AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Jeg føler jeg har falt helt av når det gjelder hva som er inn. Både til hverdags og småpent, typ ut-og-spise, eller sommerfesten. Jeg ser sneakers og platåsko. Det er bare ikke meg, etter å ha levd på 80 og 90-tallet. I garderoben er det en mengde ballerinas (disse er vel helt ut?), birkenstock i flere varianter, og toms-sko, som jeg heller aldri ser lenger. Av klær bruker jeg sommerkjoler og stilrene kjoler i ulike varianter og lengder. Chinos og lettere bukser med strikk i livet. Innimellom high-waist shorts. Aldri jeans. Hva går dere med? Dere som er litt eldre, men samtidig opptatt av å ikke være "Kjerring"? Anonymkode: 58448...8b3
Roci Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Ballerinasko er på tur "inn" igjen, Tom's er klassikere som aldri går av moten, og Birkenstocks er på god vei til å bli klassikere, de også. Følger noen internasjonale kontoer på Instagram for inspirasjon, og ser både ballerinasko, hvite tøysko og ikke minst Birkenstocks der. Personlig er jeg glad i sneakers, men jeg foretrekker ensfargede modeller, gjerne i litt "nettere" fasong som f.eks. Adidas Stan Smith: Jeg er også veldig glad i et par espadriller i skinn som jeg har hatt i ca 5 år nå, som ser omtrent slik ut bare at de er i glatt skinn, ikke semsket: Og såkalte "mules": Ellers ser jeg at skinnsandaler som disse er ganske populære: 4 1
17.11 Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Birkenstock er definitivt tilbake i alle fall, så de kan du trygt bruke 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Flip flopper og Hermes sandaler når jeg skal være litt finere Anonymkode: 36439...caa 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg føler jeg har falt helt av når det gjelder hva som er inn. Både til hverdags og småpent, typ ut-og-spise, eller sommerfesten. Jeg ser sneakers og platåsko. Det er bare ikke meg, etter å ha levd på 80 og 90-tallet. I garderoben er det en mengde ballerinas (disse er vel helt ut?), birkenstock i flere varianter, og toms-sko, som jeg heller aldri ser lenger. Av klær bruker jeg sommerkjoler og stilrene kjoler i ulike varianter og lengder. Chinos og lettere bukser med strikk i livet. Innimellom high-waist shorts. Aldri jeans. Hva går dere med? Dere som er litt eldre, men samtidig opptatt av å ikke være "Kjerring"? Anonymkode: 58448...8b3 Både Birkenstocks og Toms er på mote fortsatt så det kan du trygt bruke😊 Anonymkode: f12e5...8db
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #6 Skrevet 24. juni 2022 Takk for svar! Godt å høre at jeg ikke er helt ut med birkenstock og toms, da er sommeren reddet 😅 Jeg har Hermes sandalanene som jeg gjetter steve madden på bildet er en slags kopi av. De er en favoritt. Og espadrillos var ikke en dum ide, de passer jo til det meste. Og jeg oppfatter de som ganske tidløse. Anonymkode: 58448...8b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #7 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Godt å høre at jeg ikke er helt ut med birkenstock og toms, da er sommeren reddet 😅 Jeg har Hermes sandalanene som jeg gjetter steve madden på bildet er en slags kopi av. De er en favoritt. Og espadrillos var ikke en dum ide, de passer jo til det meste. Og jeg oppfatter de som ganske tidløse. Anonymkode: 58448...8b3 Men hvorfor bryr du deg om hva som er in?? Hvis du husker 80- og 90-tallet er du voksen nok til å blåse i det. Det viktigste er god stil. Tenk deg voksne damer du synes har stil. Jeg tenker på dronning Sonja og Åse Klevland (ja, for gamle begge to. Kommer ikke på noen yngre nå). Bryr de seg om hva slag sko som er in? Nei. Er de stilige? Ja. Anonymkode: 67100...4cf 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #8 Skrevet 24. juni 2022 Dronning Sonja går ikke akkurat på skoshopping på egen hånd, så hun trenger ikke å bekymre seg for dette i det hele tatt. Anonymkode: 4ffde...678 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #9 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dronning Sonja går ikke akkurat på skoshopping på egen hånd, så hun trenger ikke å bekymre seg for dette i det hele tatt. Anonymkode: 4ffde...678 Sikker ikke. Men jeg tror verken hun eller hennes medhjelpere er opptatt av om det er trendy når de bestemmer hvilke sko hun skal gå med. Hun går med det hun liker og som passer til anledningen. Det var det som var mitt poeng. Anonymkode: 67100...4cf 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #10 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men hvorfor bryr du deg om hva som er in?? Hvis du husker 80- og 90-tallet er du voksen nok til å blåse i det. Det viktigste er god stil. Tenk deg voksne damer du synes har stil. Jeg tenker på dronning Sonja og Åse Klevland (ja, for gamle begge to. Kommer ikke på noen yngre nå). Bryr de seg om hva slag sko som er in? Nei. Er de stilige? Ja. Anonymkode: 67100...4cf Fordi jeg bryr meg, ellers hadde jeg ikke startet denne tråden Nå sammenligner jeg meg ikke primært mot etablerte damer som er 40 år eldre enn meg, og som trenger en viss stil og eleganse i sitt virke. Men mot jevnaldrende, som jeg ser henger igjen i det som var mote for 10 år siden, eller enda verre; kjører tights og tunika. Og velger "praktisk" konesveis. Jeg ser de som henger med ser mye yngre ut. Det er mulig å henge litt med og bruke det som er "i tiden", uten å hive seg på enhver trend. Du kommer for eksempel aldri til å se meg i jeans eller hvite sneakers. Men du kommer heller aldri til å se meg i noe som var supertrendy for få år siden, og kun ser dumt ut i dag. Anonymkode: 58448...8b3 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #11 Skrevet 24. juni 2022 Bruk det du selv liker, og finn din egen stil! Sikker på at du ikke skiller deg ut så mye! Er bare idioti og drive se på insta med mer allfall!!! Greit se litt rundt seg altså, men insta blir for dumt! Der er det ofte litt vel mye "perfeksjonisme" og syns alle ser "like ut" ofte.... Hva med og være og se ut totalt som seg selv?! Alle har sin sjarm og bruke som er mye mer nydelig og vakkert enn et påklistra et som liksom "alle" skal ha!!! Våg være deg selv, og bruke det du selv er fint, spør du meg!!! Hilsen ei over 40, og utrolig glad hun ikke er ung og usikker lengre! 😃 Anonymkode: 9a918...10c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #12 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bruk det du selv liker, og finn din egen stil! Sikker på at du ikke skiller deg ut så mye! Er bare idioti og drive se på insta med mer allfall!!! Greit se litt rundt seg altså, men insta blir for dumt! Der er det ofte litt vel mye "perfeksjonisme" og syns alle ser "like ut" ofte.... Hva med og være og se ut totalt som seg selv?! Alle har sin sjarm og bruke som er mye mer nydelig og vakkert enn et påklistra et som liksom "alle" skal ha!!! Våg være deg selv, og bruke det du selv er fint, spør du meg!!! Hilsen ei over 40, og utrolig glad hun ikke er ung og usikker lengre! 😃 Anonymkode: 9a918...10c Min egen stil har jeg. Vil kalle den klassisk. Mange kjoler, bluser, chinos. Ting du aldri vil se en tenåring i. Men innenfor de rammene vil jeg også følge med litt, og ikke gå i kjærring-fella. For meg er det ikke stor annerledes enn at jeg også er opptatt av å holde meg i god form, ta vare på hud og hår, og alt slik. Det handler om egen selvfølelse. Så jeg kommer til å fortsette å følge med til den dagen jeg er i grava. Insta har jeg forresten ikke, så hvor kom det inn i bildet? 😂 Da hadde jeg mulig ikke trengt å spørre her inne? Anonymkode: 58448...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #13 Skrevet 24. juni 2022 Jeg bruker ikke sånne klumpe-sneakers (også barn av 80-tallet...), men jeg bruker helt lette, små sneakers, av typen sånne: Anonymkode: 315e6...706 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #14 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bruker ikke sånne klumpe-sneakers (også barn av 80-tallet...), men jeg bruker helt lette, små sneakers, av typen sånne: Anonymkode: 315e6...706 De der er definitivt kjærring og noe min mor på 60+ gjerne ville gått med. Anonymkode: aa86b...f59 23
Roci Skrevet 24. juni 2022 #15 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruk det du selv liker, og finn din egen stil! Sikker på at du ikke skiller deg ut så mye! Er bare idioti og drive se på insta med mer allfall!!! Greit se litt rundt seg altså, men insta blir for dumt! Der er det ofte litt vel mye "perfeksjonisme" og syns alle ser "like ut" ofte.... Hva med og være og se ut totalt som seg selv?! Alle har sin sjarm og bruke som er mye mer nydelig og vakkert enn et påklistra et som liksom "alle" skal ha!!! Våg være deg selv, og bruke det du selv er fint, spør du meg!!! Hilsen ei over 40, og utrolig glad hun ikke er ung og usikker lengre! 😃 Anonymkode: 9a918...10c Jeg bruker både Instagram og Pinterest for å finne inspirasjon, og som det meste annet så blir det jo hva man gjør det til Det handler om å la seg inspirere, ikke om å kopiere
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #16 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De der er definitivt kjærring og noe min mor på 60+ gjerne ville gått med. Anonymkode: aa86b...f59 De er jo helt nøytrale🤷♀️ Bare en litt annen stil enn det som er in nå. Anonymkode: ec2f7...0ca 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #17 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg bruker ikke sånne klumpe-sneakers (også barn av 80-tallet...), men jeg bruker helt lette, små sneakers, av typen sånne: Anonymkode: 315e6...706 Sånne bruker farmor på 90 også 🤭 Anonymkode: 3b706...a17 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #18 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånne bruker farmor på 90 også 🤭 Anonymkode: 3b706...a17 Og så? At en person på 90 bruker sånne sko, betyr ikke at de er kjærring og ikke går an å gå med om man er 40 Farmoren min på 90 brukte svarte nylonstrømpebukser. Betyr det at du ikke kan gå med det da? Anonymkode: 315e6...706 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #19 Skrevet 24. juni 2022 Jeg bruker Hoka sko, og det gjør bestemor og mamma, også🤷♀️ Men det er gode sko, og jeg liker å ta vare på føttene mine! Synes ikke de brune skoene var noe ille(men det hadde vært noe annet om de var lilla, eller noe😬) Anonymkode: ec2f7...0ca
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #20 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og så? At en person på 90 bruker sånne sko, betyr ikke at de er kjærring og ikke går an å gå med om man er 40 Farmoren min på 90 brukte svarte nylonstrømpebukser. Betyr det at du ikke kan gå med det da? Anonymkode: 315e6...706 Trådstarter ber om tips til sko som IKKE er kjærring. De skoene der er så kjærring som det går an å få dem. Nylonstrømpebukser er overhodet ikke sammenlignbart her, det er ikke kjærring uavhengig av alderen på bruker. Anonymkode: aa86b...f59 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå