AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Hei. skriver dette fordi jeg ikke har aning om hva jeg skal gjøre og hva som er best for oss som familie. saken er at jeg og datteren min har og bor på et sted ganske langt fra familien min og der jeg kommer fra. Jeg er alene om omsorgen. Vi har ikke noe særlig nettverk rundt oss her, men hun går på skolen i nærområdet. Jeg ble nettopp arbeidsledig og ser etter jobb, forøvrig bor jeg i et område jeg tror det vil være lett å få seg arbeid igjen. Tingen er at jeg nok må påberegne litt pendling og dagene blir lange for datteren min, da jeg ofte blir stående i kø osv. b Tanken har slått meg om jeg burde flytte nærmere familien min slik at vi har noen å støtte oss på, samtidig som at jeg har mye venner i det området. Familien min mener på det sterkeste at jeg burde flytte, men at det er noe jeg selvfølgelig må finne ut av selv. Der familien min bor er det vanskeligere å få seg arbeid, ikke umulig, men må nok da forvente å ta arbeid som ikke betaler like godt eller er veldig attraktivt kontra det jeg har arbeidet med til nå. Muligheten er jo også for at jeg må gå arbeidsledig en stund, noe jeg synes er litt flaut selv om jeg har studier å bedrive tiden med. Jeg aner ikke hva som er best for oss… flytter vi vil jeg klare meg bedre økonomisk om jeg ikke skulle få jobb, enn jeg vil gjøre her som arbeidsledig, pga boutgiftene. Samtidig så har datteren min nettopp startet på skolen her og trives, da må hun røskes opp og begynne på en ny skole. Noe jeg vet vil gjøre vondt.Vi er jo mye alene her vi bor nå, til tider merker jeg det godt og føler meg ensom, men samtidig så trives jeg i dette området og vet hva jeg har. Jeg aner jo ikke om jeg kommer til å trives hvis jeg flytter tilbake der jeg kommer fra..Og jeg kan jo ikke flytte frem og tilbake mtp datteren min trenger stabilitet og ikke å skifte skole hele tiden, så flytter jeg så kan jeg ikke flytte tilbake akkurat.. Hva er det beste valget for datteren min og meg ? Har noen tanker eller meninger om hva jeg bør gjøre? Eventuelt stått i samme situasjon, hva gjorde du? Anonymkode: 4d5b4...3fe
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Bor datterens far der dere bor nå og har regelmessig samvær med henne? Hvis ja, blir du boende. Det er uakseptabelt å frarøve en far samvær med sin datter fordi du vil ha hjelp til barnepass og kunne henge med gamle venner. Er far ikke inne i bildet? Da ville jeg først skaffet jobb - så flytte. Hvis du bare får jobb der du bor nå, bli boende. Vi har alle plikt til å forsørge og selv og våre barn. Anonymkode: de935...c64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå