Gå til innhold

bli henvist for å bli utredet? - personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har slitt psykisk i mange år, og for tre år siden klarte jeg endelig å be om hjelp. Hadde ett møte på DPS da, som jeg i går leste notatene av (har bedt om å få utlevert journalen min fra legesenteret ifbm en klagesak på noe helt annet). Der stod det "personlighetsforstyrrelse? bipolar? depresjon?".

Av ulike grunner kom jeg meg ikke tilbake. Jeg er på et slikt punkt i livet at jeg gjerne vil videre, jeg er fortsatt ung, jeg vil få meg en utdannelse og en jobb jeg kan stå i... Men, jeg trenger å få hjelp (tror jeg?), jeg trenger ulike verktøy og jeg trenger å få behandlet traumene jeg har og det å finne måter å håndtere følelser.

Kan jeg rett og slett gå til fastlegen og spørre om en henvisning? (har en annen enn den som henviste tidl) Jeg åpnet opp om jeg slet for noen måneder siden, og ca ett år siden, men hun kunne ikke gjøre noe fordi jeg "ikke har en psykisk sykdom".

Dog viser jo notatene fra DPS at jeg kanskje har det, samt at jeg har svekket funksjonsevne i hverdagen ved at jeg har avsluttet utdanning, slutter svært fort i jobb (om jeg i det hele tatt får noen), klarer ikke holde på relasjoner, helsa svinger mye.

Anonymkode: 57b4c...ee7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...