AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Så er arbeidslivet enklest for de utadvendte eller de innadvendte? Er det ofte sånn at de innadvendte blir overkjørt? Anonymkode: 740bb...2f8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så er arbeidslivet enklest for de utadvendte eller de innadvendte? Er det ofte sånn at de innadvendte blir overkjørt? Anonymkode: 740bb...2f8 Du må sette deg mer inn i hva det vil si å være innadvendt. Å være innadvendt handler ikke om å være "svakere" eller "la seg overkjøre". Anonymkode: 08b50...63e 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du må sette deg mer inn i hva det vil si å være innadvendt. Å være innadvendt handler ikke om å være "svakere" eller "la seg overkjøre". Anonymkode: 08b50...63e Nei, ikke alltid, men det har en sterk korrelasjon. De som er utadvendte er oftere også de som setter ned foten og som tør å ta plass. Lønner seg helt klart å være utadvendt i dagens arbeidsliv. Anonymkode: 8396c...a42 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, ikke alltid, men det har en sterk korrelasjon. De som er utadvendte er oftere også de som setter ned foten og som tør å ta plass. Lønner seg helt klart å være utadvendt i dagens arbeidsliv. Anonymkode: 8396c...a42 Høres ut som du forveksler innadvendt med beskjeden. Det er to helt forskjellige ting. Jeg er innadvendt og har null problemer med å sette ned foten, men jeg oppsøker jo ikke konflikter. Anonymkode: 9d248...f56 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 De som tar mindre plass tenker jeg blir bedre likt, i alle fall om man er kvinne. De kvinnene som tar mye plass på en arbeidsplass blir ikke alltid så godt mottatt. Men jeg tenker at dette ikke har noe med å være utadvendt eller innadvent å gjøre. Anonymkode: cd8f8...468
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 De som tar mer plass, definitivt. Anonymkode: db211...69d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Før gjorde jeg mindre ut av meg, men de siste årene har jeg tatt mer plass. Det handler vel om at jeg blir eldre og driter i hva folk mener om meg. Med mer autentisk væremåte og tydelig personlighet har jeg fått nye uvenner, men trives bedre i hverdagen, og sover bedre om natta. Anonymkode: 5dad0...de7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Høres ut som du forveksler innadvendt med beskjeden. Det er to helt forskjellige ting. Jeg er innadvendt og har null problemer med å sette ned foten, men jeg oppsøker jo ikke konflikter. Anonymkode: 9d248...f56 Som sagt, ikke alltid - i betydning av at det er et 1-1 forhold mellom innadvendt med beskjeden, men beskjedenhet er oftere tilfelle hos de som i utgangspunktet er introverte. Så sånn helt generelt er det fordel å være utadvendt. Anonymkode: 8396c...a42
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Før gjorde jeg mindre ut av meg, men de siste årene har jeg tatt mer plass. Det handler vel om at jeg blir eldre og driter i hva folk mener om meg. Med mer autentisk væremåte og tydelig personlighet har jeg fått nye uvenner, men trives bedre i hverdagen, og sover bedre om natta. Anonymkode: 5dad0...de7 Dette. Anonymkode: 6d249...3d6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 Utadvendt er jo ikke ensbetydende som tar mye plass. Like lite som innadvendt er beskjedne og tar mindre plass. Anonymkode: d289f...b80 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 Jeg er utadvendt, men tar lite plass. Er meget godt likt i alle jobber jeg har hatt. Mitt inntrykk er at menn gjerne blir mer likt om de tar litt mer plass. Motsatt for kvinner. Anonymkode: 52985...96b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som sagt, ikke alltid - i betydning av at det er et 1-1 forhold mellom innadvendt med beskjeden, men beskjedenhet er oftere tilfelle hos de som i utgangspunktet er introverte. Så sånn helt generelt er det fordel å være utadvendt. Anonymkode: 8396c...a42 Det blir som å si at narsissister ofte er utadvendte, noe som forsåvidt stemmer, men det er har jo ingen relevans i denne konteksten. Anonymkode: 9d248...f56 2
snurk Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 Ut fra diverse jobbannonser kommer det ganske tydelig frem at alle ønsker utadvente personer aka "fremoverlent" 😂 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 snurk skrev (3 timer siden): Ut fra diverse jobbannonser kommer det ganske tydelig frem at alle ønsker utadvente personer aka "fremoverlent" 😂 Hva betyr egentlig "fremoverlent"? Jeg var på intervju til en stilling jeg fikk avslag på. Da jeg spurte hva jeg manglet - bare for å vite det til en annen gang, fikk jeg til svar at kandidaten de valgte var tydelig og fremoverlent. Tydelig skjønner jeg, men fremoverlent var litt vanskelig å tolke.. Anonymkode: 7d392...cec
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva betyr egentlig "fremoverlent"? Jeg var på intervju til en stilling jeg fikk avslag på. Da jeg spurte hva jeg manglet - bare for å vite det til en annen gang, fikk jeg til svar at kandidaten de valgte var tydelig og fremoverlent. Tydelig skjønner jeg, men fremoverlent var litt vanskelig å tolke.. Anonymkode: 7d392...cec Fremoverlent tenker jeg betyr ivrig, en som hele tiden er klar for handling. Anonymkode: 9f881...4e1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 Arbeidslivet er enklest for de som har vett til å se hvor mye plass det til enhver tid lønner seg å ta, og handle deretter. Anonymkode: 8ed1e...576 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå