Gå til innhold

Meltdown til hvert bleieskift/klesskift/tannpuss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en aktiv jente på 10 mnd. Som haaaater kjedelige ting, som å tørke seg etter bad/bleieskift/ta på klær/pusse tenner. Og det blir bare verre og verre. Så jeg må holde henne skikkelig fast når hun har bæsja, f.eks. Det føles ikke noe bra 😩 prøver selvfølgelig å underholde/gi henne en leke osv. Men hun vil bare snu seg og krabbe. Hun prøver av all sin makt å få snudd seg for å krabbe. Og når hun ikke får lov til det så er det virkelig gråt som er ordentlig fæl å høre på, hun kan gråte til hun brekker seg og tårene spruter fordi hun ikke vil tørkes/pusse tenner/ta på seg klær. Men vi MÅ jo få pussa de tenna og tørka rumpa. Men det føles virkelig ille når hun gråter sånn ekstremt. Så jeg ønsker noen tips! Vil jo at hun oppleve kroppslig autonomi, det er ikke noe godt å bli holdt fast når man gråter sånn, altså... så hvordan gjøre bleieskiftene til noe mer positivt?

Anonymkode: 1ffab...33a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her var det en periode hvor jeg fant frem ting fra min skuff på badet; en pinsett, en deodorant, en bh med blonder osv. Det fungerte ikke alltid, men det fungerte bedre enn leker. 

På jobb i småbarnsavdeling i barnehage fungerer borte-tittei med én bleie mens jeg tar på en annen overraskende bra med de minste av dem som ikke syns de har tid til bleieskift. 

Anonymkode: a0d5b...6be

AnonymBruker
Skrevet

Vår var lik, og vi måtte synge og tulle hele veien mens hun ble tørket. Ble mange falske toner og nødrim ut av det! Skjønner at du syns det er ubehagelig å holde hun fast. Vi prøvde også videoer når det var på det verste. Hjalp en del. Eller at vi stod der begge to og underholdt. Skiftet stående mange ganger, og skylte ungen i dusjen hvis det var bæsj, om ingenting annet fungerte. Jo mindre jeg stresset, jo bedre gikk skiftingen. Med tannpussen, så hjalp det en del å la mini pusse selv også. Med klesplaggene gjorde vi det til en lek hvis det ble vrangt. Slitsomt JA, men fikk nå på klærne etterhvert. Her var mini verst når det var tenner på gang, eller en utviklingsfase. Føler med deg! Mye telling til ti tenker jeg 🤪 

Anonymkode: bdf37...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Her måtte vi ty til bestikkelser når det stod på som verst med bleieskift.. En maispop I hver hånd 😂 

Anonymkode: a48fc...139

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat det samme som deg med min på 9mnd! Tar helt av! Jeg føler ikke jeg får stelt henne ordentlig for hun har ikke tid!! Og skrikene høres helt grusomme ut! Jeg skifter noen av bleiene stående foran tv. Sikkert ikke helt riktig, men det er sikkert bare en periode håper jeg. Hun har elsket stellebordet før…

Anonymkode: 5eb64...04c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...