Gå til innhold

Rart spørsmål men lurer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer i magen når man spiser iskrem, fløte osv? En gang jeg var barn var jeg hos en venninne og vi hoppet på trampoline. Etterpå skulle vi ta en pause og spise is, etter det klarte jeg ikke å hoppe, føltes som magen rister ekstra og det ble en ubehagelig følelse, og ble nesten kvalm i tillegg. Sånn blir jeg også hvis jeg prøver å løpe etter å ha drukket melk eller spist is. Mulig det bare er meg. Eller er dette vanlig? Er det fettet som gjør det eller noe annet. Sikkert rart spørsmål men noe jeg har lurt på.

Anonymkode: 86b5f...c92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

AnonymBruker
Skrevet

Laktose intoleranse?

Anonymkode: c4ab0...e87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Laktose intoleranse?

Anonymkode: c4ab0...e87

Ja jeg har det, men viste ikke at det hadde noen sammenheng med dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja jeg har det, men viste ikke at det hadde noen sammenheng med dette.

Du vet at du har laktoseintoleranse, men du aner ikke om kvalme etter å ha inntatt laktose kunne ha noe med laktoseintoleransen det å gjøre..?

For å svare deg veldig nøyaktig så må man kunne en del biologi. Vil du ha et overfladisk svar så anbefaler jeg google, prøv gjerne på engelsk, mer info der.

Anonymkode: f214e...167

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet at du har laktoseintoleranse, men du aner ikke om kvalme etter å ha inntatt laktose kunne ha noe med laktoseintoleransen det å gjøre..?

For å svare deg veldig nøyaktig så må man kunne en del biologi. Vil du ha et overfladisk svar så anbefaler jeg google, prøv gjerne på engelsk, mer info der.

Anonymkode: f214e...167

Ja. Men viste ikke at det hadde noe sammenheng med at jeg ble sånn av hopping og løping.

AnonymBruker
Skrevet

Er nok fordi du blir oppblåst og det gir mer volum og trykk i mage- tarmsystem

Anonymkode: dd16f...bfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...