AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Jeg får stusselige 2000 kroner for sønnen vår på 14 år i bidrag av far, men det er greit nok. Sønnen min har alt han trenger, men det er takket være meg. Til neste år er han konfirmant, og far sier at bidraget skal dekke hans del der også. Men med lokale selvom vi tar et til ok pris, lager mye av maten selv som koldtbord- så koster den dagen mange tusen kroner uansett. Så har vi dress, pynt osv, blir mye penger til slutt. Far og han familie forventer å komme i selskapet og komme til dekkel bord, ikke kunne de bidra med en kake en gang. De ble nesten fornærmet da vi snakket fort om det. Har begynt å planlegge og har meldt sønnen min opp til konfirmasjon nå og ordnet lokale. Er det sånn at far ikke skal bidra noe mer fordi han liksom betaler bidrag som jeg synes egentlig er lavt, men latt gå? Anonymkode: 6c6ea...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Dette er sånt du kan kreve ekstra bidrag for. https://www.nav.no/bidrag-utgifter Anonymkode: f964a...9e2 14 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er sånt du kan kreve ekstra bidrag for. https://www.nav.no/bidrag-utgifter Anonymkode: f964a...9e2 Hvis jeg gjør det blir det krig 🤷♀️ Anonymkode: 6c6ea...6fa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis jeg gjør det blir det krig 🤷♀️ Anonymkode: 6c6ea...6fa Så hva vil du med tråden da? Enten krever du penger (og det blir krig), ellers lar du vær (og slutter å klage). Anonymkode: 5a5c4...069 43 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis jeg gjør det blir det krig 🤷♀️ Anonymkode: 6c6ea...6fa Ja den krigen hadde jeg tatt i allefall. Anonymkode: 3a825...fc2 25 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Er det nav som har beregnet bidrag? Her kan du enten si at dere deler på utgiftene ellers så får han arrange sin egen fest Anonymkode: 94d9c...aa4 18 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis jeg gjør det blir det krig 🤷♀️ Anonymkode: 6c6ea...6fa Du spør om det ikke er meningen at han skal betale sin del av konfirmasjonen. Jo, det er det. Han kommer nok ikke til å gjøre det på eget initiativ. Så hvordan har du tenkt å løse det da? Anonymkode: de048...d0a 11 4
Mooza Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 La det bli krig. Spiller det noen rolle?? Alle andre dekker konfirmasjon og mer i bidrag for barnet sitt en eksen din. Hvorfor skal han slipper unna?? Fordi han blir sint?? Ja, det var jo en grei måte å unngå sine forpliktelser. Bli sint selv! 18 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så hva vil du med tråden da? Enten krever du penger (og det blir krig), ellers lar du vær (og slutter å klage). Anonymkode: 5a5c4...069 Fordi jeg lurte på om det var sånn at jeg ikke kunne spørre han om noe ekstraordinært fordi han betaler bidrag? Tar jeg ting gjennom nav så blir han sur, jeg må evt få han på banen selv. Anonymkode: 6c6ea...6fa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 Bare å kreve ekstra bidrag det. Bare vær oppmerksom på at det er 6 måneders behandlingstid, så spar i forkant så du har pengene. Anonymkode: ae6b5...e05 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 Men takk for svar dere, da vet jeg at jeg ihvertfall kan kreve noe av han selvom han betaler bidrag. Anonymkode: 6c6ea...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #12 Skrevet 22. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men takk for svar dere, da vet jeg at jeg ihvertfall kan kreve noe av han selvom han betaler bidrag. Anonymkode: 6c6ea...6fa Er bidraget beregnet av nav? Det høres lavt ut? Anonymkode: 11f80...616 2
Mooza Skrevet 22. juni 2022 #13 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men takk for svar dere, da vet jeg at jeg ihvertfall kan kreve noe av han selvom han betaler bidrag. Anonymkode: 6c6ea...6fa Gi han valget. Enten dekker han sin del, eller så må du faktisk kreve inn via NAV. Si at du ikke noe valg Og den jækla kaka skal han bake eller kjøpe. Sint, lei seg....-ikke ditt problem. Dette går kun ut over barnet ditt som får en sliten mor som må dekke alt, og som får mindre å rutte med fordi far kan slippe unna. " Stakkars meg-fedre" vet jeg alt om. Mødre dekker ofte alt og mer til...ikke la deg lure. 9 4
Gjest Chroma Skrevet 22. juni 2022 #14 Skrevet 22. juni 2022 Mooza skrev (5 minutter siden): Gi han valget. Enten dekker han sin del, eller så må du faktisk kreve inn via NAV. Si at du ikke noe valg Og den jækla kaka skal han bake eller kjøpe. Sint, lei seg....-ikke ditt problem. Dette går kun ut over barnet ditt som får en sliten mor som må dekke alt, og som får mindre å rutte med fordi far kan slippe unna. " Stakkars meg-fedre" vet jeg alt om. Mødre dekker ofte alt og mer til...ikke la deg lure. Dette. Han slipper unna fordi han blir sur og lager krig? Det blir for dumt.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #15 Skrevet 22. juni 2022 Er faren så fjern at han tror 2000 skal dekke hans utgifter ved konfirmasjon ? Jeg leide lokaler med mat og drikke, kjøpte blomster og pyntet sjøl. Familien bakte kaker pluss en festkake fra baker. Dress og sko til konfirmanten også. Tror far fikk tilsendt en regning fra restauranten på kr 8000 som var halve regningen. Det er bare å sette opp et budsjett og sende det til far. Om han ikke godtar så blir hans familie hjemme på konfirmasjonsdagen. Evt ta resten via NAV . Norn må stille opp for gutten i denne saken Anonymkode: c2bb9...11b 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #16 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis jeg gjør det blir det krig 🤷♀️ Anonymkode: 6c6ea...6fa Så la det bli krig, det er like mye hans sønn og han er forpliktet til å bidra. Så sånn sett har han ikke noe han skulle sagt🤷♀️ Han vet at du gir deg når han blir sint, så ikke la han "vinne" dette. Det bør jo være en selvfølge at han bidrar. Og det er ingen på hans side av familien som vil bidra med kake eller annet? Hvor mye samvær har han? Om han nekter, så får du si at du ikke har råd til et stort selskap og at han da får lage et eget selskap for hans side av familien. Anonymkode: a2baf...67a 6 2
NiceOrNothing Skrevet 22. juni 2022 #17 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis jeg gjør det blir det krig 🤷♀️ Anonymkode: 6c6ea...6fa Ikke bry deg om at det blir krig . Si at nav ba deg gjøre dette. Da det er en lovfestet rettighet . Så får han rette sinnet sitt mot nav . Etterpå. Ta vare på alle kvitteringer å søk om att han dekker halve . 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #18 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis jeg gjør det blir det krig 🤷♀️ Anonymkode: 6c6ea...6fa Så lag krig. Hvorfor skal du ikke det? Burde jo bli krig av at han ikke bidrar uansett. Anonymkode: 7d135...e68 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #19 Skrevet 22. juni 2022 Han betaler bidrag. La mannen få fred. Anonymkode: 33802...b12
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #20 Skrevet 22. juni 2022 Jeg hadde tatt den krigen. Anonymkode: 653a5...5c5 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå