AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Psykologen min har beskrevet meg som velstelt, sminket - men at jeg snakker fort og er litt intens i blikket? Hva menes med dette? Er det tegn på noe diagnose at jeg er intens i blikket siden hun skriver dette? Anonymkode: 2eea3...368 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Intens i blikket får meg til å tenke psykopati. Anonymkode: ccf30...273
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 De beskriver hvordan du fremstår for å se hvor oppegående du er. Kommer du ustelt, uten mimikk og taler langsomt, eller fremstår du normalt kledd, velstelt og "tilregnelig"? At du snakker fort og er intens i blikket kan kanskje tolkes som at du er opprørt/opphisset? Anonymkode: ecacb...614 4 1
skreppamedleppa Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Alt i dag er ikke dignoser!! Selv om kg folkene elsker å fjerndiagnosere mennesker.. Og det går fint an å både ha et intenst blikk og et blasst blikk uten noe som helst diagnose. For å få en diagnose bør du ha en utredning. Det beste du kan gjøre er å ha en kommunikasjon med psykologen din og stille spm om det du lurer på som blir skrevet i din journal😊 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Det er bare en observasjon. Særlig i første time og noen ganger innimellom, er det vanlig å skrive det som kalles psykiatrisk status presens. Noen gjør det helt kort, andre mer detaljert. Ikke alt man skriver der har betydning alene, men skal kunne gi leseren et inntrykk av hvordan pasienten framstår. Ingen psykologer mener det er bra eller dårlig om man sminker seg eller ikke. Men det er en observasjon om man ser stelt ut, om det innbærer sminke og parfyme eller at man har gredd håret og ser ren og pen ut. Det er noe helt annet enn om en person lukter og møter opp med hår som ikke har blitt vasket på flere uker. Det sier noe om evnen til å ta vare på seg selv. Man beskriver ofte også blikket. Får psykologen blikkontakt, virker pasienten engstelig eller avslappet. Men at psykologen skriver intenst blikk betyr ikke nødvendigvis noe galt, kun det som ble observert i timen. Kanskje tenker psykologen etter hvert at det bare er ditt vanlige ansiktsuttrykk og ikke noe som betyr noe spesielt, eller kanskje hun etter hvert tenker det er uttrykk for at du er engstelig i timene. Anonymkode: 65c66...3c7 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Det er bare en beskrivelse av deg. Ikke en mening. Anonymkode: 67694...03b 3
Gjest Ghostface Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Tror det er vanlig at de skriver om hvordan du ser ut/hvordan du er er. Det er vel for å skape en helhet av deg fra begynnelsen til nå?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Jeg var "velkledd, søt, men trist blikk og tynn" jeg var deprimert Anonymkode: e51da...8a8 3
Purple_Pixiedust Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 De skriver alltid noe om det ved innkomst når jeg legges inn. Typisk at jeg har rene klær, god formell kontakt, noe redusert emosjonell kontakt, lite blikkontakt. Sånne ting. Det er vel bare for å beskrive hvordan jeg framstår. 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg var "velkledd, søt, men trist blikk og tynn" jeg var deprimert Anonymkode: e51da...8a8 At en psykolog har beskrevet deg som "søt" i journale tror jeg ingen ting på. Anonymkode: ccf30...273 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 Å beskrive at du er velstelt og sminker deg sier noe om at du tar vare på personlig hygiene. Folk som er dypt deprimert klarer ofte ikke ta vare på personlig hygiene. Så det er sikkert for å kartlegge det. ikke alle bruker sminke heller til vanlig. Det motsatte av velstelt vil være å ikke stelle seg, fett hår og gjerne stram lukt av gammel svette, hårlukt og kroppslukt. det sier noe om hvordan en person har det Anonymkode: 0c774...154 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 Det er helt normalt å ha med en beskrivelse på hvordan pasienten fremstår. Det gjøres i både psykiatrien og i somatikken. Anonymkode: db45e...1a5 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Skrevet 22. juni 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Intens i blikket får meg til å tenke psykopati. Anonymkode: ccf30...273 Hvilken briljans! Hva skal vi vel med psykologer eller psykiatrikere når du kan diagnostisere på grunnlag av et par ord? Ts: Det er helt normalt med beskrivelser av utseende og framtoning, for det forteller noe om din tilstand. Anonymkode: 5d8b2...1ef 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 Psykologen min skriver hele tiden at jeg sjeldent skifter tøy, og det er så frekt!!!!!!!!!!!!!!!!! IKKE ALLE HAR RÅD TIL Å KJØPE NYE KLÆR HVER DAG!!!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: cc7de...b02 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 Det er helt normalt. Fin psykiater skriver om min fremtoning i hver time. Anonymkode: 1cf9b...42d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Psykologen min har beskrevet meg som velstelt, sminket - men at jeg snakker fort og er litt intens i blikket? Hva menes med dette? Er det tegn på noe diagnose at jeg er intens i blikket siden hun skriver dette? Anonymkode: 2eea3...368 Psykologer og psykiatere samt andre mennesker du skal ha behandling med, gir en enkel beskrivelse av deg i journalen. Det er normalt ja. Anonymkode: 59388...aed 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Psykologer og psykiatere samt andre mennesker du skal ha behandling med, gir en enkel beskrivelse av deg i journalen. Det er normalt ja. Anonymkode: 59388...aed Jeg forstår at dette er normalt, men syns det hørtes veldig negativt ut med «intens i blikket». Skjønner ikke helt hva dette skal bety. Fremstår jeg truende eller skummel? Hadde grått 1 time i strekk før timen som jeg prøvde (og klarte) å skjule Anonymkode: 2eea3...368
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 Er helt vanlig at de kommenterer utsende som i væremåte/fremtoning, hygiene og klær. En psykolog skrev jeg var "Adekvat i tøyet", det skrev hun nesten hver gang jeg var der. Har også fått en del beskrivelser av hvordan jeg fremstår så fort jeg kommer inn i rommet. Alt fra avvisende, formell, kort og presis fremtoning og ikke minst; senket stemningsleie. Det morsomste var da psykologen skrev "Pas er i godt humør i dag, har mye humor. Muligens suicidal. Selvmordsvurdering vurderes som kronisk forhøyet, men ikke akutt". Altså når jeg er lykkelig og lett til sinns, så er jeg suicidal. Hun hadde rett da og kjenner meg veldig godt, men allikevel 😂 Anonymkode: 7321f...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #19 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er helt vanlig at de kommenterer utsende som i væremåte/fremtoning, hygiene og klær. En psykolog skrev jeg var "Adekvat i tøyet", det skrev hun nesten hver gang jeg var der. Har også fått en del beskrivelser av hvordan jeg fremstår så fort jeg kommer inn i rommet. Alt fra avvisende, formell, kort og presis fremtoning og ikke minst; senket stemningsleie. Det morsomste var da psykologen skrev "Pas er i godt humør i dag, har mye humor. Muligens suicidal. Selvmordsvurdering vurderes som kronisk forhøyet, men ikke akutt". Altså når jeg er lykkelig og lett til sinns, så er jeg suicidal. Hun hadde rett da og kjenner meg veldig godt, men allikevel 😂 Anonymkode: 7321f...3d7 Bra hun kjenner deg så godt da❤️ Jeg får ikke tilgang til journal, hvis ikke jeg ringer dit og spør. Men jeg tror ikke jeg tør å se hva h*n har skrevet om meg😬 Anonymkode: 85dcd...4fd
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #20 Skrevet 23. juni 2022 Aldri sett noe skrevet om meg og utseende, men har stått at jeg fremstår som "ordnet". Tror det er positivt? Anonymkode: ab731...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå