Musemor Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Ettersom lillegutt på 5 måneder har begynt å bli urolig og skal ha pupp om natten, har jeg tenkt å begynne med grøt om kvelden. Så spørsmålet er: Hvor lenge før jeg skal legge ham for kvelden bør han få grøt?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Vendelin bader ca kl 1730-18, får grøt når hun har fått på pysjen, og pupp til slutt. Så pusser vi tenner og legger henne ca 30-45 min etter at vi begynner på kveldsstellet - så grøten får hun rimelig umiddelbart før sengetid.
Nala Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Vi gir Lillesøster på ti måneder grøt ca. 30-60 minutter før hun legger seg. Det har vi gjort stort sett helt siden hun begynte å få grøt.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Vendelin bader ca kl 1730-18, får grøt når hun har fått på pysjen, og pupp til slutt. Så pusser vi tenner og legger henne ca 30-45 min etter at vi begynner på kveldsstellet - så grøten får hun rimelig umiddelbart før sengetid. ← Bader du babyen din hver kveld?
Charmina Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Her også gir vi grøten sånn rett før hun skal legge seg ja! Og det der noen skrev over her ang bading fikk meg til å tenke på noe jeg leste i Foreldre og barn for lenge siden da guttungen var baby. Det var en pappa som ble intervjuet og han sa følgende : Første barnet badet vi hver eneste kveld Andre barnet badet vi litt innimellom Og tredje barnet tørker vi litt støv av Kjenner meg litt igjen i det der! Sønnen vår som var førstemann fikk nok badet seg betraktelig mye mer en lillesøsteren sin.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 Bader du babyen din hver kveld? ← Vel... Nei, det var nok en liten overdrivelse. Kan modifisere meg selv til bad eller vask, etter som hvor trøtt hun er. Er hun veldig trøtt, så blir det bare klutevask
Glossy Skrevet 14. november 2005 #7 Skrevet 14. november 2005 Vi gir mini mat og så rett til køys. Da er hun mett og god til neste morgen! (Vi har sluttet med nattmåltider)
Musemor Skrevet 15. november 2005 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2005 Ok, da tror jeg at jeg satser på ca 30 min før sengetid.. Litt kjedelig at han begynt å våkne om natten, han sov egentlig rundt fra han var litt over 2 mnd. Det er grunnen til at jeg tror det er på tide grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå