AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Jeg og kjæresten har vært sammen i over 12 år og vi er særboere, men bor hos hverandre i perioder siden vi bor i samme by. Nå skal jeg innlegges på sykehus og må skrive opp hvem som er min pårørende, og da har jeg skrevet han siden han er min nærmeste og siden jeg har mindreårige barn og gamle foreldre så er det ikke noen andre jeg kan skrive opp føler jeg. Jeg spurte han i går hvem som er hans nærmeste pårørende oppført i helsevesenet, da svarte han at det var hans bror!? Hvorfor har du ikke oppført meg som din pårørende? spurte jeg han, men jeg fikk egentlig ikke noe svar. Jeg ble faktisk skuffet... Anonymkode: 14ab4...a32
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Nærmeste pårørende kan ta avgjørelser og hjelpe til med økonomisk anliggende og hjelp dersom du feks tryner og slår deg i hodet. Ville nok heller hatt pårørende innenfor familien som kunne kontakte alle andre osv om noe skjedde og jeg ble utilgjengelig. Anonymkode: 28a8c...498 3
EmilieH Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Ja, det er en selvfølge for oss. Vi bor sammen og har derfor samme adresse
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg og kjæresten har vært sammen i over 12 år og vi er særboere, men bor hos hverandre i perioder siden vi bor i samme by. Nå skal jeg innlegges på sykehus og må skrive opp hvem som er min pårørende, og da har jeg skrevet han siden han er min nærmeste og siden jeg har mindreårige barn og gamle foreldre så er det ikke noen andre jeg kan skrive opp føler jeg. Jeg spurte han i går hvem som er hans nærmeste pårørende oppført i helsevesenet, da svarte han at det var hans bror!? Hvorfor har du ikke oppført meg som din pårørende? spurte jeg han, men jeg fikk egentlig ikke noe svar. Jeg ble faktisk skuffet... Anonymkode: 14ab4...a32 Min samboer er min nærmeste pårørende, ja. Kan forstå at han har skrevet opp sin bror, dere to er særboere og er ikke hverandres nærmeste pårørende. Anonymkode: fa15b...b81
GammelKaktus Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Min eks som jeg var samboer med var min nærmeste pårørende når vi var sammen ja, noe annet hadde jo vært rart for min del, og jeg sto oppført hos han, selvsagt. Men en kjæreste hadde jeg ikke skrevet opp, men dere som har vært sammen i 12 år så blir jo noe helt annet. Synes det er litt merkelig men han synes kanskje det blir rart når dere ikke bor sammen, vet ikke, skjønner at du stusser. 12 år er jo utrolig lenge å være i et forhold, særboer eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min samboer er min nærmeste pårørende, ja. Kan forstå at han har skrevet opp sin bror, dere to er særboere og er ikke hverandres nærmeste pårørende. Anonymkode: fa15b...b81 Jeg er jo hans nærmeste pårørende og familie selv om vi er særboere. Vi sees tre til fire dager i uken og bor 2km fra hverandre, så vi deler det meste men bare ikke adresse. Ts Anonymkode: 14ab4...a32 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Jeg har både mannen min og søsteren min. Fordi hvis jeg havner i en bilulykke f.eks, så er mest sannsynlig mannen også med. 😛 Anonymkode: 31cc9...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er jo hans nærmeste pårørende og familie selv om vi er særboere. Vi sees tre til fire dager i uken og bor 2km fra hverandre, så vi deler det meste men bare ikke adresse. Ts Anonymkode: 14ab4...a32 Høres jo ikke sånn ut når han setter opp broren? Du får prate med han kanskje han tenker at broren kan holde hodet kaldt eller noe sånt? Anonymkode: 90409...30f 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 Pappa er min nærmeste pårørende. Faller han fra er det broren min eller far til barna mine som blir nærmeste pårørende. Samboeren min er ikke den nærmeste på den måten Anonymkode: 9bc4a...772
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pappa er min nærmeste pårørende. Faller han fra er det broren min eller far til barna mine som blir nærmeste pårørende. Samboeren min er ikke den nærmeste på den måten Anonymkode: 9bc4a...772 Velger du eksen din som nærmeste pårørende foran samboeren din? Anonymkode: 28a8c...498 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Velger du eksen din som nærmeste pårørende foran samboeren din? Anonymkode: 28a8c...498 Ja. Han er far til barna og er deres nærmeste. Skjer det noe med meg vet jeg at han vil ta gode valg, både for meg og for barna våre Anonymkode: 9bc4a...772 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Han er far til barna og er deres nærmeste. Skjer det noe med meg vet jeg at han vil ta gode valg, både for meg og for barna våre Anonymkode: 9bc4a...772 Stoler du ikke på at samboeren din kan ta gode avgjørelser for deg? Anonymkode: 1a73d...1db 3
Snedig Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stoler du ikke på at samboeren din kan ta gode avgjørelser for deg? Anonymkode: 1a73d...1db Dersom noe skjer med henne er barna hennes nærmeste. Det er mer naturlig at de får beskjeden fra sin far enn mors samboer. Jeg hadde valgt det samme i et slik scenario. Dersom jeg hadde hatt felles barn med ny samboer hadde jeg nok skrevet opp begge to. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 Ja, vi er også særboere over sju år, og jeg har ført opp han som min nærmeste pårørende sammen med mine foreldre. Det har jeg fortalt ham også. Han regner jeg med har ført opp sin datter. Anonymkode: 0f415...cd4
Tuppeluri Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 Eller så har han bare ikke tenkt på det. Ville ikke lagt for mye i det. Men greit for din del av du er en av de første som får beskjed om det skjer noe mer kjæresten din, spesielt når dere har vært sammen så lenge. Mine nærmeste pårørende er samboer og mamma, for de har begge to lappen, kan ta vare på guttungen om noe skjer og kan hjelpe meg med regninger, medisinsk ræl og annet jeg trenger hjelp til.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 Strange Doll skrev (2 timer siden): Jeg har min samboer og min mor. Samme her, men min mor nærmer seg 80 og begynner å bli litt surrete, så jeg har tenkt å oppgi min søster i stedet. Anonymkode: be8fd...091
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 Jeg svarer på overskriften. I kjernejournalen står ikke mannen min som førstekontakt, og vi har vært gift i 30 år. (Jeg har oppført 3 personer som nærmeste pårørende, han står ikke øverst) Grunnen til det er at han jobber offshore, og hvis han er på jobb er han umulig å få tak i på kort varsel. Da barna var små var det bedre å ha mamma eller svigerforeldre som førstekontakter, men nå er det barna som står øverst. Men, hver gang jeg må på sykehuset må jeg oppgi nærmeste pårørende, og hvis mannen min er hjemme er det jo han jeg fører opp da. (Jeg har også stått som nærmeste pårørende til svigerforeldrene mine mens de levde fordi han var mye borte, og de begge foretrakk at jeg var kontaktperson fremfor den andre ektefellen. Det handlet ikke om at de så på meg som den nærmeste, mendet var mest praktisk) Anonymkode: eac4a...6e7 1
Ishavsrøya Skrevet 23. juni 2022 #19 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er jo hans nærmeste pårørende og familie selv om vi er særboere. Vi sees tre til fire dager i uken og bor 2km fra hverandre, så vi deler det meste men bare ikke adresse. Ts Anonymkode: 14ab4...a32 Hmm jeg har det egt likt som deg....Hadde samboer før og da var han min nærmeste pårørende. Nye kjæresten er særboere, Men nå vet jeg faktisk ikke 🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå