Gå til innhold

Dere som ikke har råd til feire med barn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere i ferien? Noen tips? Jeg har en tenåring i hus og ikke råd til å dra på ferie i år som alt er blitt så dyrt. Synes det er trist og skulle ønske jeg kunne reise med han akkurat der han vil. 

Anonymkode: 88600...590

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig.. hva med en sparkesykkel isteden? Eller noe annet han ønsker seg? 

Anonymkode: 11b96...84b

AnonymBruker
Skrevet

Har også en tenåring å har ikke råd til å dra på ferie. Har heller ikke råd til å kjøpe inn utstyr osv. Men håper på mye fint vær slik vi kan dra mye på stranden. Her er også en butikk som har gratis utlån av diverse ting som sup-brett, rulleskøyter, sykler osv. Så tenkte å benytte meg av det 😌

Anonymkode: 45179...fa0

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har også en tenåring å har ikke råd til å dra på ferie. Har heller ikke råd til å kjøpe inn utstyr osv. Men håper på mye fint vær slik vi kan dra mye på stranden. Her er også en butikk som har gratis utlån av diverse ting som sup-brett, rulleskøyter, sykler osv. Så tenkte å benytte meg av det 😌

Vil tenåringen gå på stranda med deg? Hehe, det vet jeg faktisk ikke om min vil.  

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å dra på stranda og noe sene turer til restaurant? Det pleier jo gjerne være noen koselige arrangementer i byer på kveldstid... 😊

Anonymkode: f2d75...310

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt en tenåring og ikke mulighet til å dra på en ferie så hadde jeg gitt penger så de kunne hengt med venner. En tenåring har vel lite lyst til å henge med mamma hele ferien.

Anonymkode: 06bcb...1b4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva må til for å kalle det en ferie? I min barndom var en tur med danskebåten eneste ferien, og jeg syntes det gikk fint. Kanskje det er mulig med ferie hvis du senker kravene litt?

Anonymkode: c5d65...b15

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg hatt en tenåring og ikke mulighet til å dra på en ferie så hadde jeg gitt penger så de kunne hengt med venner. En tenåring har vel lite lyst til å henge med mamma hele ferien.

Anonymkode: 06bcb...1b4

Absolutt! Men mange av vennene blir bortreist. Derfor jeg tenker slik. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lange frokoster og en utflukt i ny og ned😊

Anonymkode: 0fb0f...6ea

AnonymBruker
Skrevet

Tenåringer vil ikke reise eller tilbringe tid med foreldrene i ferien.  Dårlig råd eller ei.

Anonymkode: 1ea5f...62a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller råd til ferie. Han fikk seg en el sparkesykkel som han har ønsket seg i 2 år. Er kjedelig hjemme hele sommeren, men alt er så dyrt. Vi skal på Norway da..

Anonymkode: 4eac3...912

Skrevet

Jeg likte å dra på ferie med mamma og pappa da jeg var tenåring. Vi dro til Hellas, Tyrkia, Barcelona etc... Kjempegøy 😊

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Leie kajakker eller kano og dra på tur med telt? 

Anonymkode: adc2b...c07

AnonymBruker
Skrevet
Uglems skrev (17 minutter siden):

Jeg likte å dra på ferie med mamma og pappa da jeg var tenåring. Vi dro til Hellas, Tyrkia, Barcelona etc... Kjempegøy 😊

Så hjelpsomt for tråden. 

Anonymkode: 78722...fec

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Her var det litt av noen forslag: «kjøp en el-sparkesykkel, gå på restauranter om kveldene, dra på telttur, gi ham/henne penger, ta en tur med danskebåten, dra på ferie sammen»…..

-start med et treningsprogram, lån noen tv-serier på biblioteket (kan streames gratis), sommerjobb? Besøk slekt og venner, kontakt alle venner som kanskje også er hjemme. Dra og bade selvsagt, lag mat/bake. 

Anonymkode: 2a78c...f98

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil tenåringen gå på stranda med deg? Hehe, det vet jeg faktisk ikke om min vil.  

Gjenstår å se 😜 Men håper jo det. Mange av dem i vennekretsen hans skal til utlandet i sommer, så heller at jeg motiverer han til å bli med på stranda en at han sitter inne å gamer 🤣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finn en ny hobby og benytt dere av gratistilbud i nærområdet. Tidligere har geocaching og slikt vært populært. Her er det en del gratiskonserter, mulighet til å dra på strand/skogstur og annet. En på jobben har en sønn som dro på en slik leir for naturfag/realfag på dagtid i en uke, det var visst veldig moro (og gratis).

Anonymkode: 2336d...916

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere besøke venner / familie som bor litt unna? Da bor dere hvertfall gratis og dere får opplevelser. Bare å komme seg litt fra hjemme gjør godt 

Anonymkode: 57bc9...d26

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid bare vært på ferie i maks én uke, typ bilferie i Sverige. 
Men jeg har vært med venner, spilt spill med familie, dratt på stranda(selv i nord!), og har alltid elsket somrene.

Hva enn du gjør, ikke begynn å snakke om hvor kjedelig eller kjip sommerferie dere får.. Bare finn på ting, i den grad tenåringen vil det :)

Anonymkode: 6b6d6...590

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så hjelpsomt for tråden. 

Anonymkode: 78722...fec

Ikke slik ment, men flere her sier at tenåringer ikke liker å dra på ferie med foreldre eller være med foreldrene sine i ferien... Som om ts ikke skal gidde å prøve fordi ungen ikke liker det uansett. Det er jo bare tullete. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...