jogger jevnlig, merket jeg det samme med alderen. Litt flatere bak, litt slakkere skuldre/overarmer. Samtidig som "alt" la seg på magen. Av kroppsform er jeg nok pære, så da ser det ekstra rart ut. Det beste, og da mener jeg virkelig beste, treningsprogrammet jeg har fulgt er Chloe Thing. Et h**** i begynnelsen, for det er så mye fokus på kjernemusklatur, og planker i alle varianter. Men fy søren så effektivt det er for å stramme opp på riktige steder. Følger jevnlig et av programmene hennes, i tillegg til å jogge slik jeg alltid har gjort. Det gjør at jeg er komfortabel både i trange kjoler og bikini, tross 40+ år. Når det gjelder kosthold så spiser jeg akkurat som jeg vil. Er matglad, så velger heller treningen. Så her kan jeg dessverre ikke bidra. Anonymkode: ebbab...bec
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #23 Skrevet 25. juni 2022 Lavkarbo,sukkerfri og planke hver dag. Anonymkode: c5ce2...597 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #24 Skrevet 25. juni 2022 Det er jo genetisk hvor fettet legger seg. Det eneste du kan gjøre er å gå ned i vekt - dvs spis mindre enn du forbrenner. Anonymkode: 01228...6db 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #25 Skrevet 26. juni 2022 Roci skrev (På 24.6.2022 den 11.51): Jeg - som aldri har hatt stor mage - opplevde å legge på meg på magen når jeg kom i overgangsalderen. For meg ble det også en kombinasjon av lav/smartkarbo og periodisk faste som ble "redningen". Leser flere steder at det ofte anbefales at voksne kvinner fokuserer på et kosthold med mindre karbohydrater samt styrketrening for å gå ned i vekt og minske magefett. Som AB#10 er inne på, så er styrketrening for de store muskelgruppene effektive fordi de totalt sett gir økt fettforbrenning og gjør at kroppen framstår som mer balansert visuelt sett. Jeg - som alltid har hatt mye større mage - har prøvd alt i alle aldre og selve magen forsvinner ikke. Det blir proporsjonalt nedgang/oppgang uansett. Jeg trente i mange år styrke 4-5 gg i uka, og klart kroppen så mer spenstig ut. Men proporsjonene var de samme. Den eneste løsningen for å punktforandre noe opp eller ned er fettsuging, eller silikon. Anonymkode: b096b...60d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #26 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 20.31): Fortell meg gjerne mer om dette. Hvilke matvarer gjelder det? TS Anonymkode: 48f35...e44 Jeg har diabetes, så det kan jeg svare på. Spis mye salat og grønnsaker. Nøtter og bær. Lite frukt (banan og mango er verstinger). Ikke drikk juice. Hold deg unna karbohydrater, for de omdannes til sukker i kroppen. Dvs havregrynsgrøt, brød som ikke er kjempegrovt, alt med mel og stivelse i. Og selvfølgelig unngå alt med sukker i. Anonymkode: 19c40...bf6 1
anonymLala Skrevet 26. juni 2022 #27 Skrevet 26. juni 2022 Har samme kroppstypen som deg, og følte meg rund selv i en periode jeg hadde ganske lav fettprosent og sixpack, så det er vel egentlig bare å akseptere at du sannsynligvis aldri vil få en timeglassfigur som de fleste vil. Som noen andre her sier, styrketrening med tunge baseøvelser og kanskje spesielt fokus på beina for å skape en bedre balanse. Og kanskje stresse ned for å få overskudd til å lage deg gode rutiner og en sunn livstil du kan holde over noen år? Hjelper lite å være flink med lavkarboen og whatever om det blir én uke på og to uker av.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #28 Skrevet 26. juni 2022 anonymLala skrev (36 minutter siden): Har samme kroppstypen som deg, og følte meg rund selv i en periode jeg hadde ganske lav fettprosent og sixpack, så det er vel egentlig bare å akseptere at du sannsynligvis aldri vil få en timeglassfigur som de fleste vil. Som noen andre her sier, styrketrening med tunge baseøvelser og kanskje spesielt fokus på beina for å skape en bedre balanse. Og kanskje stresse ned for å få overskudd til å lage deg gode rutiner og en sunn livstil du kan holde over noen år? Hjelper lite å være flink med lavkarboen og whatever om det blir én uke på og to uker av. Det er utrolig mye karbohydrater man kan kutte ned på varig, bare man setter seg inn i det og endrer litt på valgene sine. Les nøye på innholdet på matvarene en periode, så lærer man fort. Anonymkode: 19c40...bf6 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #29 Skrevet 26. juni 2022 Sukker (karbohydrater) Søvnmangel Stress 👆 Disse tre setter seg rundt magen. En person med eplefasong vil ikke kunne bli timeglass, men mye av magefettet kan reduseres med rett livsstil. Legger du til helkropps styrketrening vil kroppen balanseres og du får bygge litt bein, runpe og armer. Brooklyn Decker har Eplefasong f.eks, men har relativt lite magefett: Anonymkode: 0ff74...a5b 1
Embla Othea Skrevet 27. juni 2022 #30 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 18.16): Jeg har lagt på meg rundt 15 kg på noen år, og absolutt alle kiloene sitter på magen. Kiloene må bort, og jeg setter i gang nå. Men jeg er interessert i å høre andres erfaringer. Jeg er litt redd for at andre kroppsdeler også blir mindre, og jeg vil ikke ende opp som "tynnfeit" (altså 15 kilo slankere, men med tynne bein, uten rumpe og fremdeles stor mage). Jeg har helt normale bein, og normal rumpe. Altså ingen overvekt andre steder enn på magen. Erfaringer? Tips? Anonymkode: 48f35...e44 For min del har det funket med: - Moderat lavkarbo (1-2 karbkilder per dag). Hovedfokus på mat med lav GI, hold insulinet under kontroll - Kondisjonstrening med styrketrening som supplement - Kutt ut BRØD (HELT) Men HUSK: Man kan ikke punktslanke magefett, magen går ned i takt med at fettprosenten synker. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #31 Skrevet 27. juni 2022 Å bli kvitt fedme er en jobb man gjør på kjøkkenet. Å unngå tynnfeithet er en jobb man gjør på treningssenteret. Anonymkode: acb13...e8d 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #32 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Å bli kvitt fedme er en jobb man gjør på kjøkkenet. Å unngå tynnfeithet er en jobb man gjør på treningssenteret. Anonymkode: acb13...e8d Til en viss grad. Når man går ned kun på mat så er muskelsvinnet stort. Til et punkt der forbrenningen også blir veldig lav. Det er nærmest umulig å gå ned hele veien uten å også beholde muskelmasse, og med det holde forbrenningen oppe døgnet gjennom. Anonymkode: ebbab...bec
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #33 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 24.6.2022 den 10.07): Anonymkode: e969a...1d4 Jeg er søyle med eple midt på magen. Neimen ikke lett å finne klær uten å se gravid ut..... Anonymkode: 5b7d2...c65
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. juni 2022 #34 Skrevet 27. juni 2022 Man kan dessverre ikke punktslanke seg. De fleste har enten eplefasong (mest fett på pupper/mage) eller pærefasong (mest fett på hofter/rumpe/lår), og det er ikke så mye man kan få gjort med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå