AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #61 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Må være kult å ha en så fordomsfull mor som deg. Anonymkode: 2ecd0...748 Men du ser ikke at du selv er fordomsfull og dømmende, når du svarer slik til en mor som står midt oppe i noe vanskelig og deler fra det? Nei, hele verden er ikke fullt oppdatert på all verdens sykdommer og tilstander. Man lærer etter behov. Jeg kjenner ingen med autisme, jobber ikke med det, har ikke tidligere hatt grunn til å sette meg dypt inn i det. Det er til enhver tid 100 andre ting jeg må lese meg opp på, så da prioriterer man. Anonymkode: 80c2a...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #62 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men du ser ikke at du selv er fordomsfull og dømmende, når du svarer slik til en mor som står midt oppe i noe vanskelig og deler fra det? Nei, hele verden er ikke fullt oppdatert på all verdens sykdommer og tilstander. Man lærer etter behov. Jeg kjenner ingen med autisme, jobber ikke med det, har ikke tidligere hatt grunn til å sette meg dypt inn i det. Det er til enhver tid 100 andre ting jeg må lese meg opp på, så da prioriterer man. Anonymkode: 80c2a...1ba Da får du lese deg opp på de 100 andre tingene og uttale deg om kun de istedenfor å spy ut galle fordi du mener at «autisme» ikke passer fordi de er bare lavtfungerende som kan være det. Fordomsfull er du og om du ikke klarer å se det selv så håper jeg virkelig aldri at du møtet på noen andre med autisme, enn ditt eget barn! Anonymkode: 2ecd0...748 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #63 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men du ser ikke at du selv er fordomsfull og dømmende, når du svarer slik til en mor som står midt oppe i noe vanskelig og deler fra det? Nei, hele verden er ikke fullt oppdatert på all verdens sykdommer og tilstander. Man lærer etter behov. Jeg kjenner ingen med autisme, jobber ikke med det, har ikke tidligere hatt grunn til å sette meg dypt inn i det. Det er til enhver tid 100 andre ting jeg må lese meg opp på, så da prioriterer man. Anonymkode: 80c2a...1ba Man kan dele erfaringene sine uten å spytte ut fordom etter fordom. Når barnet ditt får diagnosen skulle man tro det hadde gått litt høyere opp på pri-lista, men slik er vel ikke alle. Egentlig synes jeg det er ganske merkelig at du som mor med barn som har autisme, skriver om diagnosen på den måten. "Jeg liker ikke ordet "autisme", det er jo folk som ikke fungerer i det hele tatt, dårlig språk, håpløs sosialt, vræler mye." Anonymkode: 60bcf...822 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #64 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): De to henger ofte sammen. Anonymkode: a1908...198 Barn med sterk autisme går da ikke i vanlig skole. Tenker derimot på de barna som betegnes av lærerne som snill og flink men som i realiteten kommer til kort sosialt i skolehverdagen og sliter psykisk med skam og angst+++ Anonymkode: 1285b...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #65 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Barn med sterk autisme går da ikke i vanlig skole. Tenker derimot på de barna som betegnes av lærerne som snill og flink men som i realiteten kommer til kort sosialt i skolehverdagen og sliter psykisk med skam og angst+++ Anonymkode: 1285b...f51 Sterk autisme er uansett ikke synonymt med p.u. Anonymkode: 2ecd0...748 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #66 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da får du lese deg opp på de 100 andre tingene og uttale deg om kun de istedenfor å spy ut galle fordi du mener at «autisme» ikke passer fordi de er bare lavtfungerende som kan være det. Fordomsfull er du og om du ikke klarer å se det selv så håper jeg virkelig aldri at du møtet på noen andre med autisme, enn ditt eget barn! Anonymkode: 2ecd0...748 Nei, det er ytringsfrihet i Norge, jeg forbeholder meg retten til å diskutere tema jeg synes er vanskelige så mye jeg vil. At du velger å lese mitt innlegg som å "spy ut galle" selv om jeg har sagt at det ikke var det jeg la i det, får stå for din regning. Dette var en veldig fin og interessant tråd, hvor folk delte åpenhjertig, helt til kjeftesmellene ankom. Så jeg foreslår at du finner deg andre tråder istedet, med det firkanta blikket ditt. Anonymkode: 80c2a...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #67 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, det er ytringsfrihet i Norge, jeg forbeholder meg retten til å diskutere tema jeg synes er vanskelige så mye jeg vil. At du velger å lese mitt innlegg som å "spy ut galle" selv om jeg har sagt at det ikke var det jeg la i det, får stå for din regning. Dette var en veldig fin og interessant tråd, hvor folk delte åpenhjertig, helt til kjeftesmellene ankom. Så jeg foreslår at du finner deg andre tråder istedet, med det firkanta blikket ditt. Anonymkode: 80c2a...1ba Fortell meg, hvem er firkanta her? Har du lest ditt eget innlegg egentlig? Du spyr fordommer om at autisme er noe man assosierer med folk som ikke fungerer i det hele tatt. DÉT er å ha et firkanta blikk, samtidig som du slenger dritt på folk som har den diagnosen. Anonymkode: 2ecd0...748 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #68 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei, det er ytringsfrihet i Norge, jeg forbeholder meg retten til å diskutere tema jeg synes er vanskelige så mye jeg vil. At du velger å lese mitt innlegg som å "spy ut galle" selv om jeg har sagt at det ikke var det jeg la i det, får stå for din regning. Dette var en veldig fin og interessant tråd, hvor folk delte åpenhjertig, helt til kjeftesmellene ankom. Så jeg foreslår at du finner deg andre tråder istedet, med det firkanta blikket ditt. Anonymkode: 80c2a...1ba Ærlig talt, klarer du ikke å forstå hva folk reagerer på? Her er det kun du som fremstår som en kjeftesmelle. Anonymkode: b0676...7f8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #69 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fortell meg, hvem er firkanta her? Har du lest ditt eget innlegg egentlig? Du spyr fordommer om at autisme er noe man assosierer med folk som ikke fungerer i det hele tatt. DÉT er å ha et firkanta blikk, samtidig som du slenger dritt på folk som har den diagnosen. Anonymkode: 2ecd0...748 Nei, og dette er siste innlegg jeg gidder å bruke tid på deg. Jeg hadde før et inntrykk av at folk med autisme hadde relativt store utfordringer. Jeg har også inntrykk av at mange andre sitter med det inntrykket. Derfor likte jeg ikke at mitt barn skulle inn i den kategorien, det strittet imot i meg. Jeg delte den følelsen med trådstarter. Jeg fikk noen fine innlegg etterpå som var hjelpsomme. Men denne nedrakkingen og kjeftingen du og andre driver med, er bare helt unyttig. Vi skriver begge på nett. Noe vil mistes i kommunikasjonen. Derfor skal man være litt forsiktig med å tolke andre i verste mening, og fyre ivei skarpe kommentarer. Jeg gidder ikke krangle på nett med fremmede. Dette temaet er for viktig for meg, til at jeg blir med på kjeftekrig. Anonymkode: 80c2a...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #70 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, og dette er siste innlegg jeg gidder å bruke tid på deg. Jeg hadde før et inntrykk av at folk med autisme hadde relativt store utfordringer. Jeg har også inntrykk av at mange andre sitter med det inntrykket. Derfor likte jeg ikke at mitt barn skulle inn i den kategorien, det strittet imot i meg. Jeg delte den følelsen med trådstarter. Jeg fikk noen fine innlegg etterpå som var hjelpsomme. Men denne nedrakkingen og kjeftingen du og andre driver med, er bare helt unyttig. Vi skriver begge på nett. Noe vil mistes i kommunikasjonen. Derfor skal man være litt forsiktig med å tolke andre i verste mening, og fyre ivei skarpe kommentarer. Jeg gidder ikke krangle på nett med fremmede. Dette temaet er for viktig for meg, til at jeg blir med på kjeftekrig. Anonymkode: 80c2a...1ba Hadde dette temaet vært viktig for deg så hadde du ikke nedgradert folk innenfor autismespekteret. At du ikke evner å se at det faktisk er flere som reagerer på her inne viser bare mangel på selvinnsikt. Anonymkode: 2ecd0...748 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #71 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde dette temaet vært viktig for deg så hadde du ikke nedgradert folk innenfor autismespekteret. At du ikke evner å se at det faktisk er flere som reagerer på her inne viser bare mangel på selvinnsikt. Anonymkode: 2ecd0...748 Dette. Anonymkode: b0676...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå