AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Vi er to foreldre. Han hadde trygd, jeg jobbet i en god stilling. Vi fikk tre barn. Han stikker av fra ansvaret, blåser i barnet bortsett fra en helg i måneden. Jeg fikk kreft, nå har jeg AAP. Har huslån og billån. Har 12.000 kroner igjen etter at alt er betalt. Dette skal gå til ALT av klær, bursdager, vedlikehold av hus og mat. Må bruke mindre enn dette, for å få litt ekstra til jul og sommer. Det er beintøft! Far har et økonomisk rot, nå har han fått forvalter. Tvunget. Betaler ikke regninger, har pådratt seg masse gjeld. Lever i sus og dus. Hva skjer? Forvalter gir han 2100 kr. til seg selv i uka, altså 8400 kr. i måneden. I sommer får han 6000 kr. ekstra i tillegg. Han har nettopp kommet i gang med tvunget forvaltning for to måneder siden. Blir helt matt jeg! 🙄 Skal det være slik? (Vet det stemmer, han viste meg stolt frem papirer fra dette på NAV). Anonymkode: a6607...4fa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Verden er dessverre ikke rettferdig. Søsteren min ble også den som ennå har dårlig råd 14 år etter bruddet, mens idioten av en barnefar nylig kjøpte seg et hus…der han bor..helt alene. Må han ikke betale bidrag? Anonymkode: cae1f...9dc
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Tja. Her flyttet mor langt unna til bedre betalt jobb og nytt hus, far og jeg måtte si opp velbetalte jobber og ingen av oss har (hittil, to år senere) fått hverken fast stilling eller økonomisk forutsigbarhet. Over halverte inntekten vår og er tvunget på leiemarkedet frem til vi får mer enn månedslange vikariater. Han har 30% samvær og betaler barnebidrag enda vi knapt kan forsørge oss selv og et fellesbarn. Så for å summere: Livet er urettferdig. Gjør det beste av det. Det er ikke bare mødre som opplever kostnadene av barn. Anonymkode: 906e9...56c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Fedre som stikker av har mye dårligere forhold til barna sine. Trøst deg med det -for til syvende og sist er det det som betyr noe. Anonymkode: 0f7b1...722 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Enig med siste her. Han kommer til å dø ensom. Du har familie. Det er gull verdt. Jeg har dårlig råd. Eksen min bygget karriere mens vi var sammen og jeg tok meg av hus og hjem og unger og slet meg ut på jobb og klarte ihvertfall ikke å utvikle meg og klatre i grader! Men jeg har knytt mye tettere bånd med barna! Og om han ikke skjerper seg, så kommer de til å få tettere bånd med bonusmor enn sin egen far 🤬 Anonymkode: 648a3...fed
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tja. Her flyttet mor langt unna til bedre betalt jobb og nytt hus, far og jeg måtte si opp velbetalte jobber og ingen av oss har (hittil, to år senere) fått hverken fast stilling eller økonomisk forutsigbarhet. Over halverte inntekten vår og er tvunget på leiemarkedet frem til vi får mer enn månedslange vikariater. Han har 30% samvær og betaler barnebidrag enda vi knapt kan forsørge oss selv og et fellesbarn. Anonymkode: 906e9...56c Hvorfor måtte dere si opp jobbene deres fordi mor flyttet? Måtte dere flytte også? Anonymkode: 2bbb8...ca5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor måtte dere si opp jobbene deres fordi mor flyttet? Måtte dere flytte også? Anonymkode: 2bbb8...ca5 Mor flyttet fem timer unna, så om samværet skulle fortsette, måtte vi nesten det, dessverre. Anonymkode: 906e9...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå