AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Takler det ikke mer! Sønn på 5,5 år fotfølger meg, snakker til meg og sier mamma minst 8796437 ganger i døgnet! hjelper ikke at jeg er med en baby som jeg også være med. Og nei, han er ikke sjalu, det kommer ikke av det. Han har vært sånn hele tiden, sitt og se på TV med meg, kom å lek med meg, skal vi til sandkassen sammen? Nei for helvete, lek i sandkassen selv! Han er på do nå og roper mamma, mamma, mamma. Jeg svarer ikke lenger fordi jeg spurte hva det var og han svarer med at jeg må komme å se på stankelbenet på badet. Han kan både tørke seg selv og er ikke redd insekter, så dette klarer han helt fint men neida! Han skal fortsatt ha meg rundt seg. Samme gjelder pappaen, han roper på oss begge uansett når på døgnet, såpass at han noen ganger kaller meg pappa før han skjønner at han tok feil å fikk latterkrampe. Vi driver gård og han er ute hvis jeg er ute, og skal kun leke der jeg er. Enten det er i fjøset eller ute å slår gress så er han DER. Og den kjeften.. holder aldri munn! Blir han ikke sliten? fikk jeg fred når jeg lagde middag? Nei, jeg satt meg på gulvet og ammet og gjett hvem som lekte med ball på kjøkkenet! Har så dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg ikke er nok med han fordi jeg den siste tiden ikke takler han. Så sammenlagt, de dagene barnet til og med er i barnehagen/skole, hvor mange timer (eller minutter) er dere å LEKER med barnet? Full dedikasjon til barnet? Ta gjerne med skjermtid sammen, fordi min unge trenger oss til å se og kommentere TV sammen også, ellers er det kjedelig. og nei, han er ikke usikker/introvert/eller noe, mer det motsatte. For sosial og for aktiv. Venn med alle, SNAKKER med alle. Han har jo snakket høl i hue på bibliotekaren stakkar. Anonymkode: a42c5...aca 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Han kom ut fra badet nå. Var visst ikke et stankelben.. var bare en hårdott 😱😭 får ikke fred når han er på do engang! Anonymkode: a42c5...aca 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 Kom ut fra soverommet etter å ha lagt minste mann, i det jeg åpner døren hører jeg «hei mamma». Vi så hverandre for 10 minutter siden! Anonymkode: a42c5...aca 1 1
Pilleville Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Eine sønn min var slik. Einaste tiden det var stilt var når han var på do. Vaksen no, vart folk av han og👍 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Hahahaha! Sånn var min 5 åring også Roet seg betraktelig når hun ble 6 og ikke minst når hun begynte å få venner på besøk. Anonymkode: f8ae5...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Ja, har han ingen venner i nærheten? Dere bor kanskje litt avsides til på gården, men hadde det gått an å sende han på besøk? Anonymkode: ef358...f0e 2
Nowayback Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Syns det høres ut som en skjønn gutt som liker mammaen sin, rett og slett. 3 1 1
Hippogriff Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Sånne perioder har mine også hatt. Man kan jo bli gal av mindre når det aldri er fred å få. Trøsten får være at det gjerne går i perioder før det til slutt går over. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 Han høres da veldig nydelig ut spør du meg.. Høres ut som at han trenger noen venner, hvorfor har han ikke venner på besøk - eller er på besøk hos venner? Det er viktig i den alderen 😊. Ellers er nok dette helt normalt, det går over - så nyt at du føler han trenger deg. Tiden går altfor fort. Anonymkode: b13ec...ca5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 Jeg forstår at det kan bli slitsomt, men det går over etterhvert. Du får ta det som et tegn på at han liker å være med deg og er glad i deg 😊, motsatt hadde vært ganske trist. Anonymkode: b9961...e1a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 Bonusbarnet mitt var også sånn for noen år siden😂 Sinnsykt slitsomt, men tenker likevel tilbake på det som noe koselig. Hver eneste gang noen gikk på do så måtte plutselig barnet på do også, slo aldri feil😅 Anonymkode: a67b0...06b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 De vokser jo opp så fort. Med så mye søvn, og barnehage, syns jeg ikke man får for mye tid med barna. Heller motsatt. Så jeg leker og prater med de. Er jo som svamper, så det er nå man dytter inn all kunnskap,oppførsel og forståelse. Vil ikke at de skal være langt unna i den alderen heller, så bra om de følger etter. Anonymkode: e016a...521
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #13 Skrevet 22. juni 2022 Haha! Er det datteren min du snakker om? Hun er også 5 og munnen går i ett hele dagen. Mamma, se! Skal vi kaste ball? Hvor er pappa? Mamma? 🤣 Anonymkode: 9a744...a41
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Hahaha😂 Unnskyld at jeg ler, men det er morsomt fordi jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Min datter er på samme alder. Hun er som en fulladet batteri hele dagen 😅 Anonymkode: 96478...e45
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #15 Skrevet 22. juni 2022 Tiden flyr, en dag er den gutten som roper på mamma og vil ha med mamma på alt blitt tenåring. En dag er han ikke interessert i å henge med deg lengre, og han roper sjeldent på deg. Den tiden vil du savne den lille gutten som ville holde deg i hånden. Plutselig er ikke gutten din hjemme noe særlig en gang, kun ute med venner og du sitter og tenker på minnene fra han var liten. Jeg vet hva jeg snakker om, jeg er der nå og savner så veldig tiden jeg var hans store helt ❤ Anonymkode: 43b44...233 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #16 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takler det ikke mer! Sønn på 5,5 år fotfølger meg, snakker til meg og sier mamma minst 8796437 ganger i døgnet! hjelper ikke at jeg er med en baby som jeg også være med. Og nei, han er ikke sjalu, det kommer ikke av det. Han har vært sånn hele tiden, sitt og se på TV med meg, kom å lek med meg, skal vi til sandkassen sammen? Nei for helvete, lek i sandkassen selv! Han er på do nå og roper mamma, mamma, mamma. Jeg svarer ikke lenger fordi jeg spurte hva det var og han svarer med at jeg må komme å se på stankelbenet på badet. Han kan både tørke seg selv og er ikke redd insekter, så dette klarer han helt fint men neida! Han skal fortsatt ha meg rundt seg. Samme gjelder pappaen, han roper på oss begge uansett når på døgnet, såpass at han noen ganger kaller meg pappa før han skjønner at han tok feil å fikk latterkrampe. Vi driver gård og han er ute hvis jeg er ute, og skal kun leke der jeg er. Enten det er i fjøset eller ute å slår gress så er han DER. Og den kjeften.. holder aldri munn! Blir han ikke sliten? fikk jeg fred når jeg lagde middag? Nei, jeg satt meg på gulvet og ammet og gjett hvem som lekte med ball på kjøkkenet! Har så dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg ikke er nok med han fordi jeg den siste tiden ikke takler han. Så sammenlagt, de dagene barnet til og med er i barnehagen/skole, hvor mange timer (eller minutter) er dere å LEKER med barnet? Full dedikasjon til barnet? Ta gjerne med skjermtid sammen, fordi min unge trenger oss til å se og kommentere TV sammen også, ellers er det kjedelig. og nei, han er ikke usikker/introvert/eller noe, mer det motsatte. For sosial og for aktiv. Venn med alle, SNAKKER med alle. Han har jo snakket høl i hue på bibliotekaren stakkar. Anonymkode: a42c5...aca Vi er med vår veldig mye og elsker hvert minutt. Hvis man skal ha barn så er det jo sånn det er en periode. Anonymkode: 181b9...e31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå