Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Jeg holder på å bli gal av mobiltelefonen min!! Helt siden jeg kjøpte den i sommer så har den hengt seg opp, telefonen ringer ikke når andre ringer til meg, ikke sendt sms, da henger den ihvertfall seg opp. Jeg kan heller ikke sende eller motta mms eller wappe. Jeg har lastet ned og slettet mms innstillinger i hytt og pine, lastet ny programvare ned på den, men til ingen nytte. Jeg har vært tre ganger med den i butikken hvor de også har prøvd å sende mms, ringe til den osv. De sa at jeg måtte levere den inn på ett verksted som de er knyttet til, mer kan de ikke gjøre. Jeg har prøvd å få time i 2 mnd på det verkstedet. De sier de er underbemannet osv. Men nå har toldmodigheten min tatt slutt! Mobilen er ganske ny og jeg betalte 3400 kr for den og da bør den bare virke!! Er det noen som vet om jeg kan heve kjøpet, kreve en ny mobil, penger tilbake...?
Brunhilde Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Sjekk Forbrukerrådet sine sider. Det står det masse om dette!
Superlammet Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Ta kontakt med SE, forklar dem situasjonen ang. butikk og verksted. Dersom de ikke kan hjelpe deg umiddelbart går du til butikken og henviser til kjøpsloven.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Mener det var noe programvarefeil på SE k750i fra telefonene i sommer, men det skal visst være oppgradert nå, så du skal kunne få byttet den.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Er jo som regel butikken der du kjøpte tlf som sender telefonen din videre på verksted.. hvertfall det jeg har opplevd. Og så er det noe med at hvis det tar lenger enn 3 uker så har du rett på ny, men er noen unntak slik som dele-vent. Men du har vel også noen "verksted" som kun gjør småting, oppgraderer software og sånn. Dit de har bedt deg om å gå? Kanskje du finner noen flere her: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...ate=ps5&zone=ps
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2005 #6 Skrevet 15. november 2005 Er jo som regel butikken der du kjøpte tlf som sender telefonen din videre på verksted.. hvertfall det jeg har opplevd. Og så er det noe med at hvis det tar lenger enn 3 uker så har du rett på ny, men er noen unntak slik som dele-vent. Men du har vel også noen "verksted" som kun gjør småting, oppgraderer software og sånn. Dit de har bedt deg om å gå? Kanskje du finner noen flere her: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...ate=ps5&zone=ps ← Ja, jeg ble henvendt til et lite verksted. Men det hjelper lite når de er underbemannet og jeg har ventet i over 2 mnd for å komme til der. Har sjekket forbrukerrådets sider. Det ser ikke ut som jeg kan heve kjøpet med det første. De kommer sikkert til å kreve at den skal innom verkstedet og så går det mange mnd før vi blir enige...*sukk*
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #7 Skrevet 15. november 2005 Her må du reklamere. Mobiltelefonen har helt klart mangler. Forbrukerrådet sier: "Du kan videre kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering) eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad... Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen." Les mer på: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023964913.16 Så gå tilbake til butikken og si det magiske ordet "reklamasjon". Her går det ikke på garanti, men på reklamasjon. Du kan jo gjerne ta med deg utskrift av den siden og slå i bordet med. Det er de som er ansvarlig for å reparere den, ikke du, og klarer de ikke det, så får de gi deg ny telefon.
Gjest happyending Skrevet 15. november 2005 #8 Skrevet 15. november 2005 Det er for det første helt uakseptabelt at de ikke tar imot telefonen din og sender den til verksted, og for det andre helt uakseptalbelt at verkstedet har 2 mnd ventetid.. Dette skal du selvfølgelig ikke finne deg i.. Selvom det lille verkstedet bare retter opp programvarefeil o.l, så er de nødt å ha avtaler med andre verkstedet hvis det er noe de ikke kan fikse.. Gå tilbake til butikken og smell i bordet med at du har krav på at de sender den inn for deg og hvis de nekter, så krever du ny telefon.. Og hvis ikke det hjelper, så går du rett til forbrukerrådet...
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2005 #9 Skrevet 17. november 2005 Det er for det første helt uakseptabelt at de ikke tar imot telefonen din og sender den til verksted, og for det andre helt uakseptalbelt at verkstedet har 2 mnd ventetid.. Dette skal du selvfølgelig ikke finne deg i.. Selvom det lille verkstedet bare retter opp programvarefeil o.l, så er de nødt å ha avtaler med andre verkstedet hvis det er noe de ikke kan fikse.. Gå tilbake til butikken og smell i bordet med at du har krav på at de sender den inn for deg og hvis de nekter, så krever du ny telefon.. Og hvis ikke det hjelper, så går du rett til forbrukerrådet... ← Jeg gikk og klaget i forgårs. De skulle sende den til et Verksted i Drammen. Jeg sa jeg ville ha en ny mobil (annen type) eller heve kjøpet. Han sa at jeg burde kommet tidligere. Herregud, jeg har jo vært og klaget til den samme mannen siden jeg kjøpte mobilen!! siden det hadde gått 4 mnd, så ville det bli en tapssak for butikken. Hallo, har de tenkt å selge den på nytt igjen! Han sa også at mobilen ikke min ikke var fra det partiet som hadde programvare feil, så det var nok andre ting som var i veien med mobilen min. Han kunne ikke love noe ang reklamasjonen. Noen som vet reglene på det her? Jeg fant dem ikke på forbruker siden. Åhh! Han sa han ikke visste hvordan forbrukerloven er, og lurte på om jeg ville at sjefen skulle ringe meg. Burde ikke han som ansatt i en mobil butikk vite litt om reklamasjons regler osv...?
Superlammet Skrevet 17. november 2005 #10 Skrevet 17. november 2005 Be om å få prate med sjefen hans du. Han skal iallefall vite om kjøpsloven, forbrukerloven og reklamasjonsrett. Men for guds skyld, les disse lovene selv også. Det finnes så utrolig mange frekke selgere..
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #11 Skrevet 17. november 2005 Kan ikke love noe ang reklamasjon? Dette er ikke snakk om å bytte, det er noe feil på varen! Jeg synes så absolutt du skal snakke med sjefen der. Og det hadde vært lurt om du kan notere deg omtrent når du har vært der og hva som har blitt sagt. Kan du legge fram en "logg" dersom saken går til forbrukerrådet, så står du langt sterkere. De er pliktige til å ta varen i retur når det er feil eller mangler på den. Og det er det jo helt klart her. Det heter forresten forbrukerkjøpsloven. Gå inn på lovdata.no så finner du den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå