AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Baby er en uke gammel Jeg er konstant trøtt, sover lite på nettene. Har lite overskudd Får så dårlig samvittighet ovenfor storesøster som er 3,5 år. Føler jeg får gjort så lite med henne, og svarer henne litt i en sur tone fordi jeg er så sliten. Har alltid dårlig samvittighet etterpå, og prøver å kose så mye som jeg kan med henne. Hun sover med pappaen nå, og jeg med baby. Det er bare sårt. Uff. Hun er jo så flink, det er bare jeg som er på underskudd av energi nå.. gjør jeg noe nå så sier hun ofte at hun vil være med pappa. Sånn var det ikke før, da var det bare mamma. Måtte bare lufte dette litt. Anonymkode: bdab1...7cc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Du er ikke den første som har hatt disse følelsene, og du blir ikke den siste. Jeg kjenner meg veldig godt igjen, og mange av de rundt meg som har flere barn har beskrevet det samme. Særlig de aller første ukene. Nå gleder jeg meg over at barna mine sier de er heldige som har hverandre fordi de alltid har noen å leke med, og er gode venner selv om de også krangler. Men jeg husker hvordan jeg gråt av dårlig samvittighet da lillesøster var en uke, og føler virkelig med deg. Husk, du har to armkroker. En dag om ikke alt for lenge vil du nok sitte i sofaen eller sengen med en i hver armkrok og kjenne at dere har det fint alle sammen ❤️ Anonymkode: 94159...e15 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er ikke den første som har hatt disse følelsene, og du blir ikke den siste. Jeg kjenner meg veldig godt igjen, og mange av de rundt meg som har flere barn har beskrevet det samme. Særlig de aller første ukene. Nå gleder jeg meg over at barna mine sier de er heldige som har hverandre fordi de alltid har noen å leke med, og er gode venner selv om de også krangler. Men jeg husker hvordan jeg gråt av dårlig samvittighet da lillesøster var en uke, og føler virkelig med deg. Husk, du har to armkroker. En dag om ikke alt for lenge vil du nok sitte i sofaen eller sengen med en i hver armkrok og kjenne at dere har det fint alle sammen ❤️ Anonymkode: 94159...e15 Takk! Det hjalp mye å høre dette❤️ Anonymkode: bdab1...7cc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Sånn er det når dere har valgt å få flere barn. Må være utrolig trist og sårt for eldstemann. Synes flere burde tenke seg om og vurdere enebarn! Anonymkode: 1172b...73a 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sånn er det når dere har valgt å få flere barn. Må være utrolig trist og sårt for eldstemann. Synes flere burde tenke seg om og vurdere enebarn! Anonymkode: 1172b...73a TS her Ja det er nok sårt, men det er også en liten del av livet. Jeg tror at det går seg til, og at etterhvert så blir de glad for å ha hverandre. Selvom det er sårt akkurat nå, så skal jeg prøve å balansere det så godt jeg kan, og prøve å bruke ekstra tid på eldste da baby ikke får med seg så mye Jeg ønsker ikke enebarn, da jeg selv vet hvordan det er å være det. Ellers takk. Anonymkode: bdab1...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her Ja det er nok sårt, men det er også en liten del av livet. Jeg tror at det går seg til, og at etterhvert så blir de glad for å ha hverandre. Selvom det er sårt akkurat nå, så skal jeg prøve å balansere det så godt jeg kan, og prøve å bruke ekstra tid på eldste da baby ikke får med seg så mye Jeg ønsker ikke enebarn, da jeg selv vet hvordan det er å være det. Ellers takk. Anonymkode: bdab1...7cc Beklager, det går seg nok til, og det er klart de kommer til å ha glede av hverandre ❤️ Anonymkode: 1172b...73a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sånn er det når dere har valgt å få flere barn. Må være utrolig trist og sårt for eldstemann. Synes flere burde tenke seg om og vurdere enebarn! Anonymkode: 1172b...73a For noe tull! Barn har godt av å ha noen å dele oppmerksomheten med! Bare se på alle enebarna i Kina, ikke uten grunn de kalles familiens keisere.. Anonymkode: 49669...5d6 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Kanskje hun har godt av å være litt mer med pappa, siden du skriver at det bare var mamma før? Tenker at det er pappaen sin tur til å få litt oppmerksomhet jeg.....Dette går seg nok til.... Anonymkode: 0bb98...081 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For noe tull! Barn har godt av å ha noen å dele oppmerksomheten med! Bare se på alle enebarna i Kina, ikke uten grunn de kalles familiens keisere.. Anonymkode: 49669...5d6 Det er mange enebarn som ikke er familiens keisere altså. Og å sammenligne å frivillig velge enebarn med det som lenge var påtvunget ett-barns politikk er litt merkelig. Anonymkode: c2765...fcd
mingus Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Sånn er det når dere har valgt å få flere barn. Må være utrolig trist og sårt for eldstemann. Synes flere burde tenke seg om og vurdere enebarn! Anonymkode: 1172b...73a Tullball. TS: kunne skrevet det samme for 4,5 mnd siden, bare byttet ut med storebror.. barseltårene var mange, og samvittigheten ovenfor den lille gutten min var elendig, fordi han hele tiden måtte tilpasse seg etter babyen, ikke klemme på, ikke riv i babyen, vent litt babyen må spise, ikke vekk babyen osv.. men det går seg til. Nå har jeg mer tid til han, er ikke så stresset over den nye situasjonen og klarer å svare mindre surt. Blir jeg stresset og svarer litt surt for det om, stopper jeg fort også begynner vi å tøyse og le heller, for alt er ikke så mørkt og tungt nå. Babyen kan ligge for seg selv på gulvet mer, og har blitt mer robust så han kan sitte og leke forsiktig med henne. Det blir bedre, hold ut 💜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå