Gå til innhold

Hvor ille er WIZZ AIR egentlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Setene deres er nesten i 90 grader vinkel, de mista bagasjen min på Flesland i Bergen på vei til ferie OG i Estland på tilbakeveien, ellers fantastisk haha. 

Anonymkode: 51f87...6d7

Les HI

Anonymkode: 15ee2...11a

AnonymBruker

Synes servicen har fungert greit nok de få gangene jeg har reist med dem. Siste billett ble brått dobbelt så dyr når jeg ville ha med innsjekket bagasje, men det ser jeg nå at du ikke har :P 

Anonymkode: 339d3...d08

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg har reist til Gdansk med dem mange ganger. Helt ok selskap, men du må sette deg inn i reglene deres. For de er et typisk lavprisselskap der alt koster ekstra. Vil du ha stor håndbagasje må du betale for det, jeg har sett dem sjekke håndbagasjen til alle passasjerene og det koster mye mer dersom du ikke bestiller på forhånd. De er også strenge på vekt på bagasje. Du må passe på å sjekke inn på nett i tide, møter du opp på flyplassen uten å ha sjekket inn kommer de til å ta seg godt betalt for det. Men jeg har aldri hatt noen problemer, har kommet meg dit jeg skulle for en billig penge. Men har et par ganger blitt litt koko på folk jeg har reist sammen med som ikke har forstått at Wizz air ikke ser igjennom fingrene på ting slik en del andre flyselskap gjør. Setene er ikke kjempegode og kan ikke legges tilbake, men de er helt ok og de fleste flyvningene er korte. 

En annen ting man må være obs på er at de ikke tilbyr gjennomgående billetter med mellomlanding. Så man bør ha god tid i mellom flyene dersom man ønsker å bruke dem til reiser med mellomlanding siden man må hente bagasje og sjekke inn igjen. De slipper noe ansvar for deg ved forsinkelser ved å gjøre det på denne måten, så man bør også ha lagt til tid til dette. 

Anonymkode: faece...555

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har reist til Gdansk med dem mange ganger. Helt ok selskap, men du må sette deg inn i reglene deres. For de er et typisk lavprisselskap der alt koster ekstra. Vil du ha stor håndbagasje må du betale for det, jeg har sett dem sjekke håndbagasjen til alle passasjerene og det koster mye mer dersom du ikke bestiller på forhånd. De er også strenge på vekt på bagasje. Du må passe på å sjekke inn på nett i tide, møter du opp på flyplassen uten å ha sjekket inn kommer de til å ta seg godt betalt for det. Men jeg har aldri hatt noen problemer, har kommet meg dit jeg skulle for en billig penge. Men har et par ganger blitt litt koko på folk jeg har reist sammen med som ikke har forstått at Wizz air ikke ser igjennom fingrene på ting slik en del andre flyselskap gjør. Setene er ikke kjempegode og kan ikke legges tilbake, men de er helt ok og de fleste flyvningene er korte. 

En annen ting man må være obs på er at de ikke tilbyr gjennomgående billetter med mellomlanding. Så man bør ha god tid i mellom flyene dersom man ønsker å bruke dem til reiser med mellomlanding siden man må hente bagasje og sjekke inn igjen. De slipper noe ansvar for deg ved forsinkelser ved å gjøre det på denne måten, så man bør også ha lagt til tid til dette. 

Er de dårligere enn Norwegian? 

Annonse

AnonymBruker

Har reist med de flere ganger hvert år i mange år nå, de er helt ok. Lavpris, så man får det man betaler for - ikke spesielt behagelige seter.

De prøver (som alle flyselskap?) å prakke på deg unødvendige ting og alt koster (setevalg 70-150 kr, for eksempel), pakkene de tilbyr er sjelden verdt det - bestill heller nøyaktig den bagasjen du trenger, ikke en pakke med "priority" (aldri skjønt poenget med det, hvem vil betale mer for å sitte lengst mulig på flyet?) og annet man ikke trenger.

For en kort flytur på et par timer så går det greit å sitte i setene for en normalt bygd person og alt det ekstra tullet takker man nei til, så går det sannsynligvis fint.

Kan lære noen morsomme ord på det merkelige språket fra Magyarország også.

Anonymkode: 68de7...8f9

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er de dårligere enn Norwegian? 

Ja, de har mindre komfort enn Norwegian syns jeg og er litt mer firkantet. Men de har rimeligere mat og drikke ombord. Men man får det man betaler for og mye av grunnen til at jeg har valgt Wizz air er at de tilbyr direkteflyvninger til Gdansk fra min lokale flyplass som ville innebåret en mellomlanding og mye høyere pris med Norwegian. Vi har hatt veldig rimelige reiser til Polen pga. det. Jeg har alltid kommet frem og hjem igjen og det er problemfritt når man altså betaler for den bagasjen man vil ha med og forholder seg til regler når det gjelder størrelse og vekt på bagasjen og når det gjelder tidspunkt for innsjekking. I forhold til kundeservice så vet jeg ikke, fordi det har gått knirkefritt alle gangene jeg har reist. Og jeg har vært i Gdansk sikkert 8-9 ganger de siste 10 årene. 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker

Skal reise med Wizz Air senere i sommer. Kan noen fortelle meg om tax free poser regnes som håndbagasje? Jeg og mannen skal ha en liten koffert hver med oss i håndbagasjen, men vi tenkte å handle kvoten med oss hjem. Siden de er så strenge på reglene så ville jeg bare spørre om hvordan det blir med disse tax free varene?

Anonymkode: 37a47...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...