AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Jeg har relevant utdanning, arbeidserfaring (noen år ihvertfall) og gjør det bra på søknader/får intervju. Men det hjelper lite å komme på 2./3. plass, om den de valgte ikke trekker seg. Jeg har hatt noen års- og halvårsvikariat siden ferdig utdanning, og jeg hadde relevant arbeid under utdanning. Men noen ganger vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal svare på intervju, når de sier ting som "brokete arbeidshistorie", som om jeg er kranglete fordi jeg har hatt ulike vikariater. Jeg er omgjengelig, men det hjelper ikke når jeg konkurrerer mot folk med lenger erfaring eller bredere utdanning enn meg, eller den jeg var vikar for kommer tilbake til stillingen. Jeg blir sliten av å gå på jobbintervju, ikke under selve intervjuet, men i dagene etterpå. Og selv om jeg skal ha litt ferie, skal jeg mest jobbe flere uker i sommer (en dårligere betalt sommerjobb), og da gå på intervjuer innimellom dette. Vet få synes prosessen er gøy, men har noen tips til hvordan holde motet og motivasjonen oppe? Anonymkode: aa9b8...06c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Jeg er også i helt samme situasjon. Det som hjelper meg er å bare sende en haug med søknader også slapper jeg av og legger det helt bort. Plutselig tar noen kontakt, og da kan man tenke på den spesifikke jobben og intervjuet om få dager. Jeg tenker at nå skal jeg trene på intervju og samtidig utvikle meg sosialt, ved å snakke om meg selv til fremmede. Man blir smartere av det desto mer man gjør det. Blir kjent med seg selv og bedre til å sette ord på hvorfor du mener ditt eller datt. men legg det bort og ikke bruk energi på det. Jeg bruker energi på fritidsaktivitetene mine og gleder meg til dem. Etter jeg har trykket «send» på jobbsøknad, så er det glemt. I morgen skal jeg sove i hengekøye og drikke pils, gleder meg 🙂skal nyte sommerens helger og tenke at alle andre sløser bort pengene sine, hihi. Anonymkode: 4bf19...1d9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 23.39): Jeg er også i helt samme situasjon. Det som hjelper meg er å bare sende en haug med søknader også slapper jeg av og legger det helt bort. Plutselig tar noen kontakt, og da kan man tenke på den spesifikke jobben og intervjuet om få dager. Jeg tenker at nå skal jeg trene på intervju og samtidig utvikle meg sosialt, ved å snakke om meg selv til fremmede. Man blir smartere av det desto mer man gjør det. Blir kjent med seg selv og bedre til å sette ord på hvorfor du mener ditt eller datt. men legg det bort og ikke bruk energi på det. Jeg bruker energi på fritidsaktivitetene mine og gleder meg til dem. Etter jeg har trykket «send» på jobbsøknad, så er det glemt. I morgen skal jeg sove i hengekøye og drikke pils, gleder meg 🙂skal nyte sommerens helger og tenke at alle andre sløser bort pengene sine, hihi. Anonymkode: 4bf19...1d9 Ja, det er det jeg oftest gjør. Jeg tenker ikke på jobbene jeg har søkt på til vanlig. Gjør andre ting. Men så ramler avslagene inn på mail, eller man går på intervju som ikke gir jobb selv om man gir av seg selv. Akkurat nå er jeg på kjempehyggelig ferie, men måtte søke på relevant jobb i går før fristen gikk ut. Samtidig kom det inn mail "vi har ansatt en annen" fra sist jobbintervju. Det kjentes tungt. Selv om jeg faktisk koser meg på ferie og "sløser penger" for første gang på 3 år. Ett av de stedene jeg har søkt ga et utrolig hyggelig avslag, synes jeg, det ble jeg glad av å lese . Og jobben jeg slutta i nå nettopp ga meg roser og ros, så det er mye fint derfra selv om jeg ikke fikk stilling videre. Men ellers så kjennes det ganske kaldt og formelt, særlig om jeg hadde lyst på jobben. Jeg føler ikke at jeg trenger trening i jobbintervju, men noe er det kanskje å lære? Jeg har betalt lønn for neste måned fra sist jobb, men tar sommerjobb deler av juli fordi jeg rett og slett er bekymret for å ikke kunne betale regninger. Dagpenger har jeg ikke søkt om en gang, men bør nok gjøre det. Vurderer også videreutdanning. Anonymkode: aa9b8...06c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå