Gå til innhold

Hvordan takle snusslutt under vektnedgang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet mik vektnedgangsreise som en del av en livsstilsendring i fjor høst. Siden da har jeg gått ned 21 kg, fått et sunt kosthold, er i mye hverdagsaktivitet og trener fast, og neste punkt på listen var å slutte å snuse. Kuttet snusen for 4 dager siden, men hvordan takle ulvehungeren som plutselig traff meg? Jeg har lyst til å spise alt mulig, til og med mat jeg ikke liker. Jeg har alltid snust i stedet for å spise godteri, men nå som snusen er borte tenker jeg jo kun på søtsaker. Råd, erfaringer, historier fra dere i liknende situasjon osv, tas i mot med takk❤️

Anonymkode: 9b314...a18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikk vann! Puss tenner! Ta ti situps hver gang du tenker på snus og mat

Anonymkode: caff2...656

Skrevet

Midlertidig bruk av nikotinfri snus (hjelper mye på starten til det værste har gitt seg), puss tenner, munnskylle, tyggis. Prøv å hold deg i aktivitet/gjøre noe som får tankene vekk fra dette (fysisk aktivitet, shopping, sightsing, fjellturer osv osv) 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips dere! Tar alle med meg. Merker jeg har fått en ekstra energiboost etter jeg sluttet med snus. I løpet av fire dager har jeg ommøbler og lagt benkeplate på vaskerommet, og har malt hele kjøkkeninnredningen. Føler meg litt tussete, for har plutselig så mye energi😅 Mannen har også sluttet, men han ble sliten, irritabel og mistet matlysten, så vi har totalt forskjellig reaksjon på denne snusslutten enn så lenge. Stakkars han, sier bare jeg, som må leve med denne sprettballen jeg enn så lenge har blitt. 

TS

Skrevet

Så flink du er. :)

Jeg har litt over halvert bruken fra mandag til i går. I morgen går jeg fra 5 til 4 stk per dag og neste torsdag kutter jeg de siste 4. Skal reise bort på sykehus da i noen dager så da har jeg ikke snus tilgjengelig. Jeg blir også veldig fysen og blir jo redd for å legge på meg. Men må som deg forsøke å holde meg opptatt. 

lykkr til videre. :)

AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Så flink du er. :)

Jeg har litt over halvert bruken fra mandag til i går. I morgen går jeg fra 5 til 4 stk per dag og neste torsdag kutter jeg de siste 4. Skal reise bort på sykehus da i noen dager så da har jeg ikke snus tilgjengelig. Jeg blir også veldig fysen og blir jo redd for å legge på meg. Men må som deg forsøke å holde meg opptatt. 

lykkr til videre. :)

Takk for det, og i lige så! Håper du klarer det❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for det, og i lige så! Håper du klarer det❤️

Takk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Åh du er flink! Flinkere enn meg 😅 Jeg går også ned i vekt og ville slutte med nikotin. Meeeen i min hjerne var det logisk og heller begynne å røyke… så nå røyker jeg 🙄 Tanken bak det var å slutte være vandt til å ha noe under leppa, og røyk var bedre i mitt hodet fordi da får jeg ikke nikotin i kroppen konstant. Og det ville være lettere å slutte med røyk. 

Så det jeg råder deg til, er å IKKE gjøre som meg 😂

Mange gode råd her da 😄 Ellers er det vell å prøve distrahere seg, så man forhåpentligvis glemmer trangen til å spise noe godt… Fylle kjøkkenet med gode ting man bare kan hive ned på, mitt er bær med lett vanilje yoghurt og maiskaker med ostesmak. Jeg prøver spise litt mindre middag også, så jeg har mer å gå på ift når cravingsene kommer. For de kommer 🥲

Anonymkode: a06d2...efa

AnonymBruker
Skrevet

Et annet sunt triks er holiday dipp blandet ut i matypghurt 😄 spiser det med ønsket kuttet grønsaker 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Åh du er flink! Flinkere enn meg 😅 Jeg går også ned i vekt og ville slutte med nikotin. Meeeen i min hjerne var det logisk og heller begynne å røyke… så nå røyker jeg 🙄 Tanken bak det var å slutte være vandt til å ha noe under leppa, og røyk var bedre i mitt hodet fordi da får jeg ikke nikotin i kroppen konstant. Og det ville være lettere å slutte med røyk. 

Så det jeg råder deg til, er å IKKE gjøre som meg 😂

Mange gode råd her da 😄 Ellers er det vell å prøve distrahere seg, så man forhåpentligvis glemmer trangen til å spise noe godt… Fylle kjøkkenet med gode ting man bare kan hive ned på, mitt er bær med lett vanilje yoghurt og maiskaker med ostesmak. Jeg prøver spise litt mindre middag også, så jeg har mer å gå på ift når cravingsene kommer. For de kommer 🥲

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et annet sunt triks er holiday dipp blandet ut i matypghurt 😄 spiser det med ønsket kuttet grønsaker 

Tusen takk for hyggelig og nyttig svar med gode tips😍  

AnonymBruker
Skrevet
Hinsk skrev (På 22.6.2022 den 22.49):

Midlertidig bruk av nikotinfri snus (hjelper mye på starten til det værste har gitt seg), puss tenner, munnskylle, tyggis. Prøv å hold deg i aktivitet/gjøre noe som får tankene vekk fra dette (fysisk aktivitet, shopping, sightsing, fjellturer osv osv) 

Ikke begynn med nicotintyggis heller, det gjorde jeg og ble avhengig😂

Anonymkode: ac61c...2eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...