Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når temperaturen kryper mot 20 grader nattestid, blir det fryktelig varmt på soverommet.

Merket når jeg våknet i dag at magen var fryktelig varm! Ligger inntil bbhugme, så den blir kanskje enda varmere av det? Har lest at det er farlig for baby når magen blir for varm, men hvordan unngå å bli så varm i søvne?

Anonymkode: 7a27e...a4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gravide som både er ekstra varm på dagtid og natten. Jeg tror ikke (uten å vite) at dette er skadelig for babyen. Ha åpent vindu, en vifte på, bruk tynnere dyne eller kanskje et tynt pledd istedenfor tykk dyne for å få det mer behagelig på natten :) Det en derimot ikke bør gjøre er å ligge steke seg i solen og sitte i varmt boblebad feks. Men at en føler seg ekstra varm i normale omgivelser tror jeg ikke utgjør noen skade. 

Skrevet

Jeg er også veldig varm på natten. Pleier alltid å være frysepinn, så det å stadig være gjennomvarm er en ny opplevelse for meg 😆 Har aldri tenkt på at det kan være skadelig for babyen i magen (er 39 uker på vei), men unngår å oppholde meg i direkte sollys, trener inne eller i skyggen og slike ting.

Tror nok det går helt fint - men som brukeren over her nevner så kan man gjøre småting for at det i det minste skal bli litt mer behagelig.

Er du usikker, så hør med jordmor på neste kontroll 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Når temperaturen kryper mot 20 grader nattestid, blir det fryktelig varmt på soverommet.

Merket når jeg våknet i dag at magen var fryktelig varm! Ligger inntil bbhugme, så den blir kanskje enda varmere av det? Har lest at det er farlig for baby når magen blir for varm, men hvordan unngå å bli så varm i søvne?

Anonymkode: 7a27e...a4d

Tenk deg hvordan det er å være gravid i land der temperaturen er 30-40 grader. Varme tropenetter er normalen.

De føder fine og friske unger der også.

Temperaturen tror jeg ikke du skal bekymre deg særlig for her i Norge med puslete 20 grader.

Anonymkode: d1828...4c0

AnonymBruker
Skrevet

Du skal bli rimelig overopphetet for at det skal skade babyen altså. Du får det veldig ubehagelig før den tid. 

Anonymkode: 83251...1a3

Skrevet

Jordmor sa til meg at det blir ubehagelig for deg før det blir ubehagelig for baby. Så til og med boblebad er ok så lenge du ikke føler ubehag. 

Jeg sover naken, uten dyne og med air condition på hver natt nå😅 Er kjempevarm. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kjempe varm inntil bbghug med. Våknet på natten med svette under brystene flere dager nå 😅 lurer på hvordan det går i sommer.. Tror stoffet i bbghugme ikke er særlig svalende. Jeg er generelt varm i huden, og har tidligere hatt mye nytte av å bruke et litt svalt sengetøy.. 

Anonymkode: c2497...dd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tenk deg hvordan det er å være gravid i land der temperaturen er 30-40 grader. Varme tropenetter er normalen.

De føder fine og friske unger der også.

Temperaturen tror jeg ikke du skal bekymre deg særlig for her i Norge med puslete 20 grader.

Anonymkode: d1828...4c0

Urg, minnet meg på at det snart blir 30+ grader her hver dag, og jeg er godt inne i andre trimester. Ja, denne sommeren tror jeg blir fin ... 💀

(Svetter allerede både dag og natt, tror snuppa i magen overlever helt fint.)

Anonymkode: 34ccb...18c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Urg, minnet meg på at det snart blir 30+ grader her hver dag, og jeg er godt inne i andre trimester. Ja, denne sommeren tror jeg blir fin ... 💀

(Svetter allerede både dag og natt, tror snuppa i magen overlever helt fint.)

Anonymkode: 34ccb...18c

Hurra for varmepumpe med kjølefunksjon 🥵 

Anonymkode: 83251...1a3

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er farlig at magen blir varm. Det blir jo regulert innvendig. Er du som er varm ikke baby. Men om du er bekymret kan du jo ha et fuktig håndkle på magen om natten. 

Anonymkode: fc99f...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...