AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Har beklaget meg over min mor her før, men må bare få ut litt gruff nå. Jeg er jo en voksen dame så det her er en lang historie jeg velger å hoppe over, noen stikkord om hvordan jeg opplever min mor : narsissistisk , emosjonelt misbruk av meg gjennom hele oppveksten, invaderende adferd m.m. Har fått råd her inne om å sterkt redusere kontakten, noe jeg har gjort. Nå har hun tråkket over nok en grense synes jeg, ser ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. Hun begynner jo å trekke på årene, ringte meg her om dagen for å be om å få kontonummeret mitt. Hun ønsket å overføre penger til meg, følte seg spandabel som hun sa. Hun har bedre økonomi enn meg og har grovt forfordelt meg i forhold til annet søsken tidligere. Jeg tenker jo da at kanskje samvittigheten endelig tar henne litt igjen og at hun ønsker å gi ut litt arv på forskudd. Dagene går uten at noe annet skjer enn at hun øker frekvensen på oppringninger av meg for å snakke om vær og vind- nevner ikke penger med et ord. Forstår jo nå at dette bare er nok et utspill fra henne for å manipulere og lage bølger. Jeg kjenner jeg blir kvalm av hele dama, veldig slitsomt å ha en sånn mor. Samtidig er det vanskelig å kutte kontakt helt, samvittighet etc. Jeg kjenner at jeg aldri kommer til å etterspørre disse pengene , vi har jo ikke krav på arv liksom, jeg merker dessuten at hun har en forventning om at jeg skal spørre. Synes hun er helt skrudd men blir likevel usikker. Noen som har erfart noe lignende og som har noe råd å gi? Anonymkode: 98763...e79
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Prøver hun å holde på deg ved å nevne pengene fordi du har tatt litt avstand, noe hun har merket? I så fall skal du bare fortsette å ligge lavt som du har gjort, hold den avstanden di har bestemt deg for. Ikke la deg kjøpe. For det er det hun prøver på. Bestem deg for en linje du vil holde det på når det gjelder kontakt. Ha minst mulig forventninger om godhet/at hun oppriktig bryr seg. Hun vil sannsynligvis "bytte til seg" noe av verdi (det din oppmerksomhet gir henne) og forsøker seg med det ene etter det andre for å holde deg på alerten. Vis henne at du ikke bryr deg. Anonymkode: 9debc...871
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøver hun å holde på deg ved å nevne pengene fordi du har tatt litt avstand, noe hun har merket? I så fall skal du bare fortsette å ligge lavt som du har gjort, hold den avstanden di har bestemt deg for. Ikke la deg kjøpe. For det er det hun prøver på. Bestem deg for en linje du vil holde det på når det gjelder kontakt. Ha minst mulig forventninger om godhet/at hun oppriktig bryr seg. Hun vil sannsynligvis "bytte til seg" noe av verdi (det din oppmerksomhet gir henne) og forsøker seg med det ene etter det andre for å holde deg på alerten. Vis henne at du ikke bryr deg. Anonymkode: 9debc...871 Tror du har rett i dette. Hele situasjonen er så sprø at det blir nesten komisk, men det er ufattelig slitsomt. Vanskelig å slutte å bli lei seg selv om man er voksen og vant til mye drama rundt denne personen. Det du sier høre lurt ut, skal holde avstand og ikke gi meg. Det jeg tror hun merker, som er en endring fra tidligere, er at jeg har fullstendig gitt henne opp, har null forventning til noe som helst. Får se hva som skjer, takk for svar👍 Anonymkode: 98763...e79
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Helt generelt, hvis du velger å fortsatt ha kontakt med henne, og du merker hun forsøker å føkke deg i hodet, pardon my French, så må du nesten berede deg på å føkke med henne retur. Som selvforsvar. 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner at jeg aldri kommer til å etterspørre disse pengene , vi har jo ikke krav på arv liksom, jeg merker dessuten at hun har en forventning om at jeg skal spørre. Synes hun er helt skrudd men blir likevel usikker. Noen som har erfart noe lignende og som har noe råd å gi? Anonymkode: 98763...e79 Hvis hun går i sirkler rundt emnet og forsøker å få deg til å spørre, så hjelper det kanskje å tenke på det som en slags sport hvor utfordringen er å deflektere, ikke bite på krogen, og la halve setninger henge i luften. Bare vis henne at du ikke er bange for å ta en dans rundt grøten. Ellers la henne ringe forgjeves noen ganger, si at akkurat nå passer det best å prate bare i helgen. Etter en stund blir det nye regler, uten forvarning, nå er det tirsdag formiddag som gjelder. Osv. Men bare så det er sagt, dette er en syk sport kun for folk i dysfunksjonelle familierelasjoner. Anonymkode: a1a9d...804 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå