Gå til innhold

Kjøpe liten leilighet med to tenåringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må legge til, vi bodde to voksne og en tenåring på 52 kvm. i nesten ti år. Var ett soverom til tenåringen på ca. 10 kvm, og han fikk ha så mye besøk han ville, åpent hus. 

Selv lå vi i alkoven med skyvedør omtrent i stua, var vindu der. Etterhvert kjøpte vi sovesofa til gjester som kom på besøk for en natt eller to, i stua. Det gikk helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror samfunnet og noen ganger slekt krever at du har større bolig enn det du egentlig trenger. Tenk etter, hva er dine behov og kjøp/lei deretter. Jeg har nå valgt å kjøpe rekkehus. Flere grunner til det. Men det fungerer for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 7.39):

Vi bodde to tenåringer (+ mor) i en leilighet på 90 kvm da jeg vokste opp. Helt uproblematisk.

Anonymkode: c173f...662

Det er da ikke spesielt lite

Anonymkode: 7a7bd...ee2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 7.46):

74 kvm Boa. 

Anonymkode: 70722...3c5

Det er helt fin str 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 8.06):

Det synes jeg er for lite for tre «voksne» personer. Kanskje det er bedre for deg å leie og kjøpe når de har flytta ut. 

Anonymkode: 85202...c68

Det er virkelig ikke for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp et hus ja det blir dyrt. Men så må disse tenåringene dine få sitt eget soverom og følge seg velkommen selv om de flytter ut. 

Når de har flyttet ut på "orgentlig" så kan du jo bare leie ut huset hvis du ikke vil selge :)

Anonymkode: c33b7...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det høres kjempelurt ut. Tenåringer trenger overhodet ikke store soverom. Har du snakket med dem? Kanskje de også er fornøyde med å slippe å hjelpe med å vaske og støvsuge et helt hus + klippe plen hver sommer og måke snø hver vinter. 

Anonymkode: 143de...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må bare kjøpe etter lommeboka. Du skal leve ved siden av også. Om noen år er ungdommen ute av rede. Jeg vokste opp med to foreldre og ei søster i en leilighet på 70 kvm. Følge aldri det var trangt. Vi hadde det godt. 

Anonymkode: 8e3d5...de2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leier ut en leilighet på 60kvm til en familie med 4 barn. To tenåringer og to skolebarn. De sier selv at det går fint. 

Som de andre sier, kjøp etter hva du syns er levelig økonomisk. Hvis barna flytter ut etter noen år, har du mulighet til å hjelpe dem litt på veien. 

Anonymkode: a1eef...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 8.06):

Det synes jeg er for lite for tre «voksne» personer. Kanskje det er bedre for deg å leie og kjøpe når de har flytta ut. 

Anonymkode: 85202...c68

Eller kjøpe for utleie og leie ut selv dersom man tenker at prisene kan stige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...