AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Min samboer sjekket nylig kvaliteten på sæd. Han har mye høyere enn gjennomsnittet, men trege svømmere. Likevel mente gynekolog at siden han har nesten dobbelt så mange sædceller som normalt, vil dette ikke ha noe å si og han skal kunne gjøre noen gravid. Jeg har sjekket eggstokker, eggledere, livmor og spylt med kontrastvæske. Hva mer er det å sjekke? Anonymkode: df72a...17b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide da? Og er du sikker på at du treffer eggløsningen hver gang? Anonymkode: e8987...259
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide da? Og er du sikker på at du treffer eggløsningen hver gang? Anonymkode: e8987...259 Vi har prøvd i over 1 år og har sex ca hver dag. Har aldri tatt eggløsningstester siden vi har sex hele tiden. Har regelmessig syklus på 27-31 dager Anonymkode: df72a...17b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Det er en del par hvor en bare ikke finner noen årsak. Vi var blant dem, og fikk diagnosen "uforklarlig infertilitet". Noen ganger finner en ut mer ved IVF-forsøk. F.eks. kjenner jeg noen som fant ut at eggene ikke ble befruktet fordi de hadde "hardt skall", altså sædcellene klarte ikke å trenge inn. Hos oss fant de ikke noe unormalt mens vi holdt på med IVF heller. Men etter å ha fått et prøverørsbarn, fikk vi ett til uten hjelp. Så jeg tror at første svangerskap rettet opp i et eller annet (eller så hadde vi bare veldig flaks). Anonymkode: 1c11d...0d1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Kan hende det var veldig tilfeldig, men fikk et tips om å prøve solvipect slimløsende hostesaft i dagene før el, i tilfelle tykt eggløsningsslim. Da hadde vi vært igjennom et mislykket ivf forsøk allerede, og skulle planlegge neste. Men den mnd. ble vi faktisk gravid. Anonymkode: a0928...d43
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #6 Skrevet 24. juni 2022 Det er jeg som startet tråden. Vi fikk faktisk positiv test både strimmel og digital igår 🥳 Anonymkode: df72a...17b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #7 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jeg som startet tråden. Vi fikk faktisk positiv test både strimmel og digital igår 🥳 Anonymkode: df72a...17b Gratulerer! Ville bare si at vi prøvde selv 1 år cirka før det klaffet. Noen gang tar det bare tid. Var på utredning selv og de fant ingenting unormalt med noen av oss. Vurderte gå i gang med IVF prosess så bestilte legetime for å komme i gang offentlig, og jeg ble gravid akkurat rett før legetimen😄 Anonymkode: 2319c...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå