AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Nå får jeg lønnstrekk og har et par spørsmål. jeg skal fylle ut skjema og der skal jeg selv fylle ut hvor mye de kan trekke. Det står sum kr : …… Skal jeg skrive hele summen (etter livsopphold/husleie) selv om jeg vet det kommer flere trekk. Da blir det null til de neste. hvordan gjør jeg det hvis jeg jobber overtid ? Jeg kan jobbe mye en måned, så tre mnd uten overtid før så overtid . Det er veldig behovsbasert og uregelmessig . Anonymkode: 48d1a...e79
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #2 Skrevet 24. juni 2022 Hva slags trekk er det? Er det til staten eller type inkasso? Det kommer flere sier du, vet du hvor mye gjeld du har totalt? Du skriver opp din brutto grunnlønn, ikke overtid og liknende. Så fyller du i boligutgifter, den må dokumenteres. Har du unger så før du de opp og hvis du har veldig høye medisin utgifter kan de å føres opp( dokumenteres). Anonymkode: 368ae...dd2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #3 Skrevet 24. juni 2022 Hei. Det er inkasso. Ikke noe til staten eller bidrag . ja jeg vet gjelden min . Hvis jeg har en mnd med overtid . Sier jeg da fra til de som har trekk eller betaler på annen gjeld ? Anonymkode: 48d1a...e79
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #4 Skrevet 24. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Det er inkasso. Ikke noe til staten eller bidrag . ja jeg vet gjelden min . Hvis jeg har en mnd med overtid . Sier jeg da fra til de som har trekk eller betaler på annen gjeld ? Anonymkode: 48d1a...e79 Sistnevnte Anonymkode: fac9e...018
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #5 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei. Det er inkasso. Ikke noe til staten eller bidrag . ja jeg vet gjelden min . Hvis jeg har en mnd med overtid . Sier jeg da fra til de som har trekk eller betaler på annen gjeld ? Anonymkode: 48d1a...e79 Tja, spørs på hvor mye gjeld du har å om du forventer at du kan betale alt innen overskuelig fremtid. Anonymkode: 368ae...dd2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tja, spørs på hvor mye gjeld du har å om du forventer at du kan betale alt innen overskuelig fremtid. Anonymkode: 368ae...dd2 Nei det gjør jeg ikke. Har søkt gjeldsordning . Men hvis jeg får ekstra utbetalt pga mye overtid en mnd så vil jeg gjøre det rette og betale på gjelden. Men dette er første lønnstrekk så ble usikker på hvem som skal ha de . Anonymkode: 48d1a...e79
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #7 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det gjør jeg ikke. Har søkt gjeldsordning . Men hvis jeg får ekstra utbetalt pga mye overtid en mnd så vil jeg gjøre det rette og betale på gjelden. Men dette er første lønnstrekk så ble usikker på hvem som skal ha de . Anonymkode: 48d1a...e79 Ok, men har du søkt go så er det bedre å sitte stille i båten så lenge. Ikke lov å prioritere en gjeld foran en annen, finnes et ord for det men husker ikke. Skjønner at samvittigheten din sier du skal betale ekstra men de "få kronene " vil du nok sette større pris på når du skal leve på et absolutt minimum i 5-7 år. Så gjem de i madrassen til go blir innvilget, da får du uansett ikke beholde all overtid men husk å forhandle deg til noen prosenter av overtid/bonus/ feriepenger. Anonymkode: 368ae...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå