Gå til innhold

Simba julebrus uten sukker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er denne brusen sukkerfri i den forstand at diabetikere kan drikke den uten boldsukker-stigning?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er den sukkerfri så vil ikke blodsukkeret til en diabetiker stige.

Skrevet

At den ikke inneholder sukker er ikke det samme som at den ikke inneholder andre søtstoffer. Brusen er grusom iallefall, så gudene må vite hva de har puttet oppi.

Skrevet

Det vet jeg.

Men er det noen av de søtningsstoffene i brusen som gjør at den ikke er egnet for diabetikere?

Skrevet

Det kan jeg ikke tenke meg, så lenge det ikke er sukker i brusen så er den ikke noe mindre egnet for diabetikere enn annen brus uten sukker.

Skrevet

Den brusen er ufattelig stygg, så prøv den før du evt kjøper inn i stort kvanta.

Skrevet
Den brusen er ufattelig stygg, så prøv den før du evt kjøper inn i stort kvanta.

Syntes den var god, jeg.

Skrevet

synes den smakte bra jeg!!!!Gubben oxo....Han er "allergisk" :frustrert: For light brus!!!!Men,den gikk ann!!! :ironi:

Skrevet

Syns også den var god.. Og så vidt jeg vet finnes det ikke fler sukkerfrie julebruser... Eller gjør det?

Skrevet

Enig, den var ikke god. :forvirret: Broren min og samboeren min likte den ikke de heller.

Skrevet

her var det mye feilinformasjon på trykk!

At noe er sukkerfritt betyr IKKE at det er egnet for diabetikere!!!!! Det finnes flere typer søtstoff som gir blodsukkerstigning, feks sorbitol, mannitol, fruktose m.fl. , uten at det altså er sukker i varen.

Mht rødbrus/julebrus, så synes jeg den de har hos Roma er ganske god. Jeg husker ikke nøyaktig hva den inneholder, men det kan jeg sikkert finne ut. Men en god regel for diabetikerre er at dersom karbohydratinnholdet er under 2 gram pr. 100ml, så kan det drikkes fritt. Over det så bør inntaket begrenses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...