Gå til innhold

Barn som bytter kjønn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Boetica skrev (19 minutter siden):

Det virker som mange tror at det er hærskarer av barn som vil skifte kjønn. Det er ikke det. Denne forføringsteorien var sentral også ved avkriminaliseringen av homofili: ville mere åpenhet føre til at lettpåvirkelige ungdommer ble homofile? Nå vet vi at det ikke skjedde. Tipper det er det samme med kjønnsinkongruens. Åpenhet fører ikke til at «forvirrede barn bytter kjønn». 

Man blir ikke steril av å være homofil, det er en stor forskjell her 

Anonymkode: e1b13...272

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

1. En niåring får ikke kjønnskorrigerende behandling. 

2. Er det egentlig et stort problem om en niåring med jentekropp får klippe håret kort, handle klær i gutteavdelingen og kalle seg Ole? Eller om en niåring med guttekropp får gro langt hår, gå i kjole og kalle seg Lise?

Anonymkode: 159f9...b99

Ja, det er problem fordi det ruinerer normal utvikling og fører til psykiske problemer i tenårene og ung voksenalder.

Anonymkode: c3a26...ccc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er problem fordi det ruinerer normal utvikling og fører til psykiske problemer i tenårene og ung voksenalder.

Det fører vel til mer psykiske problemer å undertrykke seg selv?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hørte akkurat kulturministeren snakke om hvor skadelig konverteringsterapi er. Men det å faktisk å forsøke å konvertere folks kropper fra et kjønn til et annet, er enda verre i min bok. 

Anonymkode: 056ab...37c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man blir ikke steril av å være homofil, det er en stor forskjell her 

Det er ikke slik at det kastes pubertetshemmende medisiner etter barn. Det gjøres en grundig psykiatrisk evaluering i forkant. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Boetica skrev (3 minutter siden):

Det er ikke slik at det kastes pubertetshemmende medisiner etter barn. Det gjøres en grundig psykiatrisk evaluering i forkant. 

Man må være 18 for å drikke øl, etter mitt syn bør man være 18 før man gjør noe som gjør wn steril resten av livet også

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis en 10-åring ønsker seg en tatovering, så blir jo dette selvfølgelig blankt nei. Rett og slett fordi ett barn ikke er gammel nok til å skaffe seg tatovering. 

hvis en 10-åring ønsker å kjøre bil eller motorsykkel på egen hånd, så blir det selvfølgelig blankt nei. Fordi ungen er langt fra gammel nok til å holde på bil-kjøring selv. 

men hvis en 10-åring ønsker å forandre sine egne kjønnsorganer, og få sprøytet inn massevis av hormoner i kroppen sin, så blir det plutselig kjør på! og ungen skal umiddelbart få full støtte.    

Anonymkode: 5b359...513

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man må være 18 for å drikke øl, etter mitt syn bør man være 18 før man gjør noe som gjør wn steril resten av livet også

Nja, det avhenger av det enkeltes tilfelle, tenker jeg. Som 18 åring er pubertetens endringer satt. Biologiske menn har kommet i stemmeskiftet og fått skjegg, for eksempel, noe som er svært vanskelig å reversere. Biologiske kvinner har fått bryster som må opereres vekk. Hvorfor skal reellt transkjønnede lide seg gjennom feil pubertet, og måtte få masse uheldige konsekvenser de kunne ha unngått, og som også er vanskelig, om ikke umulig, å reversere?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvis en 10-åring ønsker seg en tatovering, så blir jo dette selvfølgelig blankt nei. Rett og slett fordi ett barn ikke er gammel nok til å skaffe seg tatovering. 

hvis en 10-åring ønsker å kjøre bil eller motorsykkel på egen hånd, så blir det selvfølgelig blankt nei. Fordi ungen er langt fra gammel nok til å holde på bil-kjøring selv. 

men hvis en 10-åring ønsker å forandre sine egne kjønnsorganer, og få sprøytet inn massevis av hormoner i kroppen sin, så blir det plutselig kjør på! og ungen skal umiddelbart få full støtte.    

Det er ingen som får hormoner før de er 16 år. Kjønnskorrigerende operasjoner gjøres heller ikke før fylte 18 år. Det som er aktuelt i tiden før er pubertetsutsettende. Dette er reversibelt. Angrer barnet kan det slutte å ta medisinene og vil da, om noe forsinket, gå gjennom sin biologiske pubertet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Det er ingen som får hormoner før de er 16 år. Kjønnskorrigerende operasjoner gjøres heller ikke før fylte 18 år. Det som er aktuelt i tiden før er pubertetsutsettende. Dette er reversibelt. Angrer barnet kan det slutte å ta medisinene og vil da, om noe forsinket, gå gjennom sin biologiske pubertet. 

Det kan jeg i utgangspunktet støtte

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror en av årsakene her er at kjønnsutrykkene for "vanlige" jenter og gutter har blitt smalere de siste årene. Og de barna/ungdomene som kanskje er litt androgyne i stilen, ser ikke at det er helt ok for en gutt å bruke rosa glittertopp, hvis han vil det. Han er en flott gutt uansett. Og jenta kan gjerne bruke svart hettegenser og caps, og likevel være ei skjønn jente... 

Jeg er sjeleglad dette ikke var et tema da jeg vokste opp, jeg insisterte på å være gutt fra jeg var tre til kanskje 10-12 år. Og foreldrene mine jattet med, med uten å kontakte psykolog... Og jeg er en lykkelig gift heterofil tobarnsmor i dag. 

Når det er sagt:jeg kjenner godt transkjønnet barn. Jeg er sikker på at i noen tilfeller er det helt reellt, men jeg tror at den lille "epidemien" vi har nå er kunstig høy. 

Endret av Gneis
Ikke helt ferdig
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal konverteringsterapi bli forbudt, får virkelig håpe at det kommer et forbud mot å kjønnskonvertere mindreårige også for det er faktisk enda mer alvorlig.

Men den sinnssyke gjengen i FRI er vel så dobbeltmoralsk at kommer til å klikke i vinkel av et sånt forslag.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wOqwW1/vil-forby-konverteringsterapi-dette-er-en-veldig-viktig-dag

Anonymkode: 24602...3c8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du bare synser. Da går det ikke an å ha en diskusjon. Jeg forholder meg til informasjon som gis på sidene til Oslo universitetssykehus. Den tipper jeg du ikke har tatt deg bryet med å lese. Du og mange mange andre i denne tråden. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En studie viser at 40% av de som føler seg som et annet kjønn har autismespekterforstyrrelse. Med tanke på hvor underdiagnostisert autisme er så er tallet mye høyere. Det er nok ofte en annen grunn bak til at man føler seg annerledes enn kjønnet. Ressursene burde blitt satt inn på dette fremfor å fokusere så mye på kjønn.

Anonymkode: 65145...6f9

Gi deg. Nå skal alt skyldes autisme ja.

Anonymkode: 26cba...62c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei jente på 11. La meg simulere samtalene i eksemplene dine:

Jentungen: Jeg vil ha tatovering! Meg: Det kan du ta når du blir 18, i mellomtiden kan vi kjøpe slike falske tatoveringer.

Jentungen: Jeg vil kjøre motorsykkel! Meg: Det må man være 18 for å gjøre, men jeg kan se om det finnes en motorsportklubb her så du får prøvd motorcross hvis du vil?

Jentungen: Jeg vil bli gutt og ha guttetiss! Meg: Det må du være 18 for å gjøre, men du kan godt få guttesveis og gutteklær hvis du vil?

Næh, jeg ser fortsatt ikke problemet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å endre sveis og skifte klesstil ruinerer normal utvikling? Nå tror jeg du ser spøkelser ved høylys dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Det hindrer normal vekst og utvikling og er absolutt ikke fullstendig reversibelt.

Anonymkode: 3e20b...29f

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Nja, det avhenger av det enkeltes tilfelle, tenker jeg. Som 18 åring er pubertetens endringer satt. Biologiske menn har kommet i stemmeskiftet og fått skjegg, for eksempel, noe som er svært vanskelig å reversere. Biologiske kvinner har fått bryster som må opereres vekk. Hvorfor skal reellt transkjønnede lide seg gjennom feil pubertet, og måtte få masse uheldige konsekvenser de kunne ha unngått, og som også er vanskelig, om ikke umulig, å reversere?

Fordi de ikke er voksne og ikke kan ta en slik avgjørelse. Enkelt og greit.

Anonymkode: 3e20b...29f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Oida skrev (3 timer siden):

På nrk.no ligger dokumentaren "Lille jente". Anbefaler dere som ser rødt og roper ut om uopprettelige skader på barn se den. Da får dere et innblikk i hvordan det er for en syvåring, og foreldre å bli møtt med uforstand på skole og fritidsaktiviteter. 

Som en bruker over her skrev, hva er problemet om et barn med jentekropp klipper håret kort, kler seg som gutt og vil omtales som han? Det samme med et barn med guttekropp. Hvem tar skade av at dette barnet går i kjole og har hestehale? Det er ingen som propper disse barna med hormonblokkere eller utfører kjønnskorrigerende operasjoner på dem. 

👏 godt innleggå

Anonymkode: 841ae...e40

AnonymBruker
Skrevet

Må du slutte p tulle. Ingen ti åring får det

Anonymkode: 841ae...e40

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...