Gå til innhold

holde graviditet skjult for familie, hvor lenge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har vært sammen med kjæresten i x antall år og vi skal flytte sammen i løpet av høsten. Tidspunktet er dårlig med tanke på at jeg er student og kjæresten nylig er begynt i ny jobb. Er rett og slett redd for at familien skal se på dette som et "problem" snarere enn en velsignelse. Vi vurderer å holde dette hemmelig til det ikke er mulig å skjule det slik at det ikke blir noen sure kommentarer som ødelegger vår lykke, har noen tips for å få til å skjule dette lengst mulig? 

Anonymkode: 85f26...47e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til øst-kongo

Anonymkode: 577a4...b26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flytt til øst-kongo

Godt råd. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte treffer du dem?

Anonymkode: b99be...fa5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor ofte treffer du dem?

Alt mellom en gang i uka, til annenhver uke. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ventet til uke 12. De fleste vet at man ikke kan ta abort etter uke 12 (med mindre det er spesielle tilfeller). Da bør det være innlysende at dere har valgt å beholde og at barnet er ønsket. Dere trenger ikke å gjøre en stor greie ut av det. Kanskje dere bare kan fortelle i et passende besøk "vi har en nyhet, vi venter baby i x måned". Smil og virke glad. Blir noen sure, så overse de. Blander noen seg, så be de passe sine egne saker og liv. Det er deres liv og deres valg. 

Anonymkode: f796e...dc6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Store gensere/tskjorter, tights med litt løse kjoler over og sørge for å alltid ha noe foran magen når du setter deg ned(feks veske) Er selv i 31 uke og for mange ser det bare ut som jeg har lagt på meg litt. Hiver jeg på meg en stor collegegenser og en litt løs jeans er det vanskelig å se. 

håper du holder formen og slipper unna de mest avslørende plagene.

Anonymkode: 9b8a2...e37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Godt råd. 

Der er jeg faktisk helt uenig med deg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange som venter til etter ultralyden :) selv var jeg liten da og kun de som visste det så det. 

Anonymkode: 3a182...e1f

AnonymBruker
Skrevet

Uansett greit å vente til etter at man har fått svar på NIPT

Anonymkode: 30488...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt vanlig å skjule graviditeten første trimester uansett, til man er kommet så langt at det mest sannsynlig blir barn av det. (Spontanabort tidlig i graviditeten er vanlig, men ikke noe man hører særlig om nettopp fordi de fleste ikke deler graviditet så tidlig.) Ingen mage så tidlig, det de evt kan plukke opp er om du blir veldig kvalm/trøtt, og at du plutselig ikke drikker alkohol, spiser spekemat osv lengre (om dette er noe du ville gjort med disse menneskene til vanlig).

Om du vil skjule det så lenge som mulig, er det typ vide klær som ikke framhever formen på magen som gjelder. Men jeg vil tro at om dere forteller "vi skal ha barn" på et hvilket som helst tidspunkt forbi abortgrensa, så vil oppegående mennesker gratulere og glede seg sammen med dere.

Anonymkode: 41d16...7d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett greit å vente til etter at man har fått svar på NIPT

Anonymkode: 30488...f3b

Hva er det?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva er det?

Fosterdiagnostikk. 

Fosterdiagnostikk - helsenorge.no

Endret av Millimani
AnonymBruker
Skrevet

Bilde fra føden 🙊

Anonymkode: fec33...a4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bilde fra føden 🙊

Anonymkode: fec33...a4b

Hva mener du? Fosterdiagnostikk er en blodprøve av mor mens babyen ligger i magen, og den blodprøven tas i armen. Blodprøve av navlesnoren tas i et annet rom etter at morkake og navlesnor er skilt fra barnet. Den tas for å sjekke nivået av antistoffer i blodet

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke over 35.. 

Det vet jeg. Men den tilbys dem under 35 år også

AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (44 minutter siden):

Hva mener du? Fosterdiagnostikk er en blodprøve av mor mens babyen ligger i magen, og den blodprøven tas i armen. Blodprøve av navlesnoren tas i et annet rom etter at morkake og navlesnor er skilt fra barnet. Den tas for å sjekke nivået av antistoffer i blodet

Det vet jeg. Men den tilbys dem under 35 år også

Vedkommende ovenfor sa det er vanlig å vente med å fortelle nyheten til etter NIPT testen, men det er ikke standard prosedyre for oss under 35. Jeg måtte betalt det selv og gjort det privat. Om det ikke er nødvendig eller anbefalt for meg tenker jeg at vi klarer osd uten. 

Skrevet (endret)

Svigers vet det enda ikke og de møter jeg ca 1 gang i uken. 18+5 idag. 
pappa vet det heller ikke enda, han møter jeg dog veldig sjeldent (1-2-3 ganger pr år).

er foresten 3 ganga og har knapt mage, kun mage etter inntak av mat og da sier jeg som regel sannheten «foodbaby» 🤣🙈

Endret av Livetshemmelighet
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er første barnet så tar det ofte litt tid før magen kommer. Jeg valgte å vente med å gjøre det offisielt til uke 21, det gikk helt fint. Men var i uke 21 på vinteren, så det var naturlig å gå i litt store klær. Men, til uke 17-18 f.eks bør det være lett å skjule det om sommeren og om du ønsker å vente litt. F. eks ha en plan om å si det etter ordinær ultralyd som pleier å være i uke 17-19? Da kan du vise dem ultralydbilder når du sier det.

Anonymkode: 4f833...1ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortalte ikke på jobb før uke 20, og de ser meg jo hver dag, men ingen hadde merket noe som helst. Hadde vel knapt lagt på meg, engang. Dette var om sommeren, men med litt romslige klær kan du holde det skjult kjempelenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...