AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Jeg er litt ny i denne datingverden og har lite kunnskap om hvordan man skal gå frem i en bli kjent fase. Har møtt en mann jeg har begynt å like ganske godt. Men det som skjer når jeg blir betatt er at jeg trekker meg unna, kan fremstå som likegyldig og kanskje litt avvisende. Dette har daten min hintet om, og sagt at det stortsett alltid er han som må komme med forslag til å møtes, og at jeg gjerne kunne ta litt mer initiativ selv. Til tross for dette klarer jeg likevel ikke ta mer initiativ i frykt for en avvisning. Nå har daten blitt stille, tar ikke kontakt selv, men svarer alltid på mine henvendelser. Dette har pågått i 2 uker ca. Er det sånn at en mann alltid vil "kjempe" dersom han er interessert, eller kan det også hende at han venter på at jeg skal be han ut? Herlighet jeg føler meg så dum🙈 Anonymkode: 6c0e8...4d4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Dette vet du svaret på selv. enhver mann med respekt for seg selv vil ikke "kjempe" for en kvinne som ikke viser tegn på å ønske det samme som han. Alle søker noen som gjør at en føler seg ønsket og elsket og tenkt på og spesiell. Om du ikke tar noe initiativ eller viser han hvor mye du liker han så er ikke det en god følelse for han å sitte på. Da dabber nok interessen av rimelig fort. Man er nødt til å være sårbar i kjærligheten. Den som intet våger intet vinner. Anonymkode: 8dff5...9b5 7 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Ja, definitivt. Man gidder ikke det i lengden, det er jo generelt sånn at laber kontakt = ingen interesse. Anonymkode: 8e91d...3e5 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 En mann med selvrespekt vet han fortjener bedre enn som så Anonymkode: f7420...25e 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 For meg funker det slik: Om jeg merker at han er middels interessert tar jeg ikke kontakt. Om han viser interesse, og da mener jeg genuin interesse, så tar jeg også kontakt :-) Anonymkode: a8663...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 Ja, mister interessen. Både fordi jeg jeg hadde antatt du ikke er interessert, og fordi jeg ikke hadde orket å ta initiativ til alt i et parforhold. Anonymkode: 137e0...b27 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Skjønner han godt. Han likte deg vel, men det er virkelig lite gøy å være den eneste som tar initiativ. Og når han tar det opp med deg uten endring, så kjølner det kjapt. Anonymkode: e66c8...f8e 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Går det ikke begge veier, så gidder jeg ikke. Har ikke lyst til å bli kjent med noen som ikke er interessert i meg. Anonymkode: ad50e...54c 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 Jeg er kvinne og løper i motsatt retning når han viser lite interesse, får smått panikk, føler meg dum og tar aldri mer kontakt. Kun èn gang fortsatte jeg mens han viste lite interesse men da var jeg blendet av forelskelse og helt hodeløs, og han ga drypp av håp. Men dessverre er jeg som deg (ikke frekt ment) og tør aldri ta initiativ lenger og lar mennene ta hele styringa. Det har ofte gått fint hvor de har gjort dette men omsider blir de litt stille etter flere måneder og det forstår jeg, da er jeg nok sikker på at de liker meg og begynner å ta litt initiativ selv. Noen har jeg mistet på veien som trodde jeg ikke var interessert selv om jeg var det. Men som sagt er det fler som ikke har gitt seg selv om jeg har vært passiv. Anonymkode: 140a8...d67 1 2
Olive_North Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 Du vet jo selv hvordan det føles å bli avvist, og han har sagt at han ønsker at du tar mer initiativ, du gjør det ikke = han føler seg avvist. Ikke merkelig at han ikke orker. 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 Ja. Ingen interesse tar jeg som ingen interesse. Jeg er ikke tankeleser. Anonymkode: c50ee...580 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 Er kjedelig med bare enveis interesse. Jeg hadde trukket meg fra hele greia. Anonymkode: 82472...94a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 Tusen takk for tilbakemelding, til hver av en av dere som har tatt dere tid til å svare håpløse meg😅 Skjønner at jeg har litt å lære, og at jeg må tørre å satse litt mer. Kommer ingen vei ved å sitte å vente på at noe skal skje. Kanskje jeg ikke er helt klar for dette likevel. Anonymkode: 6c0e8...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 Kan jo til dels skjønne usikkerheten, men når du er så (heldig i mine øyne) og har funnet en som tydelig liker deg, OG som etterlyser at du også skal ta insj - hva er det å være usikker på?? Beklager altså, men jeg skjønner hvorfor du er singel om dette er ditt mønster. INGEN vil vel dra lasset alene hele tida, noe så usjarmerende. Menn må jo også få lov til å føle seg ettertraktet, og når dama aldri viser noen form for interesse så blir det jo ganske kjedelig. nei jeg sier bare skjerp deg, send melding og ta sjansen. Ingen er "så ny i dating" at de ikke kan ta en sjanse. Anonymkode: 6523a...d34 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan jo til dels skjønne usikkerheten, men når du er så (heldig i mine øyne) og har funnet en som tydelig liker deg, OG som etterlyser at du også skal ta insj - hva er det å være usikker på?? Beklager altså, men jeg skjønner hvorfor du er singel om dette er ditt mønster. INGEN vil vel dra lasset alene hele tida, noe så usjarmerende. Menn må jo også få lov til å føle seg ettertraktet, og når dama aldri viser noen form for interesse så blir det jo ganske kjedelig. nei jeg sier bare skjerp deg, send melding og ta sjansen. Ingen er "så ny i dating" at de ikke kan ta en sjanse. Anonymkode: 6523a...d34 Ja, ts jeg forstår deg så godt for er helt lik, men er et veldig godt poeng her, når insj blir etterlyst, da vet du liksom at han liker deg og at det er trygt å vise interesse Anonymkode: 140a8...d67 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan jo til dels skjønne usikkerheten, men når du er så (heldig i mine øyne) og har funnet en som tydelig liker deg, OG som etterlyser at du også skal ta insj - hva er det å være usikker på?? Beklager altså, men jeg skjønner hvorfor du er singel om dette er ditt mønster. INGEN vil vel dra lasset alene hele tida, noe så usjarmerende. Menn må jo også få lov til å føle seg ettertraktet, og når dama aldri viser noen form for interesse så blir det jo ganske kjedelig. nei jeg sier bare skjerp deg, send melding og ta sjansen. Ingen er "så ny i dating" at de ikke kan ta en sjanse. Anonymkode: 6523a...d34 Takk for konstruktiv og ærlig tilbakemelding. Til mitt "forsvar" kom jeg ut av et langvarig forhold for ca 1 år siden, og dette er første personen jeg dater etter bruddet. Jeg og eksen min ble sammen da jeg var 17 år, og nå nærmer jeg meg 40 (selv om man skulle tro jeg var 14 mtp at jeg ikke tør å ta initiativ) Så jo, jeg føler meg litt ny i denne "moderne" datingverden. Og man leser jo ofte at hvis kvinner viser for mye så er det feil også. Men jeg forstår at jeg har en jobb å gjøre her. Anonymkode: 6c0e8...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og man leser jo ofte at hvis kvinner viser for mye så er det feil også. Men jeg forstår at jeg har en jobb å gjøre her. Og om menn så leser man at det aldri er tvil om han er interessert eller ikke, noe som heller ikke stemmer, siden mange menn er som deg. For den andre parten er det vanskelig å forholde seg til slike unntak. Er du seriøs, og ikke liker spill, så går du etter dem som viser gjensidig interesse. Anonymkode: d2a25...041 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Og man leser jo ofte at hvis kvinner viser for mye så er det feil også Det er det jo kun kvinner som ikke liker å ta initiativ som sier. Som en unnskyldning for å slippe å ta initiativ. Det er jo bare tull. Anonymkode: f7420...25e 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #19 Skrevet 23. juni 2022 Gir fort opp om kun jeg må ta initiativ. Det blir jo kjedelig å føle at den andre ikke er så interessert så da beveger jeg meg videre til noen som faktisk viser gjensidig interesse. Anonymkode: f0f64...00b 1
Eloise12345 Skrevet 23. juni 2022 #20 Skrevet 23. juni 2022 (endret) Du skriver at han svarer kun på dine henvendelser? Da tar du vel litt initiativ da? Neste er at du bør be han ut for å sjekke om han er interessert . Men det er kjedelig å kun få svar på henvendelser og ikke en flytende dialog. Virker jo som om du tar kontakt iblant. Sikker på at dette bare har med deg å gjøre? Du burde teste det med å spørre på en melding om dere kan finne på et eller annet sammen. Endret 23. juni 2022 av Eloise12345 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå