AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Serverer man en og en smak, slik som smaksprøver i mos? Eller kan man gå rett på 1-2 "måltider" med to-tre ingredienser på fatet? Tilbyr man vann på siden? (om man ammer) Tips til gode Instagramkontoer på norsk som fremmer BLW? Er hjemmelaget smoothie to go dumt om man prøver BLW? Hvorfor, evt? Og sikkert flere jeg ikek kommer på i farta, følg med under... 😅 Anonymkode: 0db64...19e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Jeg hadde ikke ren BLW, men jeg startet ihvertfall med å introdusere en og en grønnsak. Vi lot ham få noen dager med den nye før vi introduserte noe nytt, og det var bra, for da oppdaget vi at han ikke var klar for potet. Etterhvert gikk vi over til å introdusere noe nytt max annenhver dag. Da så vi om det kom en reaksjon. Et måltid kunne da være biter av 3-4 ulike frukt eller grønnsaker på et fat. Ved 6 mnd begynte vi med brød med pålegg. Da fikk han også velge mellom ulike pålegg. Brødet var med skorpe, for det var godt å gnage på. Vi lagde ganske små biter, fordi han stappet hele biten i munnen, og så ble sint fordi han ikke fikk til å tygge. Vi ga grøt fra 4 mnd, fordi helsesøster mente det ville redusere behovet for nattaming. Det gjorde ikke det. Det ble derfor aldri helt babystyrt. Jeg husker ikke når vi begynte med vann. Til å begynne med ammet vi etterpå, men jeg vet vi etterhvert begynte med kopp. Anonymkode: 63b13...58a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #3 Skrevet 24. juni 2022 Hvis du kjører strikt BLW er det masse regler og mer eller mindre gode teorier om hva du skal og ikke skal gjøre. Det er en helt egen greie (omtrent som en sekt eller religion)... Hvis du gjør det mange gjør, og kaller det en slags BLW, så kombinerer man gjerne litt. Mos på skje en dag, spise selv en dag, biter en annen... det er mange måter å gjøre det på. Vi tok en og en ting i starten, men ble fort lei og bare ga litt av alt. Om det var mos, han fikk en bit å holde på, på skje, eller på en finger hadde vi ingen strenge regler for. Fikk også smothie og grøt på pose. For en ekte BLW er vel mos og sånt fy-fy. Så hva du kan gjøre avhenger av hvem du spør 🤷♀️ Ville sett an babyen din i første omgang! Anonymkode: fda29...e0f 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #4 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 20.08): Serverer man en og en smak, slik som smaksprøver i mos? Eller kan man gå rett på 1-2 "måltider" med to-tre ingredienser på fatet? Tilbyr man vann på siden? (om man ammer) Tips til gode Instagramkontoer på norsk som fremmer BLW? Er hjemmelaget smoothie to go dumt om man prøver BLW? Hvorfor, evt? Og sikkert flere jeg ikek kommer på i farta, følg med under... 😅 Anonymkode: 0db64...19e vi tenkte kjøre BLW, men ville heller kickstarte smaksløkene ved 6 måneder. Gir derfor Mos av middagene våre (løk, krydder og alt inkludert!), grøt og 1-2 BLW-måltider i tillegg. Ser ingen grunn til å ikke kjøre kombi. Merker at ungen feks nekter å spise visse ting når det er nytt, hjelper jeg det med å smake første biten så hiver det innpå selv. Anonymkode: f768d...21c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: vi tenkte kjøre BLW, men ville heller kickstarte smaksløkene ved 6 måneder. Gir derfor Mos av middagene våre (løk, krydder og alt inkludert!), grøt og 1-2 BLW-måltider i tillegg. Ser ingen grunn til å ikke kjøre kombi. Merker at ungen feks nekter å spise visse ting når det er nytt, hjelper jeg det med å smake første biten så hiver det innpå selv. Anonymkode: f768d...21c Det er ikke det at måten du velger å gjøre det på er feil, men å kalle det BLW er feil. BLW står for baby led weaning, som oversatt betyr babystyrt tilvenning. Når man mater baby er det foreldrestyrt, det går derfor ikke ann å gjøre en kombi å kalle det BLW. Det gjør att hele begrepet har blitt utvannet fordi folk tror BLW bare betyr at baby spiser biter selv. Foreldrene bestemmer hva som blir tilbudt, baby bestemmer hva hen ønsker å spise/smake på. Anonymkode: 9fe47...230 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er ikke det at måten du velger å gjøre det på er feil, men å kalle det BLW er feil. BLW står for baby led weaning, som oversatt betyr babystyrt tilvenning. Når man mater baby er det foreldrestyrt, det går derfor ikke ann å gjøre en kombi å kalle det BLW. Det gjør att hele begrepet har blitt utvannet fordi folk tror BLW bare betyr at baby spiser biter selv. Foreldrene bestemmer hva som blir tilbudt, baby bestemmer hva hen ønsker å spise/smake på. Anonymkode: 9fe47...230 Herregud. Anonymkode: f768d...21c 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #7 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er ikke det at måten du velger å gjøre det på er feil, men å kalle det BLW er feil. BLW står for baby led weaning, som oversatt betyr babystyrt tilvenning. Når man mater baby er det foreldrestyrt, det går derfor ikke ann å gjøre en kombi å kalle det BLW. Det gjør att hele begrepet har blitt utvannet fordi folk tror BLW bare betyr at baby spiser biter selv. Foreldrene bestemmer hva som blir tilbudt, baby bestemmer hva hen ønsker å spise/smake på. Anonymkode: 9fe47...230 Babyen mater seg selv med skjeen. Og babyen blir eksponert for 100 flere smaker gjennom fullverdige, komplette måltider. Derimot er to andre måltider babystyrte. Hitler ringte og ville ha deg tilbake. Anonymkode: f768d...21c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 On 6/25/2022 at 1:37 PM, AnonymBruker said: Babyen mater seg selv med skjeen. Og babyen blir eksponert for 100 flere smaker gjennom fullverdige, komplette måltider. Derimot er to andre måltider babystyrte. Hitler ringte og ville ha deg tilbake. Anonymkode: f768d...21c 😂😂😂 Som jeg sa er det ingenting galt med metoden du velger å gjøre, det er bare ikke BLW - noe det heller ikke trenger å være. Du velger selv hvordan du ønsker å introdusere babyen din for mat, og jeg er sikker på at du velger den metoden som er riktig for dere. Ville bare forklare siden jeg ser veldig mange misforstår hva BLW er for noe. Anonymkode: 9fe47...230 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 13.37): Babyen mater seg selv med skjeen. Og babyen blir eksponert for 100 flere smaker gjennom fullverdige, komplette måltider. Derimot er to andre måltider babystyrte. Hitler ringte og ville ha deg tilbake. Anonymkode: f768d...21c Wow, du tålte dårlig å bli korrigert 😳 Anonymkode: d14e5...816 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå