AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Ser akkurat på en offentlig snapkonto. En mamma som prater om sitt BARN som er født jente og nå blitt gutt. Å sier hen i stedet for han eller hun om barnet sitt. Min personlige mening er at dette er no forbanna tull. Et barn, BARN kan ikke ta slike avgjørelser når de er barn. 9 år å skal bytte kjønn. Altså, noen må gjøre noe. Bare ordet HEN er noe forbanna tull. Enten er vi han eller hun. Man kan spørre en 14 /15 åring om hva de skal bli når de blir store, hva de skal utdanne seg til. Mange aner ikke, og det er voldsom avgjørelse i så ung alder. Så skal altså små unger ta en avgjørelse om å bytte kjønn?!!! Hadde mitt barn kommet å sagt det var motsatt kjønn, hadde jeg pratet med barnet å sagt at det er i så fall en avgjørelse du får ta når du er voksen!! Hva er dette for tull? Enten er man født jente eller gutt. For en verden vi lever i. Den er syk. Anonymkode: 7ce01...ca1 17 1 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Det er jo så populært for tiden og lettpåvirkelige barn får dette trødd nedover hodet fra alle kanter i disse dager, dessverre så finnes det foreldre som ukritisk kaster seg på denne bølgen. Om noen år så kommer det garantert til å komme frem mange tragiske historier om barn som har gjort uopprettelige skader på kroppen sin p.g.a. denne sinnssyke propagandaen. Anonymkode: 24602...3c8 14 5
mingus Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Helt enig fra ende til annen, og ikke en gang 12 måneder Pride i året hadde forandret det. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 1. En niåring får ikke kjønnskorrigerende behandling. 2. Er det egentlig et stort problem om en niåring med jentekropp får klippe håret kort, handle klær i gutteavdelingen og kalle seg Ole? Eller om en niåring med guttekropp får gro langt hår, gå i kjole og kalle seg Lise? Anonymkode: 159f9...b99 11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 De barna jeg kjenner som bestemte seg for å gå fra ett kjønn til ett annet har hatt en laaaaang prossess før det. Det var ikke noe som skjedde over natten og startet før påvirkningen av sosiale medier. Det sosiale medier gjør er at kanskje det siste steget går litt raskere og følelsen av aksept er større. Begge barna mine har både barn som nå kaller seg gutter og flere (av begge kjønn) som anser seg selv som ikke-binære. De førstnevnte får ulike hormonbehandlinger. Kun den ene rakk å begynne puberteten før behandlingen startet. Blant barn/ungdom er alt dette svært lite kontroversielt, barna blir godtatt som de er. Det har vært 0 mobbing på grunn av ulike identiteter. Hva vi vil at barna våre skal være og hva de selv føler er ikke alltid sammenfallende, og jeg anser at man skal støtte barn i sin søken etter å finne seg selv. Anonymkode: b93ba...809 3 1
Oida Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 På nrk.no ligger dokumentaren "Lille jente". Anbefaler dere som ser rødt og roper ut om uopprettelige skader på barn se den. Da får dere et innblikk i hvordan det er for en syvåring, og foreldre å bli møtt med uforstand på skole og fritidsaktiviteter. Som en bruker over her skrev, hva er problemet om et barn med jentekropp klipper håret kort, kler seg som gutt og vil omtales som han? Det samme med et barn med guttekropp. Hvem tar skade av at dette barnet går i kjole og har hestehale? Det er ingen som propper disse barna med hormonblokkere eller utfører kjønnskorrigerende operasjoner på dem. 5
umAxa Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 (endret) 17 hours ago, Oida said: Som en bruker over her skrev, hva er problemet om et barn med jentekropp klipper håret kort, kler seg som gutt og vil omtales som han? Det samme med et barn med guttekropp. Hvem tar skade av at dette barnet går i kjole og har hestehale? Det er ingen som propper disse barna med hormonblokkere eller utfører kjønnskorrigerende operasjoner på dem. Problemet er ikke barna. Som vi alle burde vite er barn nysgjerrig og lærer og utforsker verden via å emulere hva de ser. Det er en grunn til at barn i ung alder ofte leker spesifikt mor og far fordi det er de første rollene de møter i sitt liv. Neste rolle er ofte brannmann og doktor og dyr, fordi de ser det på barne-tv og har den slags leker og ny og ne besøker legekontoret for rutine sjekk. Og her er det igjen helt naturlig å emulere disse artige rollene: Det er ingen ekte brann på kjøkkenet fordi han går med plast-hjelm og skriker babu babu babu gjennom gangen i huset som livet hans sto på spill. Alt er en lek, en emulering og lære om vår verden. Problemet er når ideologisk besatte foreldre ser på slike emuleringer som en sann tegn på deres sønn er egentlig enn datter og snur og vender på verden for barnet. 99.95% av tilfellene er det bare en lek. Du kan se for deg hvor forvirret et gutte barn som leker uten fred og fare, en dag leker det motsatte kjønn, også går alarmen av og foreldrene kommer løpende og ser på dette som blodig alvor og ikke en lek. Neste blir å spørre han forvirrende spørsmål om han liker jente ting, tilby han litt kjoler og sløyfer og sminke. I hans øyner er dette masse oppmerksomhet, skryt og applaus og nye leker og gaver som han har aldri sett maken til. Er det julaften? Nei det er din helt spesielle tid der all fokus går kun til spesielle deg! Litt forvirrende i starten ja, men du verden det er jo flott og fantastisk å fortsette å leke denne kjønnsbytte leken! Men mer enn bare foreldre synes han er spesiell; En hel måned med pride tog, jubel, musikk, masse nye venner og blide ansikter og fargerike flagg som er med på leken hans! Det er uendelig med oppmerksomhet fra hele samfunnet! Overalt hvor han går, så er han nå spesiell! 🎉 Dette er jo myyyye mer fantastisk enn å være en normal kjedelig (hetero) gutt! Gi det noen år og ikke utforventet blir man også et produkt av sine omstendigheter og forvirringen slår røtter: Du har glemt at alt var bare en lek i starten. Foreldrene dine har delt din historie til alle dine bekjente, på TV, på sosiale medier, og den lyder som følge: "Vår sønn viste tydelige tegn til å være jente da han var 4! Vi som progressive foreldre bryr oss om vårt barn og selvsagt gir vi det hen trenger! *applaus*" Dette er din påslåtte historie, og nå vil du være en ekte transkvinne og motta den største hyllest du kan få når du du kutter dine kjønnsdeler. Den store drømmen som gir deg våte øyner. - Selvsagt anerkjenner jeg trans personer på det personlige nivå. Har ingen interesser av å skape dårlige relasjoner basert på hva jeg tror har skjedd eller hva de ellers gjør bak sine fire vegger. You do you. Det skal dog understrekes, kun 0.05% av mennesker på globalt nivå er trans. Hvis prosenten fremstår høyere nå, så er det fordi det er en trend i vår kultur og det faktum at barn mer enn noen annen gruppe er lett påvirkelig av trender og gruppe mentalitet. Og hvor får foreldrene ideologien sin fra? Jo fra kulturen som forteller og hyller trans-bevegelsen og alle tusen selskaper som markedsfører pride med å sette regnbueflagget i logoen sine, hovedsakelig for å tjene penger på trenden. Å ikke henge på pride og regnbue hver juni vil jo være elefanten i rommet og bekymringsfullt i tilfelle det er transfobi. Nok om det. Foreldre vil alltid være foreldre, og gjøre foreldre ting: Bry seg om barna sine, og se barna sine blomstre og ha det så godt som mulig. Det er alltid kjærlighet og gode intensjoner bak enhver handling, Trans-aktivisme gjør bare dette lett oppnåelig. Og med det er sirkelen fullført 🤷♂️ Endret 24. juni 2022 av umAxa 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 Jeg kjenner jeg har litt problemer med det fordi jeg var en skikkelig guttejente når jeg var liten og jeg sa hele tiden at jeg ville være gutt. Ingen sa noe spesielt på det og jeg fikk spiderman sykkel og andre gutteleker. Håret ville ikke mamma vi skulle klippe og det var ok. Grunnen til at jeg har litt problem med dette er fordi hadde jeg vokst opp nå så hadde kanskje jeg blitt mer presset til å faktisk ta det litt lengre. Jeg hadde sikkert syntes det var kult å bli kalt for han hvis noen hadde gitt meg muligheten. Jeg vokste av meg dette i slutten av tenårene og er veldig kvinne kvinne i dag, men tenk om noen hadde tilbydd meg hormoner i tidlig tenårene. Jeg hadde sikkert tatt det og da hadde jeg ikke hatt det livet jeg har i dag med barn. Jeg mener jeg var veldig umoden frem til jeg ble voksen og var nok ikke i stand til å forholde meg til noe slikt før jeg var oppi 20 årene. La guttejenter være guttejenter istedet for å gi de ideer om at de egentlig er en gutt. Anonymkode: 65145...6f9 9 2 12
Kaktusogsol Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 Glad sønnen min er for gammel til dette syke tullet 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser akkurat på en offentlig snapkonto. En mamma som prater om sitt BARN som er født jente og nå blitt gutt. Å sier hen i stedet for han eller hun om barnet sitt. Min personlige mening er at dette er no forbanna tull. Et barn, BARN kan ikke ta slike avgjørelser når de er barn. 9 år å skal bytte kjønn. Altså, noen må gjøre noe. Bare ordet HEN er noe forbanna tull. Enten er vi han eller hun. Man kan spørre en 14 /15 åring om hva de skal bli når de blir store, hva de skal utdanne seg til. Mange aner ikke, og det er voldsom avgjørelse i så ung alder. Så skal altså små unger ta en avgjørelse om å bytte kjønn?!!! Hadde mitt barn kommet å sagt det var motsatt kjønn, hadde jeg pratet med barnet å sagt at det er i så fall en avgjørelse du får ta når du er voksen!! Hva er dette for tull? Enten er man født jente eller gutt. For en verden vi lever i. Den er syk. Anonymkode: 7ce01...ca1 Mange som kommer til å se tilbake på dette om 20 år og tenke for noe tull, ja. Et barn har ikke kapasiteten til å forstå omfanget, her er det foreldrene som muligens prakker på og gjør noe stort ut av at en jente liker "gutte ting". Det finnes maaaange forskjellige måter å være en jente, eller en gutt på. Og det har disse foreldrene helt glemt og sett bortfra. Anonymkode: be4eb...26e 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kjenner jeg har litt problemer med det fordi jeg var en skikkelig guttejente når jeg var liten og jeg sa hele tiden at jeg ville være gutt. Ingen sa noe spesielt på det og jeg fikk spiderman sykkel og andre gutteleker. Håret ville ikke mamma vi skulle klippe og det var ok. Grunnen til at jeg har litt problem med dette er fordi hadde jeg vokst opp nå så hadde kanskje jeg blitt mer presset til å faktisk ta det litt lengre. Jeg hadde sikkert syntes det var kult å bli kalt for han hvis noen hadde gitt meg muligheten. Jeg vokste av meg dette i slutten av tenårene og er veldig kvinne kvinne i dag, men tenk om noen hadde tilbydd meg hormoner i tidlig tenårene. Jeg hadde sikkert tatt det og da hadde jeg ikke hatt det livet jeg har i dag med barn. Jeg mener jeg var veldig umoden frem til jeg ble voksen og var nok ikke i stand til å forholde meg til noe slikt før jeg var oppi 20 årene. La guttejenter være guttejenter istedet for å gi de ideer om at de egentlig er en gutt. Anonymkode: 65145...6f9 Det er nettopp dette jeg mener. Det finnes så mange måter å være en jente, eller en gutt på. Et barn forstår ikke omfanget av "født i feil kropp" - dette er noe som kommer fra andre personer enn dem selv, som regel. Det kommer til å være mange voksne mennesker som angrer på det som skjedde når de var barn, og ser for meg at staten blir erstatningsansvarlig. Dette er et sykt forskningsprosjekt. Anonymkode: be4eb...26e 3 3
umAxa Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker said: Herrejesusogmaria håper du aldri får barn. Anonymkode: 6345c...7ff Velg hvilken som helst avsnitt av det jeg sa og kom med ditt beste argument så har vi kanskje en debatt om det, enn å gjøre det som du gjør nå, som er å stå på sidelinjen og måpe ut karakter angrep. Det fremstår tomt. Endret 23. juni 2022 av umAxa 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 Det er flere barn her som føler seg som et annet kjønn enn de er født som. Dette startet allerede i barnehagen. Alle barna har store adferdsvansker og etter noen år er de nå blitt kjønnsutforskende. Dvs at de er det kjønnet de føler seg som der og da, de veksler altså å føle seg som gutt og jente. Det er satt inn store ressurser på trinnene til disse og det har vært mye fokus på at man selv bestemmer hvilket kjønn man er. Dette har resultert i at flere har fått vanskeligheter og det er nå mange som vil definere seg som et annet kjønn. Hvorfor må man være så opptatt av kjønn? Kan ikke barn være barn? Anonymkode: cf00f...859 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 Dette er en avgjørelse for barnet og foreldrene. Andre skal ikke blande seg inn. Verken staten eller andre mennesker. Slutt å bry dere så mye over dette ekstremt sjeldne ikke-problemet. Anonymkode: e2233...237 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. En niåring får ikke kjønnskorrigerende behandling. 2. Er det egentlig et stort problem om en niåring med jentekropp får klippe håret kort, handle klær i gutteavdelingen og kalle seg Ole? Eller om en niåring med guttekropp får gro langt hår, gå i kjole og kalle seg Lise? Anonymkode: 159f9...b99 Det er ikke noe problem om barnet klipper håret og leker med gutteting, men det ER et problem om barnet plutselig skal gjennom medisinsk behandling som gjør de sterile for resten av livet Anonymkode: e1b13...272 5
Silva Pluvialis Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 Reellt transkjønnede, typ Emma Ellingsen, Stina Eline Brandåstrø og Siri Lehland, er i et forsvinnende mindretall. De skal selvsagt få all hjelpen og støtten de trenger, og også medisinsk behandling. Men jeg begynner også å bli litt bekymret for utviklingen. Jeg er redd for at mange vil bli feilbehandlet. Det er litt som med psykiske lidelser, som også i noen tilfeller kan ha en smitteeffekt. Det vil si, det finnes så klart mange unge som har reelle psykiske problemer, men det har også blitt en økende trend at unge selvdiagnostiserer seg i sosiale media. De leser om noen som har en diagnose, som de kanskje ikke har fått av lege eller psykolog engang, og tror at de har det samme. Det samme kan skje med transseksualisme. Det snakkes så mye om at folk kan "selvdiagnostisere seg" som transperson, mens de egentlig ikke er trans. Nå er jeg klar over at man må ha fått diagnosen av helsepersonell for å få hormoner (med mindre man går privat), men hva hvis folk insisterer nok på at de er trans, på bakgrunn av hva de har sett i sosiale medier? De kan jo tro at de faktisk er trans, få behandling, for å så finne ut av mange år senere at det er feil. Da er det jo for sent for mye, blant annet barneønsket, da kjønnsbekreftende behandling i de fleste tilfeller fører til infertilitet. 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er flere barn her som føler seg som et annet kjønn enn de er født som. Dette startet allerede i barnehagen. Alle barna har store adferdsvansker og etter noen år er de nå blitt kjønnsutforskende. Dvs at de er det kjønnet de føler seg som der og da, de veksler altså å føle seg som gutt og jente. Det er satt inn store ressurser på trinnene til disse og det har vært mye fokus på at man selv bestemmer hvilket kjønn man er. Dette har resultert i at flere har fått vanskeligheter og det er nå mange som vil definere seg som et annet kjønn. Hvorfor må man være så opptatt av kjønn? Kan ikke barn være barn? Anonymkode: cf00f...859 En studie viser at 40% av de som føler seg som et annet kjønn har autismespekterforstyrrelse. Med tanke på hvor underdiagnostisert autisme er så er tallet mye høyere. Det er nok ofte en annen grunn bak til at man føler seg annerledes enn kjønnet. Ressursene burde blitt satt inn på dette fremfor å fokusere så mye på kjønn. Anonymkode: 65145...6f9 4 1
Boetica Skrevet 23. juni 2022 #19 Skrevet 23. juni 2022 Det virker som mange tror at det er hærskarer av barn som vil skifte kjønn. Det er ikke det. Denne forføringsteorien var sentral også ved avkriminaliseringen av homofili: ville mere åpenhet føre til at lettpåvirkelige ungdommer ble homofile? Nå vet vi at det ikke skjedde. Tipper det er det samme med kjønnsinkongruens. Åpenhet fører ikke til at «forvirrede barn bytter kjønn». 4 1
Silva Pluvialis Skrevet 23. juni 2022 #20 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): En studie viser at 40% av de som føler seg som et annet kjønn har autismespekterforstyrrelse. Med tanke på hvor underdiagnostisert autisme er så er tallet mye høyere. Det er nok ofte en annen grunn bak til at man føler seg annerledes enn kjønnet. Ressursene burde blitt satt inn på dette fremfor å fokusere så mye på kjønn. Anonymkode: 65145...6f9 Det kan gå begge veier, antar jeg. På serien "født i feil kropp" er det en mann som er diagnostisert med autisme. De hadde fortalt han at det var pga diagnosen han hadde det vanskelig, men så viste det seg at årsaken var transseksualisme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå