Gå til innhold

Hvem har det enklest i arbeidslivet, de som tar mye plass eller de som tar lite plass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så er arbeidslivet enklest for de utadvendte eller de innadvendte? Er det ofte sånn at de innadvendte blir overkjørt? 

Anonymkode: 740bb...2f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Så er arbeidslivet enklest for de utadvendte eller de innadvendte? Er det ofte sånn at de innadvendte blir overkjørt? 

Anonymkode: 740bb...2f8

Du må sette deg mer inn i hva det vil si å være innadvendt. Å være innadvendt handler ikke om å være "svakere" eller "la seg overkjøre". 

Anonymkode: 08b50...63e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du må sette deg mer inn i hva det vil si å være innadvendt. Å være innadvendt handler ikke om å være "svakere" eller "la seg overkjøre". 

Anonymkode: 08b50...63e

Nei, ikke alltid, men det har en sterk korrelasjon. De som er utadvendte er oftere også de som setter ned foten og som tør å ta plass. 

Lønner seg helt klart å være utadvendt i dagens arbeidsliv. 

Anonymkode: 8396c...a42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, ikke alltid, men det har en sterk korrelasjon. De som er utadvendte er oftere også de som setter ned foten og som tør å ta plass. 

Lønner seg helt klart å være utadvendt i dagens arbeidsliv. 

Høres ut som du forveksler innadvendt med beskjeden. Det er to helt forskjellige ting. Jeg er innadvendt og har null problemer med å sette ned foten, men jeg oppsøker jo ikke konflikter.

Anonymkode: 9d248...f56

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De som tar mindre plass tenker jeg blir bedre likt, i alle fall om man er kvinne. De kvinnene som tar mye plass på en arbeidsplass blir ikke alltid så godt mottatt. Men jeg tenker at dette ikke har noe med å være utadvendt eller innadvent å gjøre. 

Anonymkode: cd8f8...468

AnonymBruker
Skrevet

De som tar mer plass, definitivt. 

Anonymkode: db211...69d

AnonymBruker
Skrevet

Før gjorde jeg mindre ut av meg, men de siste årene har jeg tatt mer plass. Det handler vel om at jeg blir eldre og driter i hva folk mener om meg. 

Med mer autentisk væremåte og tydelig personlighet har jeg fått nye uvenner, men trives bedre i hverdagen, og sover bedre om natta. 

Anonymkode: 5dad0...de7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Høres ut som du forveksler innadvendt med beskjeden. Det er to helt forskjellige ting. Jeg er innadvendt og har null problemer med å sette ned foten, men jeg oppsøker jo ikke konflikter.

Som sagt, ikke alltid - i betydning av at det er et 1-1 forhold mellom innadvendt med beskjeden, men beskjedenhet er oftere tilfelle hos de som i utgangspunktet er introverte. 

Så sånn helt generelt er det fordel å være utadvendt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Før gjorde jeg mindre ut av meg, men de siste årene har jeg tatt mer plass. Det handler vel om at jeg blir eldre og driter i hva folk mener om meg. 

Med mer autentisk væremåte og tydelig personlighet har jeg fått nye uvenner, men trives bedre i hverdagen, og sover bedre om natta. 

Anonymkode: 5dad0...de7

Dette.

Anonymkode: 6d249...3d6

AnonymBruker
Skrevet

Utadvendt er jo ikke ensbetydende som tar mye plass. Like lite som innadvendt er beskjedne og tar mindre plass. 

Anonymkode: d289f...b80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utadvendt, men tar lite plass. Er meget godt likt i alle jobber jeg har hatt. Mitt inntrykk er at menn gjerne blir mer likt om de tar litt mer plass. Motsatt for kvinner. 

Anonymkode: 52985...96b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som sagt, ikke alltid - i betydning av at det er et 1-1 forhold mellom innadvendt med beskjeden, men beskjedenhet er oftere tilfelle hos de som i utgangspunktet er introverte. 

Så sånn helt generelt er det fordel å være utadvendt. 

Det blir som å si at narsissister ofte er utadvendte, noe som forsåvidt stemmer, men det er har jo ingen relevans i denne konteksten.

• Nyttig 2
Skrevet

Ut fra diverse jobbannonser kommer det ganske tydelig frem at alle ønsker utadvente personer aka "fremoverlent" 😂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
snurk skrev (3 timer siden):

Ut fra diverse jobbannonser kommer det ganske tydelig frem at alle ønsker utadvente personer aka "fremoverlent" 😂 

Hva betyr egentlig "fremoverlent"?

Jeg var på intervju til en stilling jeg fikk avslag på. Da jeg spurte hva jeg manglet - bare for å vite det til en annen gang, fikk jeg til svar at kandidaten de valgte var tydelig og fremoverlent. Tydelig skjønner jeg, men fremoverlent var litt vanskelig å tolke..

Anonymkode: 7d392...cec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva betyr egentlig "fremoverlent"?

Jeg var på intervju til en stilling jeg fikk avslag på. Da jeg spurte hva jeg manglet - bare for å vite det til en annen gang, fikk jeg til svar at kandidaten de valgte var tydelig og fremoverlent. Tydelig skjønner jeg, men fremoverlent var litt vanskelig å tolke..

Anonymkode: 7d392...cec

Fremoverlent tenker jeg betyr ivrig, en som hele tiden er klar for handling. 

Anonymkode: 9f881...4e1

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidslivet er enklest for de som har vett til å se hvor mye plass det til enhver tid lønner seg å ta, og handle deretter.

Anonymkode: 8ed1e...576

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...