AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Jeg har antatt at en fyr er homofil. Men vært usikker. Er små interessert i han. I dag sa en god venn av han følgende, :han er ikke homofil, han er metroseksuell. Hva betyr det? Anonymkode: fbc24...bd8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Han liker kvinner men har mange feminin trekke. Opptatt av hudpleie, hår og mote. Anonymkode: 033e5...955 8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 En som er ekstremt opptatt av eget utseende. https://no.wikipedia.org/wiki/Metroseksuell Anonymkode: 82ab0...055 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Wikipedia bruker David Beckham som bildeeksempel i sin info artikkel om metroseksuell. Det er en mann som liker å bruke mye penger på utseende, men som ikke er homoseksuell av den grunn, men hetero. En mann som vil kanskje bruke like mye hylleplass til kremer etc på badet som kvinnen han bor sammen med. Anonymkode: 69e7a...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Han liker kvinner men har mange feminin trekke. Opptatt av hudpleie, hår og mote. Anonymkode: 033e5...955 Dette beskriver jo mesteparten av gutter fra Østlandet, er disse metroseksuell da? Anonymkode: d7408...2ad 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette beskriver jo mesteparten av gutter fra Østlandet, er disse metroseksuell da? Anonymkode: d7408...2ad Sandefjord her. Vil si det vrimler av den typen "menn" her ja. Sånne vi tidligere kalte pappagutter, men metroseksuell er vel mer moderne. Anonymkode: 82ab0...055 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Dette er vel bare et annet navn på sykelig selvopptatte menn. Intet nytt der, altså. Anonymkode: 4f1a9...12a 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Jeg ser det står på Wikipediaartikkelen, at det ikke har så mye med seksualitet å gjøre. Men jeg lurer på hvilke kvinner det er som tiltrekkes slike menn, som virker såpass fjernt fra tradisjonell maskulinitet? Anonymkode: cdbe8...b82 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser det står på Wikipediaartikkelen, at det ikke har så mye med seksualitet å gjøre. Men jeg lurer på hvilke kvinner det er som tiltrekkes slike menn, som virker såpass fjernt fra tradisjonell maskulinitet? Anonymkode: cdbe8...b82 Er jo bare nesten sånne menn/gutter nå. Under 30. Anonymkode: d7bde...c16 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser det står på Wikipediaartikkelen, at det ikke har så mye med seksualitet å gjøre. Men jeg lurer på hvilke kvinner det er som tiltrekkes slike menn, som virker såpass fjernt fra tradisjonell maskulinitet? Anonymkode: cdbe8...b82 Ikke noe merkeligere det vel enn at folk også tiltrekkes av damer som ikke går i høye hæler, søte kjoler og er en liten konemor som kvitrer og kokkelerer. Jeg syns David Beckham er dritheit! Anonymkode: 3a3bb...9b6 1
Undrende123 Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 Er vel ingen som bruker dette begrepet lenger? Det var vel bare noe man en kort periode kalte menn som dusjet med såpe daglig og bruke rene klær. Helt tåpelig. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser det står på Wikipediaartikkelen, at det ikke har så mye med seksualitet å gjøre. Men jeg lurer på hvilke kvinner det er som tiltrekkes slike menn, som virker såpass fjernt fra tradisjonell maskulinitet? Anonymkode: cdbe8...b82 Jeg gjør det! Er en helt normal kvinne i 20 årene og helt heterofil. Er vel bare en preferanse som med alt annet. Anonymkode: 41e16...2d2 3
ajarRun Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 Han er tiltrukket tog. I utlandet kaller de togene for metroen. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 Feminine trekk er sett på som negative og uønskede. Maskuline trekk er positive, både for menn og damer. Hører masse mødre som skryter av at dattera er "ei skikkelig guttejente" og lignende. Som fremhever fotball og superheltkostymer, og som stolt påstår at dattera aldri går med jentete klær (prinsessekjole feks). Har aldri hørt noen skryte av at sønnen har "feminine" trekk eller hobbyer for å si det slik 🙂 Det er ikke sett på som veldig positivt for jenter heller egentlig Anonymkode: fcea5...3af 2
Undrende123 Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ser det står på Wikipediaartikkelen, at det ikke har så mye med seksualitet å gjøre. Men jeg lurer på hvilke kvinner det er som tiltrekkes slike menn, som virker såpass fjernt fra tradisjonell maskulinitet? Anonymkode: cdbe8...b82 Jeg for min del kan ikke fatte at kvinner IKKE skulle være interessert i en mann som dusjer, tar vare på seg selv og er generelt velkledd og velstelt. 1
Jdz Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 (endret) Ikke greit å være mann. Det forventes at man har et bra utseende, men i motsetning til kvinner må vi altså være født med det for at det skal være bra nok. Jeg er av typen selv som har en del produkter på badet. Har aldri fått noen negative reaksjoner på det og egentlig aldri merket at noen bryr seg om hva jeg bruker av hud- og hårpleieprodukter. Endret 23. juni 2022 av Jdz
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 Hadde du spurt Meg hadde jeg glatt trodd på at det betyr å tenne på t bane vogner .. folk tenner jo på det meste nå for tiden. det ordet der var ikke veldig beskrivende hvis det betyr mann med feminine trekk🙄 Anonymkode: 90eec...875 1
Undrende123 Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Feminine trekk er sett på som negative og uønskede. Maskuline trekk er positive, både for menn og damer. Hører masse mødre som skryter av at dattera er "ei skikkelig guttejente" og lignende. Som fremhever fotball og superheltkostymer, og som stolt påstår at dattera aldri går med jentete klær (prinsessekjole feks). Har aldri hørt noen skryte av at sønnen har "feminine" trekk eller hobbyer for å si det slik 🙂 Det er ikke sett på som veldig positivt for jenter heller egentlig Anonymkode: fcea5...3af Ja. Samfunnet oppfatter alt jenter er og alt jenter interesserer seg for som negativt. Mange gutter sier jo til jenter at "du er ikke som andre jenter" som et kompliment, mens det han egentlig bare viser er at han (også) hater kvinner. Det er så innarbeidet i vår kultur at vi knapt legger merke til det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #19 Skrevet 23. juni 2022 Undrende123 skrev (4 minutter siden): Ja. Samfunnet oppfatter alt jenter er og alt jenter interesserer seg for som negativt. Mange gutter sier jo til jenter at "du er ikke som andre jenter" som et kompliment, mens det han egentlig bare viser er at han (også) hater kvinner. Det er så innarbeidet i vår kultur at vi knapt legger merke til det. Samme som at guttejente er sett på som kult, mens jentegutt ikke har samme status. Pappajente likeså, veldig kul jente mens mammagutt forteller noe helt annet. Anonymkode: a16af...99e 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #20 Skrevet 23. juni 2022 Undrende123 skrev (5 minutter siden): Jeg for min del kan ikke fatte at kvinner IKKE skulle være interessert i en mann som dusjer, tar vare på seg selv og er generelt velkledd og velstelt. Vel, det var en spesiell måte å tolke ting på. Hvis vi sier at det du nevner, er basiskrav, så tilkommer det altså at han bruker lang tid foran speilet, har shopping som yndlingssyssel, og da helst dyre merkevarer. Man purse og andre accessoirer må være av riktig type, for å bli godkjent hos kompisene. Frisøren besøkes annenhver uke, Voksing og kroppspleie etc. De få jeg har kjent, som er i dette landskapet, har alle de samme visuelle clues som den homofile moteopptatte stereotypen, kanskje minus noe av den fjollete oppførselen. Anonymkode: cdbe8...b82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå