AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Ensomhet i befolkningen er blitt eit av helsevesents største utfordringer, og det bunner i stor grad ut i manglende kommunikasjon, og ein "snakker mer om hverandre, en med hverandre", og dette har økt i omfang. Omfanget av nabokrangler har økt i omfang,og dei fleste er idag blitt mer sårbare for sine rettigheter en tidligere i forhold til m.a beplanting, byggesøknader,grenselinjer m.v. Dette kan ha samanheng med at "opplysningskartet" er blitt både mer komplisert, og gjordt tilgjengeleg for alle og enhver en tidligere. Anonymkode: ce513...dee
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #2 Skrevet 25. juni 2022 Sosiale medier skaper avstand. Nå er veien bort til naboen for å slå av en prat blitt for lang ettersom det ikke lenger er akseptert å kontakte folk utenom SMS eller Snapchat. Anonymkode: 3a1f0...0f6 3
snillOnkel Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Jeg skjønner ikke hva du mener. -For å snakke OM noen, må man jo snakke MED noen. -Ensomhet har ikke BLITT et folkehelseproblem. Noen mennesker er ensomme, men ikke flere enn før. -Hva har nabokrangler med ensomhet å gjøre? Og hvorfor tror du at antall nabokrangler har økt i omfang?
lille_fiol Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 17.04): Ensomhet i befolkningen er blitt eit av helsevesents største utfordringer, og det bunner i stor grad ut i manglende kommunikasjon, og ein "snakker mer om hverandre, en med hverandre", og dette har økt i omfang. Omfanget av nabokrangler har økt i omfang,og dei fleste er idag blitt mer sårbare for sine rettigheter en tidligere i forhold til m.a beplanting, byggesøknader,grenselinjer m.v. Dette kan ha samanheng med at "opplysningskartet" er blitt både mer komplisert, og gjordt tilgjengeleg for alle og enhver en tidligere. Anonymkode: ce513...dee Jeg syns heller folk har mistet evnen til konversasjon, har møtt så mange mennesker som baaaaare prater om seg selv og aldri spør meg spm tilbake. Ikke misforstå, alle kan bli engasjerte og snakke lenge om et tema,men jeg syns det er rart å se hvor dårlige folk er til å spør spm tilbake. Eks. Person a: "heeei, hvordan går det med deg? Gikk det bra på festen den kvelden?" Person b: skravler om seg selv og festen i 1 time..uten å noen gang spør hvordan det går med meg.... Disse situasjonene befinner jeg meg svært ofte i...syns det er rart at folk mangler så basic sosiale antenner.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 lille_fiol skrev (2 timer siden): Jeg syns heller folk har mistet evnen til konversasjon, har møtt så mange mennesker som baaaaare prater om seg selv og aldri spør meg spm tilbake. Ikke misforstå, alle kan bli engasjerte og snakke lenge om et tema,men jeg syns det er rart å se hvor dårlige folk er til å spør spm tilbake. Eks. Person a: "heeei, hvordan går det med deg? Gikk det bra på festen den kvelden?" Person b: skravler om seg selv og festen i 1 time..uten å noen gang spør hvordan det går med meg.... Disse situasjonene befinner jeg meg svært ofte i...syns det er rart at folk mangler så basic sosiale antenner. Blablabla moi moi moi… mine bekymringer, mine følelser, mine observasjoner, mine blablablaaablaaa, følelsene mine, blablabla. Anonymkode: 1ee58...367
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blablabla moi moi moi… mine bekymringer, mine følelser, mine observasjoner, mine blablablaaablaaa, følelsene mine, blablabla. Anonymkode: 1ee58...367 Hva?😂😂 du ga meg en god latter nå vertfall det skal du ha😄 Anonymkode: 8fe6f...8fc
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Noe jeg finner høyst fascinerende er hvordan mine høyt utdannede kollegaer på jobb snakker mye om politikk, klima, natur og samfunnet generelt, mens min lavt utdannede omgangskrets i bygda bare snakker om hverandre.... 😉 Anonymkode: 386e4...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå