Gå til innhold

Hvordan avvise høflig dersom noen stiller spørsmål man ikke ønsker å svare på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

overskrift. 

Jeg har en kollega som stiller spørsmål om ting jeg ikke ønsker å svare på. Hva sier jeg? 

Anonymkode: e95c8...d1e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva det er vedkommende spør om. 

Anonymkode: d36b7...a64

AnonymBruker
Skrevet

Enten så spøker jeg det bort, med en kommentar av typen "skal si du var nysgjerrig, da!", eller så sier jeg rett ut at dette ønsker jeg ikke å svare på

Anonymkode: 77b8a...8a0

• Liker 3
Skrevet

"Det var et personlig spørsmål. Hvorfor spør du?"

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hva spørsmålet er. Noen ganger lar jeg være med å svare, bare smiler. Noen ganger sier jeg at det vet jeg ikke. Noen ganger; husker ikke. Ønsker ikke å svare på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (5 minutter siden):

Kommer an på hva spørsmålet er. Noen ganger lar jeg være med å svare, bare smiler. Noen ganger sier jeg at det vet jeg ikke. Noen ganger; husker ikke. Ønsker ikke å svare på det.

Bare smiler?? Ser passe tilbakestående ut... Er jo bare å si at du ikke vil svare. Herregud da

Anonymkode: 6ac2d...3d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Ingen kommentar"

"Det kan jeg ikke kommentere på nåværende tidspunkt"

"Av hensyn til etterforskningen kan jeg ikke kommentere det".

Anonymkode: 59595...e72

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bare å si du ikke vil svare på det. Enkelt og greit. Det er ikke uhøflig. Nærgående spørsmål derimot ER uhøflig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bare smiler?? Ser passe tilbakestående ut... Er jo bare å si at du ikke vil svare. Herregud da

Anonymkode: 6ac2d...3d3

Ha, ha, kanskje det. Men noen spørsmål fortjener ikke annet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stiller spørsmål tilbake om alt mulig. Hørte du at....? Leste du om....? Har du gode middagstips? Har jeg fortalt deg om....? Vet det er folk som reagerer på at jeg ikke ønsker å dele så mye privat på jobb, men for min del er det viktig med et tydelig skille mellom privat og jobb. Forsøkte en gang å si tydelig at dette er privat og jeg ønsker ikke diskutere det, men dette resulterte i møte med kollega,sjefen osv 

Anonymkode: 6fff3...ab5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har sosial angst og panikkangst, noe som gjør at jeg «automatisk» svarer på alt fordi hjernen blir lammet i øyeblikket. Før slikt skjer forklarer jeg kollegaer dette, og sier at jeg ikke ønsker private spørsmål eller kommentarer om utseendet mitt fra folk jeg ikke kjenner godt. 

Endret av MyMichelle
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Stiller spørsmål tilbake om alt mulig. Hørte du at....? Leste du om....? Har du gode middagstips? Har jeg fortalt deg om....? Vet det er folk som reagerer på at jeg ikke ønsker å dele så mye privat på jobb, men for min del er det viktig med et tydelig skille mellom privat og jobb. Forsøkte en gang å si tydelig at dette er privat og jeg ønsker ikke diskutere det, men dette resulterte i møte med kollega,sjefen osv 

Anonymkode: 6fff3...ab5

Dette. Ignorer spørsmålet og snakk om noe annet. Full politiker 😅

Anonymkode: d07ba...d71

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...