Gå til innhold

Hundebæsj til besvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til klistremerker eller andre måter til å få folk til å slutte å kaste poser med hundebæsj i søppla vår? Huset vårt er langs en vei til busstopp og undergang, men på et boligfelt. Mange som går forbi og  dessverre bruker søppeldunken vår til posene da de ikke gidder bære dem med seg. De må gå noen meter inn på plassen vår som forøvrig er gjerdet inn, for å kaste fra seg i søppeldunkene, men dunkene er godt synlige fra veien. 

Gidder ingen diskusjon rundt det om folk bør eller ikke bør få lov å bruke søppeldunkene våre, jeg vil ikke ha andres hundedritt i mine søppelkasser uansett. Har skjedd flere ganger nå at det har gått hull på posene og vært smurt dritt inni hele søppeldunken. I tillegg til at mange slenger oppi papirdunken om det er fullt i de andre.  Synes forøvrig det er veldig unødvendig da vi bor 2 minutter å gå unna både butikk, senter, bensinstasjon osv.. 

Anonymkode: ae681...4ad

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det er kjedelig når det går hull på posen. Det har enda ikke skjedd her (som jeg vet om i hvert fall), og vi har et klistremerke med med motsatt budskap «Kast gjerne hundeposen her!». Heller det enn at det ligger dritt i gata. Har også knyttet opp poser langs gjerdet, og siden vi bor på toppen av bakken har vi også hengt en liten skål vann på gjerdet. Er ikke spesielt hundekjær, men jeg hater bæsj under skoa. 

Anonymkode: a26be...f34

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er hundeeier selv, kaster ikke i private søppelkasser og skjønner at det er stress. Skulle tro det holdt med gjerde og avstand til veien egentlig.

Kunne dere satt opp skilt på gjerdet med "privat - ingen adgang" eller lignende? 

Anonymkode: ed81c...3cb

• Liker 2
Skrevet

Stopp å bry deg kanskje? Jeg ser heller at folk kaster posen i dunken vår en at de ikke plukker opp.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke mulighet til å ha hengelås på dunken?

Anonymkode: 73234...fff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flytte dunken? Skaffe lås? 

Anonymkode: 8dfd7...f46

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (6 minutter siden):

Stopp å bry deg kanskje? Jeg ser heller at folk kaster posen i dunken vår en at de ikke plukker opp.

Når hele søppeldunken flere ganger har vært smurt inn med dritt innvendig fordi det er hull på posene eller at folk ikke knytter posene så bryr jeg meg jo. Folk plukker jo opp posen, da må de vel klare å bære den med seg, de som har skaffet seg hund og ikke jeg. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har ikke mulighet til å ha hengelås på dunken?

Anonymkode: 73234...fff

Vil helst slippe å måtte låse dunken, da de eldste barna går ut med søppla også. Men det er jo et alternativ, litt kjipt om vi glemmer å låse opp før de henter søppla eneste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vil helst slippe å måtte låse dunken, da de eldste barna går ut med søppla også. Men det er jo et alternativ, litt kjipt om vi glemmer å låse opp før de henter søppla eneste.

Finnes hengelås med kode.

• Liker 1
Skrevet

Hvis dunken er smurt inn med dritt innvendig flere ganger er det fordi noen synes du er en drittsekk og gjør det med vilje. Jeg kan jo til en viss grad forstå det når du er så opptatt av søppelkassa di. Hos oss går det hundeeiere forbi hele tiden. Har aldri opplevd at posene sprekker.  Selvfølgelig kaster de også i vår kasse. Det er jo bare hyggelig, Jegskal jo ikke opp i kassa.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å printe ut noe ala dette og henge på søppelkassa, ts? Jeg har forøvrig hund selv, men skjønner problemstillingen din godt. En eller to hundebæsj er ok, men hvis det er veldig mange som kaster hos dere skjønner jeg at det blir irriterende. 

CD520339-4ED5-4CEB-9913-C25AAC838B9A.png

Anonymkode: 60e63...ae2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (7 minutter siden):

Hvis dunken er smurt inn med dritt innvendig flere ganger er det fordi noen synes du er en drittsekk og gjør det med vilje. Jeg kan jo til en viss grad forstå det når du er så opptatt av søppelkassa di. Hos oss går det hundeeiere forbi hele tiden. Har aldri opplevd at posene sprekker.  Selvfølgelig kaster de også i vår kasse. Det er jo bare hyggelig, Jegskal jo ikke opp i kassa.

Herregud for et tåpelig svar! Det har blitt søl inni fordi folk ikke knytter posene igjen og så  har det blitt presset søppel poser oppå. Vi har små søppelkasser til restavfall så på slutten av uken må alt presses nedi for å få plass til alt. Hvis folk virkelig tenker sånn som deg og er så skutt i topplokket at de gjør sånn med vilje så blir det hengelås da✌️Er ikke interessert i å plukke opp poser med hundebæsj fra papiravfallet hver uke eller vaske det utav de andre søppelkassene om det blir gris bare fordi folk ikke gidder bære bæsjen etter sin egen hund noen hundre meter til neste offentlige søppelkasse. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Lås med kode. 

Jeg bor også langs veien, og her kastes det mye rart. Har også opplevd et par ganger at ungdommer har veltet søppelkasser for gøy. Vi løste det med å bygge søppelkassehus med kodelås på. For det første ser det mye penere ut, for det andre har ikke hvem som helst tilgang. :)

Anonymkode: 688d6...f7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med å printe ut noe ala dette og henge på søppelkassa, ts? Jeg har forøvrig hund selv, men skjønner problemstillingen din godt. En eller to hundebæsj er ok, men hvis det er veldig mange som kaster hos dere skjønner jeg at det blir irriterende. 

CD520339-4ED5-4CEB-9913-C25AAC838B9A.png

Anonymkode: 60e63...ae2

Ja, skal få printet ut og laminert i dag. Men kommer nok til å bestille lås også. En pose eller to er helt i orden, så lenge den knyttes skikkelig igjen og ikke kastes oppi om det er helt fullt. Eller som flere gjør, kaster posen i papirdunken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lås med kode. 

Jeg bor også langs veien, og her kastes det mye rart. Har også opplevd et par ganger at ungdommer har veltet søppelkasser for gøy. Vi løste det med å bygge søppelkassehus med kodelås på. For det første ser det mye penere ut, for det andre har ikke hvem som helst tilgang. :)

Er det lås på selve huset eller på kassene? Kanskje vi må bygge et sånn hus rett og slett, vi har bare en slags platting nå. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å bære med seg sitt eget søppel, uansett hva det skal være. Som om eneste alternativ er å kaste det i naturen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv flere hunder Jeg plukker opp etter og kaster i (egen) bossdunk, og har ALDRI opplevd at posene revner. Jeg lurer også på hvordan hele dunken din kan bli innsmurt i dritt om det går hull på en pose...

Med det sagt: Jeg syns det er unødvendig å kaste i andre folks private bossdunker, men tross alt bedre enn å bare slenge posen fra seg.

Anonymkode: 7a4c3...56f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det lås på selve huset eller på kassene? Kanskje vi må bygge et sånn hus rett og slett, vi har bare en slags platting nå. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å bære med seg sitt eget søppel, uansett hva det skal være. Som om eneste alternativ er å kaste det i naturen.. 

Vi har lås på selve huset/dørene. Kvelden før tømming låser vi opp slik at søppeltømmerene får tilgang. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lås på selve huset/dørene. Kvelden før tømming låser vi opp slik at søppeltømmerene får tilgang. :)

Det var veldig lurt, må få mannen til å snekre et sånt! Enklere for barna å låse opp det enn en liten hengelås på dunken tenker jeg. Takk for tips😊

AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (12 timer siden):

Du bestemmer da ikke hva HI skal bry seg om når det gjelder hennes søppelkasse. Og når folk har skaffet seg hund bør de også ta jobben det medfører uten å belemre andre med sitt hundehold. Alternativet til å kaste egen hunds bæsj i fremmedes private søppelkasser er altså IKKE å la være å plukke opp. 

Anonymkode: 781d4...f30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (39 minutter siden):

For et usympatisk svar. Som om det er greit å smøre dritt i HIs søppelkasse fordi hun ikke vil gjøre sin private søppelkasse offentlig. Fint for deg at du synes det er hyggelig at andre bruker din søppelkasse til hundebæsj, men HI synes ikke det og bør respekteres uten sånne fjortissvar. 

Anonymkode: 781d4...f30

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...