Undrende123 Skrevet 23. juni 2022 #21 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vel, det var en spesiell måte å tolke ting på. Hvis vi sier at det du nevner, er basiskrav, så tilkommer det altså at han bruker lang tid foran speilet, har shopping som yndlingssyssel, og da helst dyre merkevarer. Man purse og andre accessoirer må være av riktig type, for å bli godkjent hos kompisene. Frisøren besøkes annenhver uke, Voksing og kroppspleie etc. De få jeg har kjent, som er i dette landskapet, har alle de samme visuelle clues som den homofile moteopptatte stereotypen, kanskje minus noe av den fjollete oppførselen. Anonymkode: cdbe8...b82 Meteroseksuell husker i alle fall jeg som et begrep stort sett brukt av middelaldrene mennesker på på sen 90/00-tallet om unge menn som brydde seg om hvordan de så ut. I dag gjør vel de aller fleste menn det? Jeg vet ikke om noen som fremdeles bruker begrepet meteroseksuell. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #22 Skrevet 23. juni 2022 Takker for alle forklaringer! 👌Ts Anonymkode: fbc24...bd8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #23 Skrevet 23. juni 2022 Undrende123 skrev (2 timer siden): Meteroseksuell husker i alle fall jeg som et begrep stort sett brukt av middelaldrene mennesker på på sen 90/00-tallet om unge menn som brydde seg om hvordan de så ut. I dag gjør vel de aller fleste menn det? Jeg vet ikke om noen som fremdeles bruker begrepet meteroseksuell. Du kan jo søke litt rundt og se hva som legges i begrepet. Det er grader av å bry seg om hvordan man ser ut, og de fleste menn jeg kjenner vil ikke se ut som om de skal på boyband audition, eller på photoshoot for en mascarareklame. Jeg vet heller ingen som bruker uttrykket. Enten så kaller jeg dem bare jålete, eller så er de åpne homofile fra før. Anonymkode: cdbe8...b82
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #24 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Feminine trekk er sett på som negative og uønskede. Maskuline trekk er positive, både for menn og damer. Hører masse mødre som skryter av at dattera er "ei skikkelig guttejente" og lignende. Som fremhever fotball og superheltkostymer, og som stolt påstår at dattera aldri går med jentete klær (prinsessekjole feks). Har aldri hørt noen skryte av at sønnen har "feminine" trekk eller hobbyer for å si det slik 🙂 Det er ikke sett på som veldig positivt for jenter heller egentlig Anonymkode: fcea5...3af Nå ender jo 90% av guttejentene opp som flatbankere, de fleste femiguttene er vel oftest også skeive. Anonymkode: d7408...2ad
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #25 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette beskriver jo mesteparten av gutter fra Østlandet, er disse metroseksuell da? Anonymkode: d7408...2ad Nøkkelordet her er «gutter», og ikke menn. Dette er et typisk fenomen for paradise hotel generasjonen. Anonymkode: 38a11...9e2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #26 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men jeg lurer på hvilke kvinner det er som tiltrekkes slike menn, som virker såpass fjernt fra tradisjonell maskulinitet? Anonymkode: cdbe8...b82 Det lurer jeg også på. Tipper det er mest jenter og ikke kvinner. Langt mer unna maskulint og sexy er det Knapt mulig å komme. Anonymkode: 38a11...9e2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #27 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 16.29): Dette beskriver jo mesteparten av gutter fra Østlandet, er disse metroseksuell da? Anonymkode: d7408...2ad Skrevet av en som tror østlandet = Oslo? Joda, sikkert flust av metroseksuelle menn på Finnskogen, i Halden, på Toten, i Valdres, på Lesja, Ål og Skoger… Anonymkode: 770d7...236
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #28 Skrevet 7. juli 2022 On 6/23/2022 at 5:33 PM, Undrende123 said: Jeg for min del kan ikke fatte at kvinner IKKE skulle være interessert i en mann som dusjer, tar vare på seg selv og er generelt velkledd og velstelt. Spørs vel hvor langt han drar det. De færreste kvinner vil ha en mann som bruker mer tid på badet enn dem selv, svir av halve lønna på hudkremer og er helt på gråten om han har en dårlig hårdag. Anonymkode: 0a11b...90a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #29 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spørs vel hvor langt han drar det. De færreste kvinner vil ha en mann som bruker mer tid på badet enn dem selv, svir av halve lønna på hudkremer og er helt på gråten om han har en dårlig hårdag. Anonymkode: 0a11b...90a Tja, vet ikke om det er så mye bedre om en dame oppfører seg sånn? Er 50, og har vært borti menn på min alder som er MYE mer forfengelige enn meg. Synes det er litt søtt Anonymkode: 5d744...9be
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #30 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skrevet av en som tror østlandet = Oslo? Joda, sikkert flust av metroseksuelle menn på Finnskogen, i Halden, på Toten, i Valdres, på Lesja, Ål og Skoger… Anonymkode: 770d7...236 Skjønner. Tenker nok fenomenet er en urban greie ja, og slike menn flytter jo til Oslo etterhvert uansett. Anonymkode: d7408...2ad
Kittykat Skrevet 8. juli 2022 #31 Skrevet 8. juli 2022 Metroseksuell er en som er opptatt av mote, hudpleie og hår. South Park, av alle ting, har en episode om det (sesong 7, episode 8 - south park is gay).
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #32 Skrevet 8. juli 2022 Undrende123 skrev (På 23.6.2022 den 18.00): Meteroseksuell husker i alle fall jeg som et begrep stort sett brukt av middelaldrene mennesker på på sen 90/00-tallet om unge menn som brydde seg om hvordan de så ut. I dag gjør vel de aller fleste menn det? Jeg vet ikke om noen som fremdeles bruker begrepet meteroseksuell. Stemmer det. Husker det nå. Det var sånn vi brukte det. Han er altså jålete men ikke gay. Evt i skapet. Anonymkode: dcf4c...d1d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #33 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 16.29): Dette beskriver jo mesteparten av gutter fra Østlandet, er disse metroseksuell da? Anonymkode: d7408...2ad Ja stemmer, eller de fra mer urbane strøk da. Vi som er derfra ser på mange vestlands-menn som uattraktive, gammeldagse wanna-be alfa-menn. Æsj. Anonymkode: d9ec7...e5c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #34 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 17.30): Feminine trekk er sett på som negative og uønskede. Maskuline trekk er positive, både for menn og damer. Hører masse mødre som skryter av at dattera er "ei skikkelig guttejente" og lignende. Som fremhever fotball og superheltkostymer, og som stolt påstår at dattera aldri går med jentete klær (prinsessekjole feks). Har aldri hørt noen skryte av at sønnen har "feminine" trekk eller hobbyer for å si det slik 🙂 Det er ikke sett på som veldig positivt for jenter heller egentlig Anonymkode: fcea5...3af Nå er det vel ikke noe særlig å skryte av noe som er absolutt helt normalt nå. For det er absolutt normalt at gutta er såkalte metroseksuelle nå, iallefall i byene. Å være gutt ikke bry seg om utseende, fra kropp til klær, hud og hår er nå mer uvanlig, og ikke særlig tiltalende for jenter og unge kvinner som er vant til at også gutta bryr seg om hvordan de ser ut. Kanskje bortsett fra i enkelte bygder og spesielle miljøer, hvor det fremdeles hevdes at menn er menn og kvinner er kvinner, og at slikt er femi. Noe unge i byene synes er tåpelig. Litt primitivt. Anonymkode: 71e12...825 1
Rhodiola Skrevet 12. juli 2022 #35 Skrevet 12. juli 2022 Tråden er ryddet for nedsettende ytringer. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå