AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Jeg har i alle år slitt med generell angst, og den har hele tiden skiftet form... Alt fra panikkangst (mrn har ikke opplevd dette på lenge) dødsangst/helseangst, til nå - prestasjonsangst.. Dvs, får hjertebank og kjempe skjelvende hender når jeg må prestere. Dette lammer meg så ekstremt i jobb, dere aner ikke🥺 Har startet på betablokkere, kuttet ut koffein, nikotin og får vel stortsett nok søvn. Er ganske ny i jobben (har ikke takket ja til fast jobb riktig enda, men jobber mye), så vil ikke fortelle sjefen om dette akkurat nå. Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle det. Føler meg så sinnsykt mislykket akkurat nå og er helt fortvilet. Anonymkode: 8ec52...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Hvordan er kostholdet? Noen får mer angst av ustabilt blodsukker, kan det gjelde deg? Anonymkode: 53ecc...441
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 Og du, ikke vær så hard mot deg selv! Hvor lenge har du jobbet der? Det er ganske skummelt med ny jobb for mange av oss, vi vil så veldig gjerne gjøre et godt inntrykk og en god jobb. Selvsagt blir det verre med angst, men det er ikke sånn at alle andre tar det helt kuli og på strak arm. Så noe av det du kjenner på er jo normalt og menneskelig. Huff, håper at det roer seg i deg snart🧡 Anonymkode: 53ecc...441
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan er kostholdet? Noen får mer angst av ustabilt blodsukker, kan det gjelde deg? Anonymkode: 53ecc...441 Det kunne vel vært bedre, men er ikke helt ute å kjøre. Får i meg litt frukt og grønt hver dag. Har i tillegg noe vitaminmangel, så skal starte opp å ta tilskudd. Anonymkode: 8ec52...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har i alle år slitt med generell angst, og den har hele tiden skiftet form... Alt fra panikkangst (mrn har ikke opplevd dette på lenge) dødsangst/helseangst, til nå - prestasjonsangst.. Dvs, får hjertebank og kjempe skjelvende hender når jeg må prestere. Dette lammer meg så ekstremt i jobb, dere aner ikke🥺 Har startet på betablokkere, kuttet ut koffein, nikotin og får vel stortsett nok søvn. Er ganske ny i jobben (har ikke takket ja til fast jobb riktig enda, men jobber mye), så vil ikke fortelle sjefen om dette akkurat nå. Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle det. Føler meg så sinnsykt mislykket akkurat nå og er helt fortvilet. Anonymkode: 8ec52...3a8 Føler du at det blir litt lettere sånn utover dagen da? Eller er det hele tiden? Husk at du bare er ny nå, og at du vil bli tryggere på deg selv etterhvert. Vær snill med deg selv💗 Og ta ekstra godt vare på deg selv, på fritiden. Anonymkode: 391ff...5bf
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og du, ikke vær så hard mot deg selv! Hvor lenge har du jobbet der? Det er ganske skummelt med ny jobb for mange av oss, vi vil så veldig gjerne gjøre et godt inntrykk og en god jobb. Selvsagt blir det verre med angst, men det er ikke sånn at alle andre tar det helt kuli og på strak arm. Så noe av det du kjenner på er jo normalt og menneskelig. Huff, håper at det roer seg i deg snart🧡 Anonymkode: 53ecc...441 Har jobbet der i 2 mnd. Tusen takk. Har nå nådd en slags identitetskrise og lurer på om jeg kan mestre noen jobber i det hele tatt. Tenker aldri PP det i nuet (På jobb) men brått bare overtar angsten. Det er helt jævlig. Har 3 årig utdanning og vurderer om jeg skal endre kurs. Jobber i helsevesen og der er det tidvis fysisk stress. Har lurt på om kroppen min ikke egner seg for stress lengre. Anonymkode: 8ec52...3a8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det kunne vel vært bedre, men er ikke helt ute å kjøre. Får i meg litt frukt og grønt hver dag. Har i tillegg noe vitaminmangel, så skal starte opp å ta tilskudd. Anonymkode: 8ec52...3a8 Jeg har lest at noen opplever bedring når de spiser mer "blodsukkersmart". For eksempel kutte ned på raske karbohydrater, ikke småspise, o.l. Jeg opplever det selv, men ødelegger nok litt ved å drikke for mye kaffe🙈 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har jobbet der i 2 mnd. Tusen takk. Har nå nådd en slags identitetskrise og lurer på om jeg kan mestre noen jobber i det hele tatt. Tenker aldri PP det i nuet (På jobb) men brått bare overtar angsten. Det er helt jævlig. Har 3 årig utdanning og vurderer om jeg skal endre kurs. Jobber i helsevesen og der er det tidvis fysisk stress. Har lurt på om kroppen min ikke egner seg for stress lengre. Anonymkode: 8ec52...3a8 Ja, det er en forferdelig følelse. Bare vente på at noen skal gjennomskue at en egentlig ikke vet hva en driver med. Men som oftest er vi langt strengere med oss selv enn andre er. Jeg føler meg ubrukelig på jobb, men får skryt for arbeidet jeg gjør. Prøver å tro på det. Helsevesenet er jo til tider stressende ja... hvordan opplevde du praksisperiodene? Og hva slags retning vurderer du i stedet, hvorfor tenker du at det hadde vært mindre skummelt? Anonymkode: 53ecc...441
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har lest at noen opplever bedring når de spiser mer "blodsukkersmart". For eksempel kutte ned på raske karbohydrater, ikke småspise, o.l. Jeg opplever det selv, men ødelegger nok litt ved å drikke for mye kaffe🙈 Ja, det er en forferdelig følelse. Bare vente på at noen skal gjennomskue at en egentlig ikke vet hva en driver med. Men som oftest er vi langt strengere med oss selv enn andre er. Jeg føler meg ubrukelig på jobb, men får skryt for arbeidet jeg gjør. Prøver å tro på det. Helsevesenet er jo til tider stressende ja... hvordan opplevde du praksisperiodene? Og hva slags retning vurderer du i stedet, hvorfor tenker du at det hadde vært mindre skummelt? Anonymkode: 53ecc...441 Under praksisperiodene gjennomgikk jeg en form for livskrise, så den tiden var ikke så grei du.. 🙄 Har i ettertid hatt det greit innimellom flekkene. Vil bare ha en jobb der det stilles færre krav til meg. Kanskje jeg har en grunnleggende frykt for å skade andre med et uhell, man har trossalt en jobb med mye ansvar der. Vet ikke helt, bare en tanke.. Har aldri utsatt noen for graverende feil, må bare si det. Kunne muligens fungert med noe type administrativt. Anonymkode: 8ec52...3a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå