AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Det begynner å komme strengere restriksjoner for å konkurrere i kvinneklassen. Her er artikkelen fra Nrk: https://www.nrk.no/sport/omstridte-regler-far-transkvinne-til-a-fortvile_-_-jeg-foler-med-alle-som-blir-berort-1.15872525 Det blir fremstilt som om dette er negativt, og at dette "fratar" transkvinner rettigheter. Man hører derimot lite fra transmenn. Er de representert i herreklasser i det hele tatt? Er dette noe transkvinner selv klarer å reflektere over? Anonymkode: 77cd4...83f 6 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Transkvinner kan fortsatt delta i klasse de hører hjemme, den for menn. Anonymkode: d99a1...a0b 18 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Å konkurere i sport er da ingen rettighet. Anonymkode: 404bd...48c 19
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Jeg krever å få konkurrere i sprangridning, som hest. Hvor melder jeg meg på? Anonymkode: 12b16...760 21 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Norge - jeg mener jeg har rett til - landet. Vi har det så godt i dette landet, at har vi ikke noe å klage over, så skal vi jammen finne på noe. Anonymkode: edb5b...576 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 Da begynner pendelen og svinge andre veien. Dette er det eneste logiske. Hvis de ikke ønsker å konkurrere i en åpen klasse så sier det seg selv at alt de var ute etter var et enkelt vinn Anonymkode: 57e7d...800 15
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg krever å få konkurrere i sprangridning, som hest. Hvor melder jeg meg på? Anonymkode: 12b16...760 Du skylder meg en cola, lo så jævlig at jeg sprutet den ut både gjennom munn og nese 🤣 Anonymkode: 22e49...5e1 8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Dette er en konstruert problemstilling, som setter transfolk i et dårligere lys enn de fortjener. Bortsett fra en ytterst marginal gruppe av ekstremistet, er svært få transkjønnede som på alvor mener at transkvinner skal få delta i kvinneklassen i eliteidrett. Anonymkode: ff5c2...dc9 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 Dette handler i praksis om å eksludere transkvinner/transjenter fra idrett. Det begynner i toppidretten og forplanter seg ned til breddeidretten og skolelag. Snart går det inn på alle andre områder i samfunnet helt til transkvinner blir kriminalisert for å eksistere. Anonymkode: 2eb2e...8fa
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette handler i praksis om å eksludere transkvinner/transjenter fra idrett. Det begynner i toppidretten og forplanter seg ned til breddeidretten og skolelag. Snart går det inn på alle andre områder i samfunnet helt til transkvinner blir kriminalisert for å eksistere. Anonymkode: 2eb2e...8fa Nei, du kan leve livet ditt slik du ønsker, ingen bryr seg. Men du har ikke rett til å tråkke på andre for å heve deg selv. Derav ting som er delt opp etter kjønn ble gjort det av en biologisk grunn, ikke følelser, det er fakta. Kvinnesport er for biologiske kvinner, punktum. Anonymkode: 57e7d...800 23 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, du kan leve livet ditt slik du ønsker, ingen bryr seg. Men du har ikke rett til å tråkke på andre for å heve deg selv. Derav ting som er delt opp etter kjønn ble gjort det av en biologisk grunn, ikke følelser, det er fakta. Kvinnesport er for biologiske kvinner, punktum. Anonymkode: 57e7d...800 Jeg er ikke transe, men jeg ser hvor dette bærer hen. Kan de leve frie liv når de risikerer å bli drept for den de er, bli trakkasert på toaletten på det lokale kjøpe senteret eller bli beglodd i kassen på Meny? Anonymkode: 2eb2e...8fa
Lauv Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg krever å få konkurrere i sprangridning, som hest. Hvor melder jeg meg på? Anonymkode: 12b16...760 Hvis du kan nøye deg med å være bena og ha et falskt hode, så burde det være helt uproblematisk. 😁 https://www.rytter.no/klubb/aktiviteter/nryf-kjepphest https://www.nrk.no/vestland/kjepphest-har-blitt-mer-populaert-blant-unge-1.15988210 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Norge - jeg mener jeg har rett til - landet. Vi har det så godt i dette landet, at har vi ikke noe å klage over, så skal vi jammen finne på noe. Anonymkode: edb5b...576 Dessverre skjer ikke dette bare i NOrge. Norge følger bare etter retarded USA. Anonymkode: d1324...7eb
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er ikke transe, men jeg ser hvor dette bærer hen. Kan de leve frie liv når de risikerer å bli drept for den de er, bli trakkasert på toaletten på det lokale kjøpe senteret eller bli beglodd i kassen på Meny? Anonymkode: 2eb2e...8fa De blir ikke drept av å nektes å delta i kvinneidrett! Anonymkode: d1324...7eb 17 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 Jeg vil delta i barneidretten fordi jeg føler meg som et barn. Hvorfor får jeg ikke det? Kun på grunn av min fysikk? Anonymkode: a4507...61b 12
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette handler i praksis om å eksludere transkvinner/transjenter fra idrett. Det begynner i toppidretten og forplanter seg ned til breddeidretten og skolelag. Snart går det inn på alle andre områder i samfunnet helt til transkvinner blir kriminalisert for å eksistere. Anonymkode: 2eb2e...8fa Dette handler i praksis om rettferdighet. Hørt om det? Hvordan eksluderer det transkvinner/transjenter fra idrett? De har alltid hatt mulighet til å konkurrere i herreklassen. Vet du hvem som ikke har mulighet til å konkurrere i herreklassen? Biologiske kvinner. Vet du hvem som ikke har sjangs mot transmenn i kvinneklassen? Biologiske kvinner. Vil du virkelig eksludere et helt kjønn fra å kunne konkurrere i idrett? Skal kun de som er født biologiske menn ha mulighet til å vinne og ha en karriere innen idrett? Det siste avsnittet ditt er ren hersketeknikk. Anonymkode: 77cd4...83f 20 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette handler i praksis om rettferdighet. Hørt om det? Hvordan eksluderer det transkvinner/transjenter fra idrett? De har alltid hatt mulighet til å konkurrere i herreklassen. Vet du hvem som ikke har mulighet til å konkurrere i herreklassen? Biologiske kvinner. Vet du hvem som ikke har sjangs mot transmenn i kvinneklassen? Biologiske kvinner. Vil du virkelig eksludere et helt kjønn fra å kunne konkurrere i idrett? Skal kun de som er født biologiske menn ha mulighet til å vinne og ha en karriere innen idrett? Det siste avsnittet ditt er ren hersketeknikk. Anonymkode: 77cd4...83f transkvinner i kvinneklassen* Anonymkode: 77cd4...83f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke transe, men jeg ser hvor dette bærer hen. Kan de leve frie liv når de risikerer å bli drept for den de er, bli trakkasert på toaletten på det lokale kjøpe senteret eller bli beglodd i kassen på Meny? Anonymkode: 2eb2e...8fa Dette er den dumme stråmannen transaktivister hopper på for å prøve med emosjonell «blackmail». Det er stor forskjell på å si at noen ikke får leve eller leve i fred, og å si at det er urettferdig at noen med mannlig fysikk får konkurrere mot damer. Et veldig enkelt konsept de fleste av oss klarer å forstå. Å hoppe til «å transungdom tar selvmord», «man blir drept for å være den man er» er ikke relevant til temaet da ingen sier at det er riktig, og de fleste (alle normale mennesker) er faktisk enig i at ingen skal bli behandlet slik. Det, however, er ikke en grunn til at jeg skal ignorere vitenskap og biologi. Folk med penis har ingenting i en kvinnegarderobe eller fengsel å gjøre(etter en operasjon er man velkommen), folk født som menn skal ikke konkurrere mot kvinner. Annet enn det kan man ha på så mye sminke og kjoler til man svimer av, good for you, liksom. På tide å slutte å oppføre seg som bortkjemte drittunger og forvente at ALLE i heeele verden skal gi deg ALT. Det er ikke slik det funker, man må alltid leve med kompromiss i et fungerende samfunn. Og transfolk er ikke hevet over eller verdt mer enn resten av oss, så surprise, surprise de må faktisk ta hensyn til andre også.. jeg er så lei av alt dette gnålet. Lev livet ditt og la andre leve sitt i fred. Anonymkode: 57e7d...800 17
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #19 Skrevet 23. juni 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: å bli drept for den de er Ja, om de jobber som prostituerte i Brasil. Hvite transkvinner er tryggere enn de fleste. Tallene for mord på de er lavere enn andre. Og om de jobber som prostituerte, så er det en høy risiko jobb, så at de blir drept har med jobben å gjøre, ikke at de er transkvinner. Anonymkode: 404bd...48c 3
Example Skrevet 24. juni 2022 #20 Skrevet 24. juni 2022 Det er greit å skille mellom bredde- og eliteidrett. I bredden bør det være åpent for alle å delta, men biologiske menn bør ikke få delta i kvinneklassen i eliteidrett, det blir feige lag. 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå