Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som ikke blir invitert?  Jeg blir aldri invitert med på aktiviteter av venner der det skal være flere personer.   Hver gang noen vil treffe meg så er det som regel en gåtur eller kaffe/middag ute kun jeg og en venn.  Slik er det med flere av vennene. Jeg savner å gjøre ting flere sammen.  Så når de snakker om sine andre planer er det vinkveld, middager, fest, hytteturer, ut på byen, konsert osv.   Jeg blir aldri invitert selv med selv om jeg kan ha sagt flere gang over tid at jeg vil f.eks dra oftere ut, på fjellturer eller hva det måtte være.  Er ubehagelig  åskulle invitere seg selv til alt.  Jeg vil ikke virke utakknemlig og jeg har det koselig sammen med den og den vennen, men kjenner jeg begynner å miste piffen og at det begynner å bli kjedelig og føles tomt.  Blir monotont å kun gjøre det samme igjen og igjen.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du ta initiativ til å gjøre noe med flere av vennene dine da?

• Liker 3
Skrevet
Blåjojo skrev (14 timer siden):

Kan ikke du ta initiativ til å gjøre noe med flere av vennene dine da?

Det er ulike venner fra ulike miljøer og slikt at der det er unaturlig å samle de som er.   Poenget er det å aldri å bli invitert med på noe med flere folk når man har nevnt at det er ting man ønsker å gjøre.  Man føler jo at man er uønsket eller for kjedelig til å bli med.  

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kiwipie said:

Det er ulike venner fra ulike miljøer og slikt at der det er unaturlig å samle de som er.   Poenget er det å aldri å bli invitert med på noe med flere folk når man har nevnt at det er ting man ønsker å gjøre.  Man føler jo at man er uønsket eller for kjedelig til å bli med.  

Kan det være at det er ulike venner fra ulike miljøer for dem også, da? Hvorfor er det de som skal invitere deg til ting hvor flere er med når ikke du kan gjøre det samme?

Anonymkode: 2f802...143

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv er ofte med flere venner og med på forskjellige ting.

Men jeg har en annen venninne (faktisk to til) som jeg bare er sammen med alene og henne. For når jeg er med henne alene har vi det koselig, og jeg hører mye på hva hun sier. Hvis jeg er sammen med henne og flere, blir de andre ganske lei. Hun snakker veldig mye om seg selv, og virker så selvsentrert.

Derfor er det lettest å være med henne alene. 

Anonymkode: 3d2d5...e79

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Kiwipie skrev (12 minutter siden):

Dette er jo veldig selvmotsigende. Hvis du ikke syns det er naturlig å invitere flere av dine venner på det samme, hvorfor skal de syns det er naturlig å invitere deg? Jeg har venner i ulike gjenger som jeg av flere grunner ikke blander, og så har jeg noen som jeg kan ta med til hvem som helst. Men egentlig syns jeg ikke du kan klage hvis du aldri tar initiativ til å invitere flere selv, hvorfor skal det være andre sitt ansvar at du vil være med når du aldri arrangerer?

Anonymkode: 9a053...cd5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri sagt noen steder at jeg ALDRI har prøvd å arrangere noe.  Det har jeg flere ganger.  Her jeg bor har jeg prøvd flere gang å samle noen, men det er vanskelig når man er i ulike faser i livet.  Det tok 3 uker å bare få satt en dato som passet for alle til en enkel middag. Jeg har tatt initiativ til en god del.   På hjemstedet mitt som jeg relativt ofte drar til har jeg ikke et eget hjem. Jeg er på besøk. Derfor kan jeg ikke invitere flere til meg.  Å det er der folk er fra ulike miljøer, aldre og livsituasjoner.  Igjen ikke enkelt å bare samle folk da heller.   Det er mine grunner.  Jeg kan ikke svare på om andre synes det er naturlig å invitere meg eller om de ikke vil blande folk fra miljøer.    

Det var et konkret spørsmål i innlegget mitt om det er flere som føler det samme.  Fleste spør bare i retur om hvorfor jeg aldri inviterer.   Antar at de fleste ikke kan relatere da. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir heller aldri invitert til gruppe-ting. 

Men det tenker jeg er litt naturlig. Jeg har ikke noen tilknytning til venners venner. Det ville vært litt unaturlig for venninnen min å invitere meg med på en gruppe-greie med hennes vennegjeng fra universitetsdagene, f.eks. 

Husk at det kan være like stress for de andre som arrangerer gruppeting. Du sier du ikke inviterer fordi det er vanskelig. Husk at det kan være like vanskelig for andre, men de gjør det likevel. 

Ja, det ER vanskelig å invitere når folk er voksne og har jobber, unger, forpliktelser i øst og vest. Bare å få til å treffe EN venn kan være utfordrende nok. 

Anonymkode: 658d4...53b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...