Gå til innhold

Hvordan sier man opp en husleiekontrakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sier jeg opp husleiekontrakten på best måte? Er mail nok eller skriftlig, personlig? :) 

Kan noen gi meg noen stikkord til hva jeg bør ta med, eller er dato og "jeg flytter" nok? 

Anonymkode: e5948...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk oppsigelse på sms fra våre leietagere. Helt fint. 

Anonymkode: 66f9b...e34

Skrevet

Jeg sender telegram, og får det levert med blomster og en eske billig konfekt.

Skriver noe som:

Kjære Børre,

Det er med et tungt hjerte jeg er tvunget til å informere deg om at mitt leieforhold må opphøre. Jeg håper sjokoladen og blomstrene vil gjøre sorgen over å miste din beste leietager til en håndterlig bør å bære. Jeg ønsker deg med hopp og sprett og spring lykke til.

Din for alltid,

Jonas

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (Akkurat nå):

Jeg sender telegram, og får det levert med blomster og en eske billig konfekt.

Skriver noe som:

Kjære Børre,

Det er med et tungt hjerte jeg er tvunget til å informere deg om at mitt leieforhold må opphøre. Jeg håper sjokoladen og blomstrene vil gjøre sorgen over å miste din beste leietager til en håndterlig bør å bære. Jeg ønsker deg med hopp og sprett og spring lykke til.

Din for alltid,

Jonas

Hahaha! 😂 Skjønner ikke at de lar deg gå, jeg.

Anonymkode: e5948...23e

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er greit å bruke den måten du vanligvis kommuniserer med husverten, enten e-post, sms eller på Messenger. Du trenger ikke å skrive så mye, det holder med «Hei! Jeg ønsker å si opp husleiekontrakten og med x antall måneder oppsigelse vil det si at jeg flytter ut (dato). Mvh …». Hvis du har et godt forhold til husverten og har vært fornøyd, så går det selvfølgelig an å legge til noen ord f.eks «Det har vært hyggelig å leie her, men skal nå flytte til (by) pga studier/skal flytte sammen med kjæreste/ønsker nå større plass» osv. Men du er ikke nødt til å skrive noe om det om du ikke vil. 

Anonymkode: 7843f...771

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...