AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Jeg vet jo selvsagt at man kan bli gravid selv om man fullammer, men sjansene er veldig lave. Jeg fødte altså i starten av april, og begynner å lure på om jeg faktisk kan være gravid igjen, eller om jeg bare er paranoid og tolker alt som et symptom. I går var jeg litt kvalm og svimmel uten åpenbar grunn, og i dag var jeg også litt kvalm. Mistenkte ikke graviditet på grunn av det alene, men nå har puppene blitt ømme. Først tenkte jeg det måtte være pga. melken, men så så jeg nå nettopp at blodårene på puppene og på brystet er veldig tydelige, noe som var det første jeg la merke til da jeg var gravid første gang, allerede før positiv test. Har også kjent noen svake, svake murringer nederst i magen, men jeg har ikke satt det i sammenheng før nå. Det er jo ikke krise å bli gravid nå så jeg gidder ikke å få noen kommetarer på det. Kommer til å ta en test, men i mellomtiden lurer jeg på om noen her har blitt gravide så tidlig etter fødsel og vil dele erfaringer? Anonymkode: f4b49...b86
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Ja, det er helt fint mulig. Fikk mensen igjen etter 3 mnd, som betyr eggløsning etter 2.5 mnd. Fullammet. Så bare å teste. Anonymkode: 2f121...1a7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er helt fint mulig. Fikk mensen igjen etter 3 mnd, som betyr eggløsning etter 2.5 mnd. Fullammet. Så bare å teste. Anonymkode: 2f121...1a7 Samme her. Anonymkode: e212b...ef0
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Ja, det er fullt mulig, det er ikke særlig lurt å satse på fullamming som prevensjon. For at det skal være noenlunde effektivt i det hele tatt er det ganske klare krav til hvor lang tid det skal være mellom hver amming (max tre timer eller noe slikt), hele døgnet inkludert på natten. Så hvis barnet ditt sover ok på natten, er du allerede i trøbbel. Og uansett er det et risikoprosjekt, du må benytte prevensjon… Fastlegen min fortalte meg om noen som fikk tre barn på 18 mnd da vi diskuterte amming som prevensjon… Hun fikk IKKE tvillinger. Anonymkode: 10491...6b2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Ta en test, du. Det er fullt mulig Anonymkode: 39e90...7ef
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 Selvfølgelig. Jeg trodde alle visste det nå... Anonymkode: cbd8c...26e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå