Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med å få gjennom å bare jobbe dagvakter med hjelp fra Fagforbundet? Jeg sliter med å skaffe barnevakter.

Anonymkode: 7227e...2ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med Fagforbundet og spør der. Det burde være mulig. En kollega av meg er sykepleier og jobber bare dagvakter på sykehjem. Hun var ikke alene, men samboeren jobbet turnus og de har en 1-åring. 

Anonymkode: 983cf...2ab

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt flere arbeidsgivere gjør sitt ytterste for å legge til rette. At man plutselig blir alene med barn etter arbeidsforholdet har startet er ikke alltid noe man kan unngå. 

Jeg er alenemor med 100% omsorg, og jeg kunne aldri fått meg til å søke en fast turnusjobb vel viten om at jeg er alene med barn for så å be om kun dagvakter etter jeg var ansatt. Det synes jeg er dårlig gjort og misvisende. Men at livet endrer seg etter arbeidsforholdet har vart en stund er helt naturlig. 

Anonymkode: bc90c...f43

AnonymBruker
Skrevet

Det var helt umulig å tilrettelegge for det på min jobb. Jeg gikk litt ned i stilling og byttet noen av vaktene med kollegaer + betalte i dyre dommer for barnevakt de dagene jeg hadde kveldsvakt. Det var ikke akkurat lønnsomt 🙈 Ikke fikk jeg tak i dagjobb heller. En fastlåst situasjon! Holdt på slik i 1,5 år 

Anonymkode: 77e13...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er ansatt i turnus har du ikke noe krav om å kun jobbe dag fordi du ikke har barnevakt. Da må du enten redusere stillingen din slik at kveld/nattevakter blir fjernet, eller søke en jobb som kun er på dagtid. 

Anonymkode: ea72d...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...