Gå til innhold

Min mor har sluttet å røyke, betaler fortsatt livs-/uføreforsikring der det står at hun røyker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun sluttet å røyke for 15 år siden, men har ikke forandret på forsikringen. Er det bare å ta blodprøve med lege som sjekker for nikotin i blodet, eller må hun fylle ut helt nye helseopplysninger og få ny forsikring? Dette har hun ikke gjort da hun har fått en skade som vil gjøre at hun ikke får gode forsikringsvilkår. Hun røykte ikke mye da hun røykte heller, kun festrøyk i ny og ne. Kan vise til veldig god lungekapasitet. 

Anonymkode: 46ad7...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo umulig å si uten å se papirene. Ring heller forsikringsselskapet i morgen 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snurrepurre skrev (8 minutter siden):

Det er jo umulig å si uten å se papirene. Ring heller forsikringsselskapet i morgen 🙂 

Det står ingenting om det i papirene. Tenkte å høre om noen vet om man virkelig må fylle ut ny helseerklæring på alle punkt, eller om det holder å fylle det ut kun på røykevaner.

Anonymkode: 46ad7...863

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bare ringe inn og si at hun ikke røyker lengre. Hilsen tidligere forsikringsrådgiver 

Anonymkode: 88365...f02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan bare ringe inn og si at hun ikke røyker lengre. Hilsen tidligere forsikringsrådgiver 

Det ble feil. Hun må såklart ringe selv 🤪🤪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du ikke moren din ta tak i dette selv hvis det har seg slik, at hun vil endre det? Dette har jo ingenting med deg å gjøre. 

Anonymkode: edfc7...dca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å røyke i 2019. Da kan jeg også si dette til de jeg har liv og kritisk sykdom hos. Blir det mindre å betale da?? 

Anonymkode: 95183...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...