AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Ble leid inn i går kveld av en kollega (jobber i helsevesenet). På vei til jobb i dag får jeg beskjed om at de som var på jobb i går kveld hadde gjort en feil. Det er likevel nok folk på jobb og det er ikke behov for meg. Jeg kunne enten bare komme eller bli hjemme. Jeg kunne bestemme. Jeg tenkte at det hadde vært urettferdig for jobben min som jeg er glad i og som tilrettelegger mye for meg (får alltid! mine ønsker, om det er å dra tidlig, komme sent, bytte bort en vakt osv). Så jeg sa ifra meg en overtidsvakt. Nå i etterkant angrer jeg litt pga min trange økonomi, men føler likevel at jobben min ikke fortjente at jeg kom på overtid og ikke gjorde noe som helst en hel vakt… (jobber i hjemmesykepleien, alle har 1 arbeidsliste) er noen til overs har de da ikke liste ute. Jeg gjør ikke administrative oppgaver og hadde ikke hatt noen oppgaver i dag… Litt kjedelig start på dagen…. Var jeg dum? Dumsnill? Hadde du dukket opp på jobb eller gjort som meg? Åhh! for noen dumme spørsmål…. Anonymkode: 59203...be8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Min erfaring er at det alltids er noe å gjøre i hjemmesykepleien. Om du ikke gjør administrative oppgaver kunne du feks tatt over andre oppgaver, og på den måten frigjort tid til de som gjør administrative oppgaver. Hvis det er der behovet er størst.. Men så tenker jeg også at det høres ut som jobben er grei med deg og tilrettelegger slik du har behov for, så i det lengre løp tjener du på å være grei tilbake. Anonymkode: 1c023...324 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min erfaring er at det alltids er noe å gjøre i hjemmesykepleien. Om du ikke gjør administrative oppgaver kunne du feks tatt over andre oppgaver, og på den måten frigjort tid til de som gjør administrative oppgaver. Hvis det er der behovet er størst.. Men så tenker jeg også at det høres ut som jobben er grei med deg og tilrettelegger slik du har behov for, så i det lengre løp tjener du på å være grei tilbake. Anonymkode: 1c023...324 Det er satt av/leid inn sykepleiere til adm. oppgaver som jeg ikke kan ta over / avlaste. Men det hadde sikkert vært et eller annet jeg kunne gjort! Åh! Såå kjedelig. jaja, det var ikke meant to be dette….😔 Anonymkode: 59203...be8
Illumi Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Jeg hadde gjort som deg, fordi jeg er konfliktsky og tenker at jeg som deltidsansatt er nødt til å bli "likt" for å få de ekstravaktene jeg vil ha.. Men flere på min arbeidsplass hadde nok sagt "Jeg har avlyst xxx antall planer/satt av dagen pga dette, så det ikke mitt problem" 😅
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 De tilbød seg jo at du kunne jobbe likevel, så selv om arbeidsplassen gjorde en feil, så ville de jo tydeligvis ordne opp ved å la deg jobbe. Men hvis dette ikke er noe som skjer ofte, og arbeidsplassen tilrettelegger og er fleksibel, så ville jeg nok la dette passere. Du tjener mer på å være litt fleksibel når arbeidsgiver er det mot deg. Anonymkode: 36338...c5c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De tilbød seg jo at du kunne jobbe likevel, så selv om arbeidsplassen gjorde en feil, så ville de jo tydeligvis ordne opp ved å la deg jobbe. Men hvis dette ikke er noe som skjer ofte, og arbeidsplassen tilrettelegger og er fleksibel, så ville jeg nok la dette passere. Du tjener mer på å være litt fleksibel når arbeidsgiver er det mot deg. Anonymkode: 36338...c5c Dette. Dersom arbeidsplassen din vanligvis er veldig ålreite med deg ift å få byttet vakter/tilrettelegge/ønsker osv, så hadde ikke jeg benyttet første mulige sjanse til å være vrang tilbake. Da kan det plutselig bli slutt på godvilje fra deres side også. Anonymkode: 5be98...9ed 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Du er ikke dumsnill, du er snill. Og de er snille med deg. Se på den tapte vakten som en investering i et videre godt forhold; det tjener du på i det lange løp. Anonymkode: 85fa3...13d 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Du skal vel ha to timer for oppmøte? Anonymkode: 46225...493
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 Nei synest det høyrest ut som du har god arbeismoral. Det handle om å gi og ta. Pluss det er ein smart ting å gjera med tanke på vidare karriere. Anonymkode: 74eef...9c2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal vel ha to timer for oppmøte? Anonymkode: 46225...493 Aldri hørt om? Anonymkode: c772b...58c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aldri hørt om? Anonymkode: c772b...58c https://www.nsf.no/fylke/rogaland/nyheter/du-trenger-ikke-komme-likevel Anonymkode: 46225...493
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå