AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Og er eneste løsning på dette å prate impulsivt på jobbintervju? For å unngå «stille og rolig» stempelet. Mulig jeg er den eneste som sliter med dette 🙈 Anonymkode: f7a38...64e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Jeg søker meg til jobber der "stille og rolig" ikke anses som noe negativt, og jeg ser heller ikke på dette som egenskaper som er synonymt med å være svak. Hva slags bransje er det snakk om? Anonymkode: 64a5c...173 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg søker meg til jobber der "stille og rolig" ikke anses som noe negativt, og jeg ser heller ikke på dette som egenskaper som er synonymt med å være svak. Hva slags bransje er det snakk om? Anonymkode: 64a5c...173 Det er snakk om sykepleierstilling på sengepost på sykehus. Er sykehjemssykepleier i nåværende stilling. Har alltid blitt stemplet som stille og rolig-typen. Er nå i 30-årene 🙈 Anonymkode: f7a38...64e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Du er vel den typen da. Søk en jobb hvor du passer inn 😊 Anonymkode: 88f8b...6bd 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Jeg er virkelig ikke stille av meg, så dessverre 😩 Skulle heller ønske jeg var stille og rolig. Anonymkode: 94bba...a30
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg søker meg til jobber der "stille og rolig" ikke anses som noe negativt, og jeg ser heller ikke på dette som egenskaper som er synonymt med å være svak. Hva slags bransje er det snakk om? Anonymkode: 64a5c...173 Jeg opplevde ofte at "stille og rolig" gjerne ble assosiert med asosial og generelt å ikke "passe inn i gjengen", og at det derfor var negativt i de fleste jobber jeg kunne søke på(ufaglært og uten høyere utdanning). Og at utadvendt er et kriterie nesten uansett hvilken jobb det er snakk om. Altså, en ting er oppsøkende salg, der må man jo ønske om å prate med folk. Men for eksempel vaskedame på et eldresenter? Siden det var kommunalt, regner jeg ikke med å ha fått betalt for å ta skravlepauser med brukerne, liksom. Anonymkode: 893b9...480
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er snakk om sykepleierstilling på sengepost på sykehus. Er sykehjemssykepleier i nåværende stilling. Har alltid blitt stemplet som stille og rolig-typen. Er nå i 30-årene 🙈 Anonymkode: f7a38...64e Hadde gitt min høyre arm for å hatt kolleger som deg. Stille er ikke synonymt med svak. Stille kan du mer enn gjerne vinkle som "god under press, rolig, skal mye til for å vippe meg av pinnen, osv osv". Anonymkode: 9b70c...114 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Dessverre blir rolig i dagens arbeidsliv ofte oppfattet som svak, og da er veien kort til at man blir utsatt for mer press, trakassering etc. Dagens arbeidsliv er brutalt, og man bør i alle fall late som man kan være litt brautete og frempå for å ikke fremstå som et lett bytte. Anonymkode: 3a1b9...a69
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dessverre blir rolig i dagens arbeidsliv ofte oppfattet som svak, og da er veien kort til at man blir utsatt for mer press, trakassering etc. Dagens arbeidsliv er brutalt, og man bør i alle fall late som man kan være litt brautete og frempå for å ikke fremstå som et lett bytte. Anonymkode: 3a1b9...a69 Jeg fikk i hvert fall fast jobb på nåværende arbeidsplass, så noen styrker ved personligheten min må de ha sett. Har hatt nåværende fast stilling i tre år. Ts Anonymkode: f7a38...64e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk i hvert fall fast jobb på nåværende arbeidsplass, så noen styrker ved personligheten min må de ha sett. Har hatt nåværende fast stilling i tre år. Ts Anonymkode: f7a38...64e Det er jo bra, så du har garantert noen styrker Men ikke vær redd for å ta plass, for det er de som gjør det som kommer seg opp og frem. Ingen andre. Anonymkode: 3a1b9...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå