Gå til innhold

Masse telys på bordet.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en ide enten var det her inne eller på ditt bryllup om å bruke telysestaker som bordkort. Hadde lyst på masse telys uansett. kjøper sånne telysglass på ikea, limer på et bånd med en liten navnelapp, evt noe pynt på, og setter på hver plass. Men - jeg skal ha runde bord med 8 stk på hvert...tror dere det blir for mye lys? Varmt? Det er 20 mai...masse vinduer man kan lufte med. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer også til å være et eller to vanlige stearinlys på hvert bord.

Skrevet

Nei det höres kjempe fint ut!

Jeg hadde mitt bryllup i Juli, i Genève og det var naermere 30°. Dersom dere har viduer dere kan apne er det klart dere ma ha masse lys! Ingenting er jo sa koselig og romantisk som det! :)

Lykke til!

Skrevet

Vi hadde slike bordkort. Over 50 middagsgjester i juni og det gikk kjempefint :)

Skrevet

Noe litt utenom - men husk at det er masse vinduer åpne - dermed masse trekk - vil høye lys renne veldig lett.

Jeg hadde tenkt dette - men gjorde det ikke da jeg var redd for varmen.

Dog gifta vi oss på søarlandet i august - og det var skråtak og lite luftmuligheter der vi var

Skrevet

Men hvis du skal ha telys, så husk å ta hensyn til hvor lenge de brenner. Det medfører mye styr å skulle bytte ut alle lysene, så pass enten på at de kan byttes i en pause, eller bare at de brenner lenge.

Skrevet
Men hvis du skal ha telys, så husk å ta hensyn til hvor lenge de brenner. Det medfører mye styr å skulle bytte ut alle lysene, så pass enten på at de kan byttes i en pause, eller bare at de brenner lenge.

Ja jeg tenkte enten å legge en lighter på hvert bord, og et ekstra telys til hver stake og be toastmaster si til gjestene at det er fint om gjestene bytter lys når de første har gått ut...

eller be servitørene ta seg av det :)

Finnes det forresten telys som brenner lengre enn vanlige? maten er vel ikke i mer enn to - tre timer. burde ikke telys holde den tiden? senere på kvelden vil jo servitørene gjøre dette...

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet
Ja jeg tenkte enten å legge en lighter på hvert bord, og et ekstra telys til hver stake og be toastmaster si til gjestene at det er fint om gjestene bytter lys når de første har gått ut...

eller be servitørene ta seg av det :)

Finnes det forresten telys som brenner lengre enn vanlige? maten er vel ikke i mer enn to - tre timer. burde ikke telys holde den tiden? senere på kvelden vil jo servitørene gjøre dette...

Jo, hvis dere holder middagen på det vil jeg tro selv de "dårligste" telysene holder. Men det er så rart med disse middagene... har vært i to bryllup i det siste hvor middagen har vært beregnet til 2,5 timer men vart i det dobbelte.

Mye praktisk dilldall å ta hensyn til, selv telysene medfører masse hensynstaging :ler:

Det blir sikkert bra :-D

Skrevet

Vi brukte kun telys i bordkortene ved middagen. Etter middagen var det kubbelys på hvert bord som brente. Telysene brenner vel ca. 4 timer og skulle holde for en middag

Skrevet
Jo, hvis dere holder middagen på det vil jeg tro selv de "dårligste" telysene holder. Men det er så rart med disse middagene... har vært i to bryllup i det siste hvor middagen har vært beregnet til 2,5 timer men vart i det dobbelte.

Mye praktisk dilldall å ta hensyn til, selv telysene medfører masse hensynstaging  :ler:

Det blir sikkert bra :-D

Ja, det ordner seg nok :) Får be servitørene ta litt ansvar for de også :)

Skrevet

Du kan også ta gelelys oppi - de brenner MYE lenger!!

Og du slipper å tenke på det

Skrevet

Telys brenner i ca 3-4 timer. Se på pakken, pleier det ikke å stå brennetid der? I allefall gjør det det på vanlige lange lys.

Skrevet

God ide!

Jeg trenger masse 'billige' tips da jeg ikke har lyst til å ruinere meg på festen...

Skrevet
God ide!

Jeg trenger masse 'billige' tips da jeg ikke har lyst til å ruinere meg på festen...

Ja, sjekk isåfall ut

My Webpage

Tror det kan bli veldig fintenten å skrive navnene rett på, eller å ha et kobberfarget bånd og henge på navnelapp :) Man får jo fargede telys også om man ønsker det :)

Skrevet
Ja, sjekk isåfall ut

My Webpage

Tror det kan bli veldig fintenten å skrive navnene rett på, eller å ha et kobberfarget bånd og henge på navnelapp :) Man får jo fargede telys også om man ønsker det :)

Vi skrev navnene rett på glassene med tusj kjøpt på Panduro - laget for å skrive på glass

Skrevet

Har kjøpt noen billig-telys (100 stk pr pk), og de brenner i litt over 4 timer. 4 timer pleier å være "vanlig" for telys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...