AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Jeg er student og både venner og kjæresten min er også studenter.. men jeg jobbet en del år først og har spart opp masse penger så kan egt dra på akkurat den ferien jeg vil jeg var på ferie med kjæresten til spania i en uke ig det var dritgøy! Men har fri hele juli og vil reise mere.. problemet er at ingen av vennene mine eller kjærsten har råd til å reise. Som er helt forståelig men litt kjipt for meg. Ville dere reist alene om dere var i min situasjon? Vil ikke kaste bort ferien min bare hjemme og norge synes jeg er både kjedelig og dyrt.. ville dere som kvinne turt å reise alene? Hvilke steder er trygge? Kan spansk helt flytende så føler det er en trygghet der Anonymkode: 731a2...b74
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Har reist mye alene😊 Både i Europa, Asia og Amerika. Null stress og egentlig ganske befriende å reise alene Anonymkode: 539d8...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har reist mye alene😊 Både i Europa, Asia og Amerika. Null stress og egentlig ganske befriende å reise alene Anonymkode: 539d8...0a5 Følte du deg ikke ensom på for eks kveldene? Kan tenke meg at jeg blir litt ensom.. men reiseønsket mitt er sååå sterkt. Vil vare slappe av ved stranda liksom ts Anonymkode: 731a2...b74
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Jeg har reist endel alene. Det er definitivt ikke like gøy som å reise sammen med noen. Som du sier, kveldene blir litt ensomme - særlig middagen. Men jeg ville gjort det igjen likevel. For som deg, elsker jeg å reise! Anonymkode: 745f5...ef9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Veggdyret skrev (Akkurat nå): Kan du ikke spandere tur på kjæresten da? Jeg foreslo det men han vil ikke.. sier han ikke er komfortabel med at jeg spanderer så mye penger, og han vil heller ikke låne. Ser ikke engang på så dyre reiser, ca 5-10k for en uke inkl fly og hotell ts Anonymkode: 731a2...b74
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 Reis alene! Beste ferien, du behøver ikke ta hensyn til noen. Ta med noen bøker om du ikke liker å gå ut alene om kvelden. Anonymkode: d0cc6...a1c 2
TLR Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er student og både venner og kjæresten min er også studenter.. men jeg jobbet en del år først og har spart opp masse penger så kan egt dra på akkurat den ferien jeg vil jeg var på ferie med kjæresten til spania i en uke ig det var dritgøy! Men har fri hele juli og vil reise mere.. problemet er at ingen av vennene mine eller kjærsten har råd til å reise. Som er helt forståelig men litt kjipt for meg. Ville dere reist alene om dere var i min situasjon? Vil ikke kaste bort ferien min bare hjemme og norge synes jeg er både kjedelig og dyrt.. ville dere som kvinne turt å reise alene? Hvilke steder er trygge? Kan spansk helt flytende så føler det er en trygghet der Anonymkode: 731a2...b74 Det er ikke noe problem å reise alene. Hellas har vært alene og de er et rolig og koselig folkeslag. Spania virker spennende men jeg vet ikke hvordan det er å reise alene dit? Du er jo heldig som snakker et flytende språk da
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Reis alene! Beste ferien, du behøver ikke ta hensyn til noen. Ta med noen bøker om du ikke liker å gå ut alene om kvelden. Anonymkode: d0cc6...a1c Kan signere den! Har reist mye alene, med andre bare få ganger. Er ikke i tvil om hva jeg foretrekker. Anonymkode: 09d11...62b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #10 Skrevet 22. juni 2022 Bo på hostell 😊 jeg har reist alene, utrolig deilig - og hvis du bor på hostell er det alltid unge og sosiale folk, så du trenger ikke være alene med mindre du vil. Utrolig lett å bli kjent med folk, selv for de som er litt sjenerte (som meg) med mindre man blir på rommet. Anonymkode: ddc2d...e59 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #11 Skrevet 22. juni 2022 Jeg elsker å reise alene! Passer meg helt utmerket å gjøre akkurat hva jeg vil når jeg vil. Ensom vet jeg ikke hva er engang. Anonymkode: 9de2c...e69 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #12 Skrevet 24. juni 2022 Hadde overtalt kjæresten til å la meg spandere på han. Tull å reise alene om det kun er pengene det står på. Anonymkode: add94...da3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #13 Skrevet 24. juni 2022 Jeg er kvinne, og har reist veldig mye alene. I Europa, Australia, New Zealand og Nord-Amerika, hovedsaklig. Aldri følt meg utrygg. Sunn fornuft er en lur ting. Som å ikke gå alene på subwayen i New York, ikke drikke seg drita, osv. Så ja, det hadde ikke falt meg inn engang å sture hjemme bare pga mangel på folk å reise med. Anonymkode: e953d...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #14 Skrevet 24. juni 2022 Selvsagt, ikke noe å lure på en gang. Jeg har venner som sturer hvis de ikke finner noen å gå på kino til og med, forstår meg ikke på de som må ha følge over alt. Kan forstå at reising er litt annerledes hvis man er lite reisevant, men ellers ikke. Det er mange fordeler med å reise alene. Man kan fylle dagen med akkurat de aktivitetene man vil, og hvis det ikke blir tid til en velger man selv hva man vraker. Eller om en treretters middag må gå foran en severdighet man vil få med seg. Anonymkode: 2de5a...829
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #15 Skrevet 24. juni 2022 Da jeg var 19 reiste jeg 4 mnd alene, alle verdensdeler, var helt nydelig. Hvis du er bekymret for å føle deg ensom fins det ofte en del gode hosteller der du kan møte andre reisende og finne på noe gøy med dem. Hvis ikke, kan jeg også anbefale å slappe totalt av på et all inklusive hotell med noen gode bøker. Anonymkode: 29292...a28
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #16 Skrevet 24. juni 2022 Kommer til å bli en opplevelse Gjør det! Husk å skille alenehet og ensomhet. Det har mye med innstilling å gjøre Hèlt ærlig, så vil du antagelig oppleve en grunnleggende omsorg fra omverdenen 🙂 Ville mye heller reist sørover, fremfor alenehelg i en norsk by. Hele drikkekulturen nedover i Europa, gjør at det føles litt tryggere. Selv i turistsesong, er det en forskjell. Anonymkode: 277e7...894
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #17 Skrevet 24. juni 2022 Panama og Costa Rica anbefales! Spesielt siden du snakker spansk, engelsk er ikke så utbredt🤔 Anonymkode: 27621...492
Skogkatten Skrevet 24. juni 2022 #18 Skrevet 24. juni 2022 Kjør på og reis alene, sier jeg. Jeg har reist mye alene, for det meste i Europa, men også i Asia, og jeg kan ikke huske en eneste gang jeg har følt meg utrygg. Om man ikke har en høyrisikoadferd, for eksempel med at man er ute i utrygge områder midt på natten, så er går det meste veldig greit. Om du er redd for å være alene under måltidene, så skal du vite at det er mer kultur for å spise alene i flere andre europeiske land, enn det er her i Norge. Ha eventuelt med en bok om du synes det blir for ille. Om du er typen som trives i eget selskap, så kommer du til å oppleve hvor befriende deilig det er å reise alene. Du kan hele tiden gjøre det som passer deg, du kan se og oppleve det du vil, reise i ditt tempo, sove så lenge du vil, og spise når og hvor du vil. Det er en grunn til at mange som reiser alene blir hekta.
Gjest Albbas Skrevet 24. juni 2022 #19 Skrevet 24. juni 2022 Elsker å reise alene! Ulempen når man har etablert seg med familie, får ikke reist alene mer. Men fy som jeg savner det. 🤭
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #20 Skrevet 26. juni 2022 Ungene reiser på ferie med faren sin i dag, så jeg vurderer også å reise alene på ferie. Aldri gjort det tidligere 😅 Ser jo at folk har gode opplevelser med det, så jeg tenker å prøve det ut 🌞 Anonymkode: 2855b...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå