Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg lurte på om jeg ville bli med ut på en tur til uka. Jeg sa nei ettersom jeg er gift og tenkte det ville være rart om mannen min hadde gjort det med en kollega. Han spurte igjen etter et par dager fordi han antok det ikke passet den første gangen. Skal jeg si ja eller være tydelig på hvorfor jeg sier nei? Mannen min sa det hørtes hyggelig ut. Han finnes ikke sjalu og han stoler 110% på meg. Jeg har aldri gjort noe som skulle gi ham noe mistanker

Anonymkode: 28784...f5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En kollega av meg lurte på om jeg ville bli med ut på en tur til uka. Jeg sa nei ettersom jeg er gift og tenkte det ville være rart om mannen min hadde gjort det med en kollega. Han spurte igjen etter et par dager fordi han antok det ikke passet den første gangen. Skal jeg si ja eller være tydelig på hvorfor jeg sier nei? Mannen min sa det hørtes hyggelig ut. Han finnes ikke sjalu og han stoler 110% på meg. Jeg har aldri gjort noe som skulle gi ham noe mistanker

Er kollegaen din også gift? Hvilken tur er det snakk om? 

Jeg ville nok takket nei, på bakgrunn av at du er gift (kanskje han også) og at han trolig har noe mer i tankene med dette. Han ville sikkert spurt en kompis isteden, dersom det kun var "tur" han hadde i tankene.

Anonymkode: 5c508...f71

AnonymBruker
Skrevet

Du vet hva det betyr at han ber deg ut, og du vet også hva du signaliserer om du takker ja.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

n trolig har noe mer i tankene med dette. Han ville sikkert spurt en kompis isteden, dersom det kun var "tur" han hadde i tankene.

100%

Anonymkode: b4135...b0f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg må tydeligvis være annerledes. 

Jeg tar gjerne en kaffe og prater med mennesker av begge kjønn jeg. Og for meg er det enkelt - hvis en person er opptatt så er det selvsagt at det å prøve seg ikke er en mulighet.  Men det betyr ikke at vedkommende kan være en person som kan bli en venn.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli rart. Hvis du begynner å bruke mer tid med denne kollegaen enn ektefellen f.eks. Det blir feil.

Anonymkode: 08af4...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Jobber med mennesker som har samme utdannelse som meg, lignende arbeidsoppgaver, og kjenner arbeidsplassen, der jeg tross alt bruker minst 40 timer i uka. Så synes det er hyggelig å både gå tur eller ta et glass med kollegaer, uansett kjønn. Da går det mye i jobbprat, som mannen uansett ikke er interessert i. 

Ser ikke store forskjellen på kvinner og menn. Skulle man også unngå kvinner alene, i tilfelle de er lesbiske/bi? 

Anonymkode: f2c8d...ec2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber med mennesker som har samme utdannelse som meg, lignende arbeidsoppgaver, og kjenner arbeidsplassen, der jeg tross alt bruker minst 40 timer i uka. Så synes det er hyggelig å både gå tur eller ta et glass med kollegaer, uansett kjønn. Da går det mye i jobbprat, som mannen uansett ikke er interessert i. 

Ser ikke store forskjellen på kvinner og menn. Skulle man også unngå kvinner alene, i tilfelle de er lesbiske/bi? 

Jeg hadde hvertfall revurdert forholdet til mannen om han startet å gå turer med kvinnelige kollegaer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En annen ting jeg ville stusset over om det var min mann, er at hvorfor skal han gå turer med kvinnelig kollega , dersom han ikke gjør det med sine mannlige? 

Jeg tror mannen din vil tenke over dette grundig, hvis du ikke bruker å gå turer med dine andre kollegaer av samme kjønn. 

• Liker 2
Skrevet

I mitt forhold hadde dette vært uproblematisk. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hvertfall revurdert forholdet til mannen om han startet å gå turer med kvinnelige kollegaer. 

Nå skriver jeg som meg selv, kvinne, ikke som mannen min :)

Vi har vært gift i 20 år. Uten noe tull. Bare en og annen tur, eller middag eller et glass etter jobb, eller jobbreise, med kollegaer av begge kjønn, og alle legninger. 

Vi er sosiale med mennesker, så ser ikke grunnen til å kutte ut 50% av befolkningen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med kollegaen din vet du er gift og at sjansen for at det skal bli noe mellom dere er tilnærmet null? Jeg har hatt en mannlig kollega jeg hang med på fritiden før. Følte aldri jeg kunne stole 100% på at han ikke var interessert i meg, selv om han visste at jeg hadde kjæreste. Kjæresten min derimot brydde seg overhode ikke, for han stoler på meg

Anonymkode: 619fb...978

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå skriver jeg som meg selv, kvinne, ikke som mannen min :)

Vi har vært gift i 20 år. Uten noe tull. Bare en og annen tur, eller middag eller et glass etter jobb, eller jobbreise, med kollegaer av begge kjønn, og alle legninger. 

Vi er sosiale med mennesker, så ser ikke grunnen til å kutte ut 50% av befolkningen. 

Hvor gamle er dere ? Hvis kollegaen er singel, da er det hvertfall veldig rart ovenfor mannen din. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er kollegaen din singel, eller i forhold han også? 

Anonymkode: 39be7...d02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker folka jeg jobber med, og vi har sosiale sammenkomster i jobbregi, og enkelte av dem kunne jeg fint også tatt en tur med, møtt for en kaffi osv - men jeg tenker at siden TS sier hun ville reagert om mannen gjorde det samme uavhengig av om mannen sier det er OK så er det helt greit å takke nei, men vær forberedt på at det kan bli kleint om denne kolegaen ikke tenker i de baner TS. Kanskje er det du som overdriver et tilbud om en hyggelig greie.. 

Anonymkode: 6d5a9...2a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor gamle er dere ? Hvis kollegaen er singel, da er det hvertfall veldig rart ovenfor mannen din. 

Hvis du føler det slik er det greit, bare du og din partner er enig. Det betyr ikke at andre på se på det som "rart". 

Jeg er i 40-årene. Det er ikke "en kollega", men mange jeg har hatt og har kontakt med privat, stort aldersspenn, ulik sivilstatus. Og det samme har mannen. Blir man vridd mot en, eller kjenner på feil følelser, er det selvfølgelig ikke greit. Men slikt merker man raskt, og helt ærlig i et solid forhold har det aldri vært en problemstilling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og om ikke du hadde det, så er likevel disse stakkars kvinnene vernet av arbeidsmiljøloven. Takk Gud for arbeidsmiljøloven!

AnonymBruker
Skrevet
Holar skrev (På 23.6.2022 den 5.53):

Jeg må tydeligvis være annerledes. 

Jeg tar gjerne en kaffe og prater med mennesker av begge kjønn jeg. Og for meg er det enkelt - hvis en person er opptatt så er det selvsagt at det å prøve seg ikke er en mulighet.  Men det betyr ikke at vedkommende kan være en person som kan bli en venn.

Sånn er det her pgså, heldigvis

Anonymkode: dd6ab...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 11.48):

Ja, og om ikke du hadde det, så er likevel disse stakkars kvinnene vernet av arbeidsmiljøloven. Takk Gud for arbeidsmiljøloven!

Hæ?

Anonymkode: 9bc46...fd8

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 23.10):

Hvis jeg var deg hadde jeg brukt meg selv som eksempel . Hadde du vært komfortabel med at mannen din ble bedt  ut / gikk tur med  kvinnelig kollega ? Hvis svaret er ja, do it . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må forklare hva «ut på en tur» er i denne sammenhengen, og hvordan forslaget kom opp.

Er det en du ikke jobber så tett med, som du ikke har faglige diskusjoner med, som plutselig ut av det blå spør om du vil være med å gå en firetimers rundtur i skogen, ville jeg synes det var rart. 

Er det en du f eks jobber i prosjekt med, der arbeidstida nesten ikke strekker til for å prate og utveksle idéer, og han spør «skal vi ikke rusle ned på Kaffebrenneriet/uteserveringa på Fridays etter jobb?», ville jeg tenkt det var en god idé.

Kunne ta mange andre eksempler på situasjoner enn disse to,da. Og så var det litt å si om konstellasjonen av kun dere to er naturlig (bare dere to som jobber med noe, dere har noe kompetanse/oppgaver som gjelder spesielt dere, dere har oppdaget felles røtter i Molde eller heier på samme fotballag) - eller om det er rart å plukke ut kun dere to av et større team som gjerne pleier å ha noe sosialt sammen.

Anonymkode: aa186...45a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...