Gå til innhold

Ubrukelige gaver.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Luksusproblem, jeg vet. Men besteforeldrene til vår sønn gir totalt ubrukelige gaver. Vi prøvde med ønskeliste til jul, men det gikk tydeligvis ikke inn. De bruker gjerne en tusenlapp, men skal på død og liv gi MANGE gaver. Så det blir gjerne 10-20 gaver hvor omtrent alt er små plastikkleker som uansett går i søppelet etter kort tid. 

Hvordan kan vi gi beskjed på en ok måte, uten å fornærme noen?

Anonymkode: d73c3...390

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget kunne jeg selv skrevet.. 10 smågaver med bare ræl, istedenfor å kjøpe noe skikkelig. 
de kjøper såpebobler og kun små leke ting. Aldri klær eller noe de trenger. 
nå er de ungdommer og nå får de heldigvis bare penger.. 

Anonymkode: 5822e...0f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta samtalen når det er lenge siden de har fått gaver. Si det nesten rett ut. 

"vi er så takknemlige for gavene dere gir til x og x! Men jeg må bare si at jeg synes det er trist for det er så mye som blir kastet for det blir ødelagt eller mye blir mistet. De er så heldige som får så mye gaver fra dere, men det blir av og til så mange ting at de ikke husker hva de har fått. Alså, dere gjør jo som dere vil! Men jeg tenkte bare å nevne det at hvis dere vil gi noe som varer og som de husker så kanskje ta samme sum som dere bruker på alle de små gavene og legger i en stor gave? Og hvis dere ønsker å gi mye smått i tillegg så er jo alltid snop, skolesaker, smådill kjekt i tillegg til den større gaven. "

Anonymkode: 032d4...97f

AnonymBruker
Skrevet

Å gi 10-20 gaver er jo også alt for mye. Det blir jo bare overveldende for de små, så ingenting blir spesielt. De får vel også gaver fra andre?

Lag en regel om maks en gave.

Anonymkode: 319f0...126

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier litt diskret "vi prøver oss litt på å gi en stor gave istedet for mange små.. Hun leker ikke med halvparten, mye blir ødelagt og det tar bare opp plass.. Samtidig får man færre ting, setter man mer pris på det man får, og det er en god egenskap" 

Anonymkode: 3b924...319

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sier litt diskret "vi prøver oss litt på å gi en stor gave istedet for mange små.. Hun leker ikke med halvparten, mye blir ødelagt og det tar bare opp plass.. Samtidig får man færre ting, setter man mer pris på det man får, og det er en god egenskap" 

Anonymkode: 3b924...319

Nei nei nei. 

Vet du hva.. ta det opp med de gjennom en skikkelig samtale. Vær ærlig og behersket. Forklar og begrunn. 

Ikke noe hinting eller gå rundt grøten!

Anonymkode: 3e3e9...2e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær direkte. Si at dere har gitt ut ønskeliste i tillegg kan dere være behjelpelige med å finne noe som passer barnet dersom de ønsker å kjøpe noe annet enn det som står på listen. Dere synes det blir for mange småleker og ønsker heller én kvalitetsleke/klær framfor mange. Kvalitet fremfor kvantitet.

Anonymkode: a2235...3e5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du snakker rett ut med dine foreldre, mannen direkte og saklig med sine.

Anonymkode: 3fe29...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...